tr88 258 Skrevet 26 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2014 Er det noen som har vært borti dette problemet her? Kjørt på rupes 21 med 15 bakplate.. rakk 4 pass på 6 i hastighet før det sa pang. kjørte uten press og med s03G.. Dette skjedde med to pads.. Det er synd, for det var en veldig bra kombinasjon på hard Audi lakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IvarB 206 Skrevet 26 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2014 Rett og slett for masse utkast på 21 for desse putene? Siter S&S Touran S&S LR Discovery S&S Audi Q5 S&S Tesla Åsen Zoo & poleringsbu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 26 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2014 (endret) Jeg har kun brukt mine blå på Bigfoot 21, men med MF bakplate (samme str som 15) ikke et eneste problem enda. Viktig å merke seg at det er en egen bakplate til MF, nettopp for å få bedre kjøling og balanse, for å forhindre dette. Bytt bakplate er mitt tips. Kjører veldig sjeldent korrigering med grov kombo med annet enn 21, og bruker for tiden mye blå MF. Endret 26 Juni, 2014 av tr86 Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr88 258 Skrevet 26 Juni, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2014 Rett og slett for masse utkast på 21 for desse putene? Det er ting som tyder på det ja.. På en annen side har jeg ikke hatt problemer med de gule microfiberpadsene til rupes Jeg har kun brukt mine blå på Bigfoot 21, men med MF bakplate (samme str som 15) ikke et eneste problem enda. Viktig å merke seg at det er en egen bakplate til MF, nettopp for å få bedre kjøling og balanse, for å forhindre dette. Bytt bakplate er mitt tips. Det var jeg ikke klar over, men da skal jeg teste ut det:) Takk for tipset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 26 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2014 Har hvertfall mine 4 første blå MF pad enda, og som sagt kun brukt på 21 med MF bakplate, tilfeldig eller ikke, så har de hvertfall holdt en mer levelig periode enn du opplever. Kjører også uten press, og blå med zephir til fantastisk bra på BMW'en jeg kjørte de på - ble frelst:-) Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 26 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2014 Jeg har kun brukt mine blå på Bigfoot 21, men med MF bakplate (samme str som 15) ikke et eneste problem enda. Viktig å merke seg at det er en egen bakplate til MF, nettopp for å få bedre kjøling og balanse, for å forhindre dette. Bytt bakplate er mitt tips. Kjører veldig sjeldent korrigering med grov kombo med annet enn 21, og bruker for tiden mye blå MF. Eg også kjøpte bakplate for MF men kunne ikke se noe forskjell på pakplatene, veide det samme også, så usikker på hva som er forskjellen. (det som eg fikk forklart er at tyngen som skal være forskjellen) Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 26 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2014 Min ser man forskjell på, samt at de på baksiden ikke er lik farge. Mener de vanligvis er blå, mens MF er sort bak? (Skal ikke slå i bordet med dette, siden jeg tar dette fra husken og orker ikke gå ned å sjekke..) Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 26 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2014 Min ser man forskjell på, samt at de på baksiden ikke er lik farge. Mener de vanligvis er blå, mens MF er sort bak? (Skal ikke slå i bordet med dette, siden jeg tar dette fra husken og orker ikke gå ned å sjekke..) Siden eg var i garasjen så tok eg noen bilder av dei den til venstre er for MFden til høyre er original MF Venstre Høgde forskjell Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 26 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2014 MF er litt tynnere ja, og det var hvertfall noe som var sort i det minste :-) Hehe.. Tørr ikke garantere at denne bakplaten hjelper, men jeg har hvertfall ikke problemer - enda... Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mz6 16 Skrevet 26 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2014 X2. Bytt bakplate. Eneste problemet jeg har hatt er at skummet løsnet fra borrelåsen, eller omvendt, om du vil. Egen feil. Går it i fra det blir for varmt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNa 46 Skrevet 26 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2014 (endret) X2. Bytt bakplate. Eneste problemet jeg har hatt er at skummet løsnet fra borrelåsen, eller omvendt, om du vil. Egen feil. Går it i fra det blir for varmt. Har orginal bakplate og opplevde dette helt til jeg klarte å kjøre uten press:-) Tror mye av problemet ligger i at dette systemet nesten bare skal styres? Endret 26 Juni, 2014 av RNa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Retr0 32 