Gå til innhold

Trenger noen råd og vink til handleliste


Stoles

Recommended Posts

Vurderer å bestille en god del produkter fra Autogeek før våren for alvor setter inn, men må innrømme at jeg lar meg forvirre litt i "produktjungelen".

Flere produkter fra samme leverandør synes ofte å gjøre samme jobben, så hva skal man velge?

Regner med å i hovedsak handle produkter fra Meguiar's, da deres produkter jevnt over later til å gi god valuta for pengene.

Så da begynner spørsmålene....

Har tenkt å kjøpe MG #80 og #83 som polering og lett rubbing. Ser ut som om manga har god erfaring med denne komboen. Jeg lurer imidlertid på om #83 kan benyttes med roterende maskin?

Som forsegler står det mellom #20 Polymer Sealant og #21 Synthetic Sealant 2.0. Hvilken er best?

Når det gjelder voks så har jeg allerede Nxt Gen Texh Wax 2.0 fra før, men lurer på å kjøpe en alternativ voks også når jeg først skal handle. Har da sett med ut Poorboy's Natty's Paste Wax. Er denne noe å satse på? Ser at den kommer i to varianter; vanlig og Blue, hva er forskjellen?

Til felger satser jeg på en dunk med Wheel Brightner fra Meguiar og Poorboy's Wheel Sealant. Til dekkene blir det Gold ClassEndurance High Gloss Tire Gel.

Til interiør tenkte jeg å forsøke Poorboy's Natural Look Dressing. Andre forslag?

Når det kommer til utvendige lister på dører og støtfangere er jeg litt i villrede. Har sett litt på både Black Wow, MG #40 Vinyl & Rubber Cleaner/Conditioner og Poorboy's Trim Restorer. Ser at Black Wow utmerker (med negativt fortegn) når det gjelder pris...

Jeg har grå lister på bilen min, så jeg er avhengig av et produkt som kan brukes på alle farger, og ikke noe svart gugge som sverter.

Til vinduer tenkte jeg meg NXTGen Glass Cleaner i kombinasjon med Cobra Microfiber Glass Towel.

All input ønskes velkommen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Hans Marius
Vurderer å bestille en god del produkter fra Autogeek før våren for alvor setter inn, men må innrømme at jeg lar meg forvirre litt i "produktjungelen".

Flere produkter fra samme leverandør synes ofte å gjøre samme jobben, så hva skal man velge?

Regner med å i hovedsak handle produkter fra Meguiar's, da deres produkter jevnt over later til å gi god valuta for pengene.

Så da begynner spørsmålene....

Har tenkt å kjøpe MG #80 og #83 som polering og lett rubbing. Ser ut som om manga har god erfaring med denne komboen. Jeg lurer imidlertid på om #83 kan benyttes med roterende maskin?

Som forsegler står det mellom #20 Polymer Sealant og #21 Synthetic Sealant 2.0. Hvilken er best?

Når det gjelder voks så har jeg allerede Nxt Gen Texh Wax 2.0 fra før, men lurer på å kjøpe en alternativ voks også når jeg først skal handle. Har da sett med ut Poorboy's Natty's Paste Wax. Er denne noe å satse på? Ser at den kommer i to varianter; vanlig og Blue, hva er forskjellen?

Til felger satser jeg på en dunk med Wheel Brightner fra Meguiar og Poorboy's Wheel Sealant. Til dekkene blir det Gold ClassEndurance High Gloss Tire Gel.

Til interiør tenkte jeg å forsøke Poorboy's Natural Look Dressing. Andre forslag?

Når det kommer til utvendige lister på dører og støtfangere er jeg litt i villrede. Har sett litt på både Black Wow, MG #40 Vinyl & Rubber Cleaner/Conditioner og Poorboy's Trim Restorer. Ser at Black Wow utmerker (med negativt fortegn) når det gjelder pris...

Jeg har grå lister på bilen min, så jeg er avhengig av et produkt som kan brukes på alle farger, og ikke noe svart gugge som sverter.

Til vinduer tenkte jeg meg NXTGen Glass Cleaner i kombinasjon med Cobra Microfiber Glass Towel.

All input ønskes velkommen ;)

For å i alle fall svare på noen av spørsmålene dine:

Ja MG#83 kan fint benyttes med roterende. Hvis jeg var deg, ville jeg ha byttet ut MG#80 med MG#205 som er en nyere versjon som skal være noe bedre. Av MG#20 og 21 er nok 21 den mest holdbare og den som ser penest ut. Av voks er det jo veldig mye å velge mellom, så der er det ingen fasit. Men den Tech vaxen du har fra før er syntetisk og en såkalt AIO (all in one) som både renser og beskytter, så å kjøpe en ren voks er å annbefale. Forskjellen på den blå og den røde vet jeg ikke :) WB skal være bra, men er veldig sterk så ville kanskje funnet en uten syre som du kunne bruke til vanlig. I interiøret vil jeg anbefale CG produkter. Black WOW skal holde lenge og ja den funker på alle slags farger. Der er også CG produkter bra. NXT glass cleaneren skal være bra den! Håper du fikk litt klarhet i det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa
Vurderer å bestille en god del produkter fra Autogeek før våren for alvor setter inn, men må innrømme at jeg lar meg forvirre litt i "produktjungelen".

