Gå til innhold

S&S: 2000 Range Rover P38


Larsern

Recommended Posts

Larsern
Lenge siden siste S&S nå! Bilen denne gangen er en nydelig 2000 Range Rover P38 DSE. Et sjeldent pent eksemplar av arten med ca 150 000 km på telleren. Den har nok vært tatt godt vare på, men skikkelig vask og polering er det nok lenge siden den så sist ;)
Vask:
Dårlig med vaskebilder denne gangen, men følgende ble brukt:
- Prickbort
- Korrosol
- Surfex HD
- P21S
- GTechniq G-Wash
001.jpg
002.jpg
003.jpg
004.jpg
Lakk:
Maskiner: Rupes Bigfoot 15/Mini
Korrigering: Rupes Grønn/Menzerna PF2500
Finish: Rupes Hvit/Menzerna SF4000
101.jpg
102.jpg
103.jpg
104.jpg
105.jpg
106.jpg
107.jpg
108.jpg
109.jpg
110.jpg
111.jpg
112.jpg
113.jpg
114.jpg
115.jpg
116.jpg
117.jpg
118.jpg
119.jpg
120.jpg
121.jpg
122.jpg
123.jpg
124.jpg
125.jpg
126.jpg
127.jpg
128.jpg
129.jpg
Interiør:
Selv om interiøret er i veldig godt stand trengte det sårt en skikkelig rengjøring. Alle overfalter ble vaske, tepper renset og seter gått over.
- Surfex HD
- GTechniq W2
- Swissvax Leather Cleaner
- Swissvax Leather Milk
201.jpg
202.jpg
203.jpg
204.jpg
205.jpg
206.jpg
207.jpg
208.jpg
209.jpg
210.jpg
211.jpg
212.jpg
Resultatet:
Dessverre regnet det da eier skulle hente bilen så det ble kun bilder inne.
- Swissvax Shield
- GTechniq C4 på plast
901.jpg
902.jpg
903.jpg
904.jpg
905.jpg
906.jpg
907.jpg
908.jpg
909.jpg
910.jpg
911.jpg
912.jpg
  • DCN Poeng 39

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Du er utrolig flink Lars, det skal du ha! Men jeg lurer på en liten sak, og det er hvor bildene av Bernhard er blitt av? Trodde du skulle ta noen bilder av han og sende til meg jeg? Creds er levert :D

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Virkelig flott løft på denne vogna :thumbup: Jeg likte spesielt godt 50/50 bildet av døra innvendig!

Endret av alexanderst

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeejayTID

Bra jobb.

I samme slengen lurer jeg på hva for blandingsforhold til Surfex du bruker når du vasker innvendig :)?

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MKLars1

Bra jobb.

I samme slengen lurer jeg på hva for blandingsforhold til Surfex du bruker når du vasker innvendig :)?

+1

Kjempeløft av bilen og strålende resultat som fikk en velfortjent grønn knapp!

Synd at du ikke hadde fler "før" bilder, men etterbildene var jo strålende ! :D

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Godt jobba :) hvordan liker du å kjøre Menzerna på rupes puter kontra uber f.eks?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsern

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :) Jeg skulle hatt mange flere bilder både før, under og etter men det holdt litt hardt med tiden. Til sammen gikk det nærmere 35 timer på denne bilen.

Surfexen er blandet 1:20-ish. Dog bruker jeg veldig lite produkt. I stedet for å spraye den rett på panelene sprayer jeg den rett i børsten og jobber med et litt mindre område av gangen. Utrolig hvor lite som egentlig skal til.

Jeg har ikke noe erfaring med Über-pads så det skal jeg ikke uttale med om, men er veldig fornøyd med kombinasjonen Rupes og Menzerna.

  • DCN Poeng 1

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Pent!

Flott S&S, flotte bilder og ikke minst et flott resultat.

Godt å se at det er flere som tør å bruke Surfex innvendig. Meget effektiv såpe som kan brukes til det meste. Selv om BH har valgt å kalle Surfex for en degreaser så mener jeg at det er mer en APC enn en degreaser.

Det med å spraye rett på børsten skal jeg teste ut neste gang. Noen ganger er det dumt å spraye rett på da APC drar med seg/flytter skitten nedover. Flott tips.

Jeg har også brukt mye sterkere blanding (1:10) når jeg har brukt Surfex innvendig. Jeg ser jo her at det ikke er nødvendig med så sterk blanding når 1:20 gir dette resultatet.

Når jeg har testet Surfex opp mot Greenclean tidligere så har jeg kommet frem til at Surfex 1:20 har ca. samme effekt som GC 1:15 som de fleste bruker. Derfor har jeg allerede hvert inne på tanken med å bruke 1:20.

Ser også du har listet opp GT W2. Hvor brukte du denne?

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsern

Absolutt kjekt å spraye rett i børsten når man bruker noe med litt fart i. Det blir mye klin og i verste fall rennemerker/striper som kan være jobb å få bort. At man også bruker mye mindre produkt er en fin bonus :)

W2 1:5 ble brukt på teppene sammen med børste og så en runde med rensemaskinen :)

Endret av Larsern

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Absolutt kjekt å spraye rett i børsten når man bruker noe med litt fart i. Det blir mye klin og i verste fall rennemerker/striper som kan være jobb å få bort. At man også bruker mye mindre produkt er en fin bonus :)

W2 1:5 ble brukt på teppene sammen med børste og så en runde med rensemaskinen :)

Det er mange fordeler ved å spraye produktet på børsten ja. Har bare ikke tenkt på å gjøre det slik.

Har akkurat bestilt en flaske med W2 så jeg er litt nysgjerrig på hvordan denne fungerer. Kom gjerne med erfaringer rundt dette produktet. Både positivt og negativt. Har du testet den opp mot Surfex eller Greenclean?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsyk bra jobb på en konge bil! Bra at det finnes mennesker som tør å eie disse Range Roverne. ;)

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...