Gå til innhold

Vårrengjøring


assy

Recommended Posts

Skjult

hey, dette er da min første post her på forumet. har lest gjennom en del guider men blir bare mer å mer forvirret ;)

ser det er noen andre som har spurt om anbefalinger til produkter osv, så tenkte å gjøre det samme.

jeg er forholdsvis fersk på veien og med bil men er ikke helt på jordet heller =P

har en Bmw 316 compact som jeg liker å passe på litt mer en gjennomsnitt, liten entusiast kan man vel si.

men så langt har bil vasken bestått av statoil selv vask med bøtte, svamp og salo flere ganger i uka xD

slenger ut et bilde så dere kan se hva jeg har å jobbe med =)

166645.jpeg

er ikke ute etter hele pakka hvis dere skjønner hva jeg mener, skal ha noen produkter som gjør jobben og ikke 23764 forskjellige stoffer til å kline på bilen.

bilen er Cosmos svart og har noen få "vaske" riper her å der, men ingen brutale greier. så det jeg er ute etter er noen enkle produkter som feks sjampo og polering. har hørt mye bra om Meguiars så tenkte på å kjøpe dem's produkter. sammt kluter/svamp osv. jeg skal gjøre jobben med mine egne hender altså ikke noe maskiner her i gården ;). så om noen kunne ledet meg i riktig rettning hadde det hvert strålende.

og en ting til, bilen er nå til lakkering (frontfanger, speil, dør og sidepanel) hørt noe om at man ikke skal polere osv når lakken er fersk? stemmer dette? hva må jeg passe på?

//lasse

Lenke til kommentar
Skjult

Først velkommen:D

Vel det er jo noen basic saker: 2 bøtter, en vaske mitt, god såpe(Optium Car Wash), tørke håndkle (WW, vaffel mønster) en APC eller interiør vask, 2-3 microfiber til innvendig.. Helst skal du jo ha noe til plastikk også Optium har også en fin sak der:)

Voks er noe som er vesentlig, her er det mye å velge i.. Se på Scandic Shine.no, tror nok du blir fornøyd uansett hvilken voks du velger av dem. Til det trenger du en skumpad og 1-2 microfiber.

Stemmer at du ikke skal ha noe på de lakkerte delene på 1 mnd tid. Vær også forsiktig da du vasker der, lakken er ikke herdet og er litt myk.

Oppsummering:

- bøtter

- mitt

- såpe

- tørkehåndkle

- pad

- voks

- microfiber

- interiørvask

- interiør beskytter

- vindusvask

Nå har jeg ikke tatt med polering for der har jeg ikke helt oversikt med håndprodukter:P Men bruker Optium der jeg, på maskin er det da..

Også er det helt sikkert noen som kan utfylle litt mere;)

Lenke til kommentar
  • Admins
truhaa
Skjult

utvendig

1. Godt såpe: feks Poorboys SS&S el Chemical guys citrus wash and gloss

2. 2x vaskebøtte el GritGuard bøtte (med rist i bunnen)

3. vaskehanske fra Shmitt

4. Watermagnet fra feks meguiars (tørke) el guzzler

5. Chemical guys EZ cream for å fete opp lakken din etter mange års missbruk med zalo ;)

6. Chemical guys jet seal som en forsegler

7. 3-4 microfiber kluter for fjerning av mr 4 og 5....

8. En QDer for å freshe opp lakken etter vaske

9. kamera for å legge ut bilder her på DC.no

Arbeidslyst, litt tid og bilen er blankest i gata.....så fremt du ikke befinner deg i min gate da......he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Skjult

hmm...føler meg litt klokere hvertfall =P

får se hva det blir til, får lese litt mer rundt ;)

å jeg som hadde planer om å shine bilen 110% i påske ferien....duste lakkering =P

takker for svar=)

Lenke til kommentar
Skjult

Du skal være ganske flink og tålmodig for å fjerne riper for hånd, bare sånn at du ikke tror du får verdens beste resultat av håndpolering. :) Små riper klarer du nok med litt jobbing, men du bør ikke forvente mye. Ellers syns jeg de to forslagene over her er gode.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...