Flere produkter fra samme leverandør synes ofte å gjøre samme jobben, så hva skal man velge?

Regner med å i hovedsak handle produkter fra Meguiar's, da deres produkter jevnt over later til å gi god valuta for pengene.

Så da begynner spørsmålene....

Har tenkt å kjøpe MG #80 og #83 som polering og lett rubbing. Ser ut som om manga har god erfaring med denne komboen. Jeg lurer imidlertid på om #83 kan benyttes med roterende maskin?

Gode valg, begge to kan gå sammen med en roterende, MG 83 på gul og MG 80 på beige meguiars pads

Som forsegler står det mellom #20 Polymer Sealant og #21 Synthetic Sealant 2.0. Hvilken er best?

MG 21 2.0 tar du da

Når det gjelder voks så har jeg allerede Nxt Gen Texh Wax 2.0 fra før, men lurer på å kjøpe en alternativ voks også når jeg først skal handle. Har da sett med ut Poorboy's Natty's Paste Wax. Er denne noe å satse på? Ser at den kommer i to varianter; vanlig og Blue, hva er forskjellen?

Kjenner ikke de der, Men Petes 5050 er bra (scandicshine) om du skal ha alt fra autogeek, er souveran wax bra både i flaske og i boks

Til felger satser jeg på en dunk med Wheel Brightner fra Meguiar og Poorboy's Wheel Sealant. Til dekkene blir det Gold ClassEndurance High Gloss Tire Gel.

Kjøp p21s power wheel gel fra www.s100.no istedet, alternativt bilberry fra scandicshine, det går end el felgrens og det er dyrt med 5 litere fra USA

Til interiør tenkte jeg å forsøke Poorboy's Natural Look Dressing. Andre forslag?

Denne er KNALL, kjøp, kjøp

Når det kommer til utvendige lister på dører og støtfangere er jeg litt i villrede. Har sett litt på både Black Wow, MG #40 Vinyl & Rubber Cleaner/Conditioner og Poorboy's Trim Restorer. Ser at Black Wow utmerker (med negativt fortegn) når det gjelder pris...

Jeg har grå lister på bilen min, så jeg er avhengig av et produkt som kan brukes på alle farger, og ikke noe svart gugge som sverter.

Duragloss sin 271(?) blackbumper and plastic dressing (tror den heter noe sånt er god også elelrs er vel black WOW bra, emn ikke testet den selv.)

Til vinduer tenkte jeg meg NXTGen Glass Cleaner i kombinasjon med Cobra Microfiber Glass Towel.

Den er bra

All input ønskes velkommen ;)

Satt inn svar under spørsmålene, husk at du finner Meguiars hos godkjemi.no her hjemme, Scandicshine.no har mye bra og Swissvax.no er der du ender til slutt så bare å titte der med en gang ;)

Husk også:

Bøtte: GritGuard

Mitt: ull eller chenille

En god såpe: Duragloss 901

avfetting: Mac Prickbort

Pluss så alt for mye mer ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode og konstruktive tilbakemeldinger.

Er vel sikkert en del produkter som er like greie å kjøpe her i Norge slik truhaa poengterer. Når frakt og evt moms/toll legges til en utenlands bestilling, så blir vel prisen fort på nivå med hva nettbutikker som scandicshine og godkjemi tar her hjemme...

Husk også:

Bøtte: GritGuard

Mitt: ull eller chenille

En god såpe: Duragloss 901

avfetting: Mac Prickbort

Pluss så alt for mye mer

Har allerede mitt fra Meguiar og to flasker med NXT Gen Car Wash stående. Avfetting låner jeg på jobben.

Nei blir vel til at bestillingen deles opp og noe handles fra norske webshops. Har sett at Autogeek ikke føre produkter Chemical Guys, og de har noen produkter jeg kunne tenke meg å forsøke. Jetseal vil vel i så fall erstatte MG #21 Synthetic Sealant på min liste slik jeg ser det.

Endret av Stoles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Henger meg på denne tråden for at det ikkje skal bli så mange hjelp-til-produkt-tråder.

Eg er ein ivrig bilvasker, men ingen proff. Har smuglest på foraet her ei stund og tenkte det var påtide å melde meg inn.

Bilvasken foregår alltid for hand og har i 2008 brukt HT, NXT-såpe og MG-washmitt som eg er veldig fornøgd med.

Såpa og handsken var eit kraftig steg fram i forhold til Biltema-svampane som eg har brukt tidlegare.

Ellers er eg nyfrelst clay brukar. Kjøpte litt MG-clay for å fjerne lakkstøv som eg aldri hadde klart å kvitte meg med.

Clayen fungerte over all forventning, og blir no brukt ved storshine av bilane.

