Gå til innhold

Legge på nytt lag med voks etter 2 uker : Vaske?


Kristo

Recommended Posts

Det er nettopp det som er spørsmålet. Bilen gjennomgikk "full prosess" for noen uker siden. Når man så registrerer at det har lagt seg støv og skit er spørsmålet herfra "what to do"? Og såvidt jeg forstår det må man da vaske lett over før man legger nytt vokslag. Og kanskje til og med også et ekstra lag (etter ca 24 timer ut fra det jeg har lest :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Bilen skal være helt ren og fri for skitt før du legger voks/forsegling, for hvis ikke drar du dritten rundt og striper opp bilen. Skal du ha ren bil må den vaskes, og ikke bare spyles. :P

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen blir skitten vasker du den, du legger ikke ny voks hver gang bilen blir skitten. Bilen blir fortsatt skitten selv om bilen er vokset, det blir bare enklere å gjøre den ren igjen, i tillegg blir den ikke like fort skitten.

Når voksen er lagt er det ofte en del løsemidler som skal fordampe, dette gjør at lakken kan holde litt bedre på støv og skitt til du har vasket den første gang etter voksingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for glimrende svar.

Lærdommen:

- Kjøpe Collinite

- Kun vaske når bilen er skitten (når jeg leser den setningen ser det jo egentlig ganske opplagt ut :rolleyes: ) og ikke føle at man vokse.

Takk folkens, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Man føler jo fort at man vokse etter hver vask fordi det er vanedannende med stram beading... men å vokse en gang i uken blir kanskje i overkant, selv for oss. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Man føler jo fort at man vokse etter hver vask fordi det er vanedannende med stram beading... men å vokse en gang i uken blir kanskje i overkant, selv for oss. :)

Kjenner meg igjen her...

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...