Gå til innhold

Mulig businessidé:Starte klesmerke


LasseG

Recommended Posts

Hei!

Leker med ideen om å trykke opp noen t-skjorter, både til meg selv, men kanskje også for å selge noen etter hvert.

Noen som har tanker om hvordan jeg best, og billigst kan gjøre dette? Har sendt ut forespørsler i mitt lokalmiljø angående trykk og sett etter store partier med t-skjorter på eBay som får i alle slags farger.

Skal designe mitt eget "merke" som skal på disse skjortene, og muligens også capser pg andre produkter etter hvert. "Merket" som jeg tenker å designe selv blir i første omgang rettet mot trening og livvstil.
Er avhengig av at dette blir bæredyktig, og mulig og faktisk tjene en krone eller to på i tillegg da!
Er da en selvfølge at jeg vil levere ett kvalitetsprodukt som holder godt på farger og tåler vask. Rykte er alt!

Noen med erfaring fra varesalg og det å starte/drive egen bedrift må gjerne hive inn tanker og deres hardt lærte erfaringer, positive som negative.

Trenger ikke kommentarer fra bedrevitere som ser alt "stappmørkt" og pessimistisk!!

Mvh
Lasse

Endret av LasseG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeejayTID

Hvis du klarer følgende:

Differensiering.

Dvs. lage en t-skjorte som er av god kvalitet, føles god og som har gunstig pris.

Klarer du f.eks. å konkurrere med Underarmour som man får kjøpt tskjorter av på eBay til 130-150 kroner inkl. frakt så er du langt på vei. Prisene dine vil vel være i sammenheng med hvor stor bestilling du har, ala - kjøp 100 betal 50, kjøp 500 betal 20 osv.

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kontakt med diverse selgere om og få kjøpt noe få eksemplarer av de t-skjortene de har for å ta og føle på kvaliteten og teste produktene selv før de skal selges til noen som helst.

Tenker og gi vekk noen til venner og kjente som kan teste de under trening også videre for å finne mangler og svakheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ebay er ikke nødvendigvis den beste kanalen om du skal kjøpe wholesale, da ville jeg heller sett på alibaba.com. Der kan du få latterlig store kvanta til latterlig lave priser, samt at siden de stort sett driver wholesale er det mulig å bestille etpar prøver for nettopp å teste kvaliteten.

Mange tilbyr også trykking av motiv, noe som definitivt lønner seg, kontra å få det trykket i Norge.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay er ikke nødvendigvis den beste kanalen om du skal kjøpe wholesale, da ville jeg heller sett på alibaba.com. Der kan du få latterlig store kvanta til latterlig lave priser, samt at siden de stort sett driver wholesale er det mulig å bestille etpar prøver for nettopp å teste kvaliteten.Mange tilbyr også trykking av motiv, noe som definitivt lønner seg, kontra å få det trykket i Norge.

Takk for tipset. Skal sjekke det ut :)

Edit: Sjekket alibaba og der var det mye bra utvalg! Takker for tipset :)

Endret av LasseG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Driver eget firma som på sett og vis sveiper innom den bransjen selv (klær med profilering), og det som jeg vil tipse om er å satse på kvalitet. Billige skjorter får man wholesale her til lands også, men det er "kampanje-klær" som funker kanskje utmerket til en festival eller utdrikkningslag osv, men ved første vask så er den dobbelt så brei og halvparten så lang :)

Har en venninne som driver treningssenter, og hun får trykket opp klær med logoer på ferdige fra utlandet i større kvanta. Dette er jo litt mer kostbare utgaver som holder form og farge i utallige vask.

Det som blir utfordringen er å finne ut av hva det tåler av vask og bruk før man markedsfører det mot kundene. Både selve tøyet og trykket, er jo ganske mange måter å trykke på (transfertrykk, silketrykk, sublimering +++)

Endret av Haakon O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil dele den informasjonen om hvor hun eller også du får tak i kvalitetsklær så tar jeg gjerne mot tipset! :)

Har som nevnt tidligere tenkt og teste alle produkter skikkelig før de selges til noen som helst. Skal kjøre de i maskin med og uten trykk på for å se hvordan de holder fasong og farger.

Men er jo litt avhengig og skaffe gode priser så jeg kan selge de til en rimelig penge. Til og begynne med i allefall.

Må få etablert et navn og ry før man kan ta store summer for merket. Vil ikke at det skal bli en hype, for så å bli glemt så fort støvet legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Vet ikke hvor mye relevant jeg kan komme med for de som ikke har firma innen bransjen, da de fleste leverandører kun selger til disse.

Men sånn forretningsmessig så hadde jeg nok satset på å finne noen som kan levere plagg ferdig trykket. Marginene blir knappere, men man slipper å kjøpe inn kostbart utstyr for produksjon, før man vet om konseptet er levedyktig eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...