Så til spørsmålet :

Skal kjøpe inn lakkrens, polish og voks no til vårpussen.

Dette skal påførast med ei DA-maskin frå Biltema.

Kva produkt kjøper eg som eit "startkit"? Kva pads skal eg kjøpe?

Vil gjerne handle alt på nettet via Godkjemi eller Scandicshine.

Bilen som treng shining er ein svart metallic BMW frå 1997.

( Maskinpolerte den i fjor med gule pads frå Autosmart og Autoglym sin SuperResin Polish med mindre vellykka resultat )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Jeg hadde tatt enten:

Duragloss 101 lakkrens

Duragloss 111 sealer

+ en voks

eller'

Meguiars DC cleaner

Meguiars DC polish

Meguiars DC carnauba voks

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt enten:

Duragloss 101 lakkrens

Duragloss 111 sealer

+ en voks

eller'

Meguiars DC cleaner

Meguiars DC polish

Meguiars DC carnauba voks

Takk for raskt svar!

Er DC-produka dei ordinære raude flaskene som ein får kjøpt hos f.eks Bilextra?

Har brukt dei tidlegare til handpolering, og likte dei godt. (Meiner dei var merka med step 1-3)

Desse kan altså brukast med DA-maskin.. Kva pads må til då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke fjernet noe swirls med det der, kjør på med pads og korrigeringspolish som f.eks Menzerna, 3M eller Scholl. Duragloss er topp hvis du skal gjøre det for hånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Funker prima på DA maskin de, bløte pads sammen med de da, sjekk ut Cyclo pads fra scandicshine til DA maskinen din, de som kommer sammen med den maskinen er ikke noe tess..

ja er step 1-2-3 dette.. bruk lite produkte og ta ett og ett panel om gangen m,ed 1 og 2, 3 skal tørke på lakken og herde i minimum 12 timer, men gjerne 24 timer for best holdbarhet, legg gjerne på flere lag av DC 3 carnauba voksen, men vent 24 timer mellom lagene, alternativt er en voks over, men denne skal heller ikke legges på før DC 3 har herdet i 24 timer....

og som Bjorke sier så fjerner dette ikke riper, de demper de litt, men de blir ikke borte..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til at jeg droppet Autogeek og handlet fra England istedet.

Plasserte først en liten ordre fra Motorgeek.co.uk før jeg kom over cleanyourcar.co.uk hvor jeg plasserte en større ordre.

Gleden var stor da pakkene dukket opp hhv igår og idag.

post-629-1237653314_thumb.jpg

Pakkene inneholdt:

- PB Natty's Red Paste Wax Ltd. Edt.

- PB Wheel Sealant

- PB Natural Look Dressing

- Meg Gold Class Trom Detailer

- Meg MG #21 Synthetic Sealant 2.0

- Meg MG #80 Speed Glaze

- Meg MG #83 Dual Action Cleaner/Polish

- Meg Ultimate Quick Detailer

- Meg Even Coat MF Applicator

- Meg MG Soft Buff 2.0 7" Polishing Pad

- Meg MG Soft Buff 2.0 7" Finishing Pad

- DP Krystal Vision Glass Cleaner + Cobra Glass Clean MF

- VP Bilberry Safe Wheel Clean

- Trim & Tyre Dressing Applicator

- Diverse mikrofiber

post-629-1237653753_thumb.jpg

post-629-1237653761_thumb.jpg

post-629-1237653771_thumb.jpg

Alt pakket ned og klart til bruk

post-629-1237653779_thumb.jpg

post-629-1237653786_thumb.jpg

Gleder meg til å prøve produktene. Er veldig spent på Bilberry etter hva jeg har lest på diverse forum. Fikk lagt et lag med Meg MG #21 på en bil jeg holder på med for tiden idag. Tenkte å toppe dette med et lag Natty's Paste Wax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja mye snadder der ja, bra utvalg på CYC uk også... bare å dra til litt så en får valutta for frakta derfra..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mye snadder der ja, bra utvalg på CYC uk også... bare å dra til litt så en får valutta for frakta derfra..

Var godt fornøyd med utvalget hos CYC ja! Hyggelige priser der også, hjelper i tillegg på at de trekker fra momsen når en legger produktene i handlekurven.

Veldig greit med den forutsigbare fraktprisen derfra også. Forsto det fra et innlegg fra en annen bruker her at de opererer med £49 som fraktpris for pakker opp til 30 kg.

Min handleliste (utenom Natty's Paste Wax, Wheel Wax og DP Krystal Vision, som jeg kjøpte fra Motorgeek) kom på £166 inkl frakt. Måtte betale kr 145,- i moms ved utlevering av pakken på Posten.

Hurtig frakt var det også, pakken ble sendt mandag 16/3 og var meg i hende fredag 20/3 :)

Alt i alt meget fornøyd med både priser og service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Mye snadder her ja :) Men vi krever selvfølgelig BILDER av bilen du holder på med ;)

Det kommer, men tenkte å vente med å lage en tråd til jeg er ferdig med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...