Gå til innhold

Feil støpsel på Kestrel Das Pro 6?


krister461

Recommended Posts

krister461

Posten kom på døren i helgen med en ny poleringsmaskin fra Bilnerden. Men, på den var det et støpsel uten spor for jord. Dvs. støpselet er helt rundt og passer ikke i vanlige stikkontakter.

Er det slik på andre maskiner også, eller har jeg fått feil på min?

(Venter forøvrig svar på samme spørsmål fra Bilnerden)

:wacko:

post-8495-0-65737300-1403526112_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der så jo ikke bra ut!

Om du har nytt støpsel og verktøy så er det jo fikset på et par minutter, eller så er Bilnerden veldig hyggelig. Men det tar jo litt lengre tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no

Vil bare opplyse om at alle som har kjøpt Kestrel med tilsvarende støpsel kan få samme erstatning som krister461. Dere som ikke ønsker å gjøre jobben selv kan selvfølgelig sende maskinen i retur slik at vi får ordnet opp i dette.

Ta kontakt med oss på kundeservice@bilnerden.no

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare opplyse om at alle som har kjøpt Kestrel med tilsvarende støpsel kan få samme erstatning som krister461. Dere som ikke ønsker å gjøre jobben selv kan selvfølgelig sende maskinen i retur slik at vi får ordnet opp i dette.

Ta kontakt med oss på kundeservice@bilnerden.no

Den er brun. Mail sendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Oi, så ikke bra ut den koblingen på bildene. :(

Men, er den maskina dobbeltisolert tro, siden kabelen på bildene lengre opp ser ut til å ikke inneholde jord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Her er det noe muffens. B)

Selv det "originale" støpselet som vist oppe i tråden er et jorda støpsel. Og så er ikke jord ført frem.........

Hva står det av merking på selve maskina tro?

Edit: Er ikke lov å sette på et norskt jorda støpsel på den der. Må sette på ujorda i tilfellet, og da kommer jo problemet hvor får man plugga den inn da?

Endret av Hirobofly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krister461

Her er det noe muffens. B)

Selv det "originale" støpselet som vist oppe i tråden er et jorda støpsel. Og så er ikke jord ført frem.........

Hva står det av merking på selve maskina tro?

Edit: Er ikke lov å sette på et norskt jorda støpsel på den der. Må sette på ujorda i tilfellet, og da kommer jo problemet hvor får man plugga den inn da?

Hmf. Mitt manglet også leder for jord. Dog så det mye bedre ut enn JonasNordvoll sitt. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

griffenfeldt

Det ser ut som det er jord i skjermingen? Da må man avisolere lengre opp på kabelen og tvinne skjermen og koble den i jord.

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Det ser ut som det er jord i skjermingen? Da må man avisolere lengre opp på kabelen og tvinne skjermen og koble den i jord.

Det er ikke noe skjerm som jeg kan se på den kabelen på bildene over. B)

Hadde det vært det, så kunne man "juksa" litt, men likevel ikke helt i henhold.

Jeg ville ha åpna apparatet og sjekka i den enden om det er jordklemme der. Er det slik, så sett på en ny kabel med jord og støpsel i enden.

Er det ikke jordklemme, så må man sette på ujorda støpsel (som da gjør at man ikke får brukt den i eks garasjen/alle steder der det er jorda stikk.........)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JonasNordvoll

Skal skru den opp når jeg kommer hjem å se etter jordingspunkt. Men har mine tvil siden det er brukt 2leder.

S&S

S&S #6 MB E-Klasse #5 Volvo V70 #4 VW E-Up! #3 Audi A6 Avant #2 Honda Civic

Kjører nå: 03 Vectra C GTS

                15´VW E-Up!

                99´ Mercedes Benz CLK 230K

Gyeon Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det meste av denne typen utstyr er det man kaller dobbeltisolert dvs at jord ikke er nødvendig.

Sjekk andre maskiner som drill og sag osv,da vil dere se at det ikke er noe "jordingskontakt" i støpselet men bare spor slik at det kan brukes i kontakter som krever jord :P .

Det er m.a.o helt trygt å montere et jordet støpsel selv om der ikke er tilkoblet jord B) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Derav spørsmålet mitt i Post #12 ovenfor om maskina var dobbeltisolert. B)

Skal være merka på maskina med eget symbol. (2 firkanter inni hverandre).

Finnes dette symbolet på maskina?

Har likevel en mistanke om at støpsel på slike dobbeltisolerte apparater skal være av den flate typen....

Edit: Huska det til slutt :) : Det heter Klasse II for utstyr som er dobbeltisolert og ikke trenger jord i støpsel. Er utstyret merka med Klasse II så kan man fint bruke jordet støpsel, men jord ikke kobla til/utsparinger i støpsel som RNa påpeker og 2 leder som på bildene over.

Endret av Hirobofly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...