Skrevet 26 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2014 Ser noe muffins ut denne "MF" Baklplata, har mine "baktanker" med den! Som bildene så godt illustrerer klarer hvertfall ikke jeg å se noe vesentlig "forbedring" da de så og si er identiske... At de har samme vekt gjør jo ikke saken bedre. Om noen kan si noe om det kjennes forskjell fra å gå fra vanlig bakplate og over til "MF" bakplate og om det gjør noe med kjøring hadde vært bedre, kanskje det går an å kjenne forskjell, men å se forskjell blir veldig vanskelig her ja... Da jeg ikke har så veldig lyst å handle ny bakplate.. Er jeg forsiktig og bare styrer, som jeg forsvåvidt pleier å gjøre, da dette systemet skal "gjøre" jobben, du skal bare føre maskinen og sørge for den ligger plant. Tar det ikke nok, eller lakken er vrien å korrigere på er det vel å gå over til grovere produklt/pute som er løsningen, og ikke å legge på noe press... Er fortsatt ny på dette systemet, så deler bare min mening Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 26 Juni, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2014 Ser noe muffins ut denne "MF" Baklplata, har mine "baktanker" med den! Som bildene så godt illustrerer klarer hvertfall ikke jeg å se noe vesentlig "forbedring" da de så og si er identiske... At de har samme vekt gjør jo ikke saken bedre. Om noen kan si noe om det kjennes forskjell fra å gå fra vanlig bakplate og over til "MF" bakplate og om det gjør noe med kjøring hadde vært bedre, kanskje det går an å kjenne forskjell, men å se forskjell blir veldig vanskelig her ja... Da jeg ikke har så veldig lyst å handle ny bakplate.. Er jeg forsiktig og bare styrer, som jeg forsvåvidt pleier å gjøre, da dette systemet skal "gjøre" jobben, du skal bare føre maskinen og sørge for den ligger plant. Tar det ikke nok, eller lakken er vrien å korrigere på er det vel å gå over til grovere produklt/pute som er løsningen, og ikke å legge på noe press... Er fortsatt ny på dette systemet, så deler bare min mening Det er en fin grunntanke, men møter du de gærne lakktypene og skadene så må forholdsvis mye press til for å få korrigert skikkelig 1 Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mz6 16 Skrevet 27 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 27 Juni, 2014 Synes selv jeg kjenner vektforskjell på mine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 27 Juni, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 27 Juni, 2014 Jeg synes det er mye dilldall og "ikke gjør sånn ikke gjør sånn" med dette Rupes-systemet... man må ha en maskin for hver størrelse pad, man kan ikke bruke andre typer pads fordi da blir maskinen ødelagt grunnet vektforskjeller, og man må ha egen bakplate for MF-pads... Greit nok, maskinene er flotte å kjøre, men det er rett og slett for mye "greier" med det til at jeg gidder. Og det er for dyrt. Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 27 Juni, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 27 Juni, 2014 Jeg synes det er mye dilldall og "ikke gjør sånn ikke gjør sånn" med dette Rupes-systemet... man må ha en maskin for hver størrelse pad, man kan ikke bruke andre typer pads fordi da blir maskinen ødelagt grunnet vektforskjeller, og man må ha egen bakplate for MF-pads... Greit nok, maskinene er flotte å kjøre, men det er rett og slett for mye "greier" med det til at jeg gidder. Og det er for dyrt. Så rigid opplever ikke jeg at Rupes er, og i forhold til alt en må ta hensyn til med roterende maskin er brukervennligheten langt større. Man kan velge seg bare Duetto som en allround slipe og poleringsmaskin. Skal man ha to maskiner er Mini og 21 nok til at man er dekket alle behov. De leste har tradisjonelt hatt roterende og Cyclo DA-maskin, så også i tidligere tider har man gjerne skaffet seg ulike ting for å spisse evnen til best korrigering i ulike tilfeller. Hilsen en FlexDA-entusiast Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dynafit187 1 Skrevet 1 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 August, 2014 Litt ot, men lurte på om man kan bruke Pad washer gg bøtta til å rense microfiber pads? eller må man bruke børste for å løfte fibera igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 1 August, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 1 August, 2014 Litt ot, men lurte på om man kan bruke Pad washer gg bøtta til å rense microfiber pads? eller må man bruke børste for å løfte fibera igjen? Pw funker knall Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dynafit187 1 Skrevet 1 August, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 August, 2014 ok da satser jeg på det går.. var litt redd for å kjøre microfiber padsa i stykker med padwasher. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.