Gå til innhold

ødelagt lakk


TKS

Recommended Posts

post-8613-0-64355300-1403511270.jpg

først av alt så har jeg ikke peiling på polering eller lakkering.

jeg har gjort noe ganske dumt. skulle spraye over noen små riper, men fant ut det var feil farge. tenkte og ver rask med og få det av så fant det jeg hadde. Så det blei whitesprit og en kjøkkenskrubb. Nå ser lakken ikke bra ut.

Noen forslag til hvordan fikse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Hvor holder du til? må nok sikkert en runde med clay og så en runde med polerings maskinen, ikke så lett å se fra dette bildet tilstandet, kjøkkenskrubben gjorde meg litt nervøs hehe

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder du til? må nok sikkert en runde med clay og så en runde med polerings maskinen, ikke så lett å se fra dette bildet tilstandet, kjøkkenskrubben gjorde meg litt nervøs hehe

holder til i Sandnes. ja var nok ikke smart og bruke den, men skal sies at det ikke er en slik type av stål da

skal se om jeg får lagt ut noen bilder til i løpet av dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Som Knutis sier så får man rettet opp mye med polish og tolmodighet, men du skriver du ikke har noe peiling på polering od har du sikkert ikke noe produkter heller til å utføre dette, så kanskje her her er noe fra Sandnes på forumet her som kan hjelpe deg :)

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Tror nok heller jeg ville levert inn bilen til ett medlem her enn til ett bil vaskeri..

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall er FG400 på oransje Uber bankers!

Gul Uber cutter bedre, og det ser ut som det trengs for å si det slik.

Her er det nok uansett flere steg som må til tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl fungerer fint det.

S3gold på DA og lilla pute gir nok holofritt resultat. Roterende gir mer effektiv cut, men sjanse for holo hvis du sliter litt med teknikken.

Kjører du en runde med S30ec på oransje pad etterpå får du skikkelig opp glansen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl fungerer fint det.

S3gold på DA og lilla pute gir nok holofritt resultat. Roterende gir mer effektiv cut, men sjanse for holo hvis du sliter litt med teknikken.

Kjører du en runde med S30ec på oransje pad etterpå får du skikkelig opp glansen også.

Hvordan kjører du siste runde ( har roterende ). S30 på orange pad, spe på minimum..opp på max 2 turer og ned på minimum 2 turer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok en Opel Zafira OPC 2006 modell dette. skal ut og ta noen mer bilder nå. Bor midt i sentrum i Sandnes.

Da er det mulig det blir litt grovt, jeg er litt usikker på hvor hard den lakken er. Med DA er du uansett sikker, med roterende kan S3gold bli litt grovt på myk lakk som sagt.

Hvordan kjører du siste runde ( har roterende ). S30 på orange pad, spe på minimum..opp på max 2 turer og ned på minimum 2 turer ?

Kommer litt an på lakken, men tok en Imperialblau BMW i helgen med medium+ lakk, og der sprer jeg på 1.

Deretter kjører jeg opp på mellom 2-3 og kjører ca 2 pass med medium til lett press.

Moderne polisher cutter veldig bra på lavt turtall, så å kjøre opp på max gjør jeg aldri på roterende lenger. Mye mer kontroll med lavere fart. Scholl trenger du heller ikke kjøre med zenith-metoden for at det skal avslutte pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...