Gå til innhold

Produkthjelp til skitne innsteg..


My2cents

Recommended Posts

....med ungene inn og ut av bilen blir det fort seendes ut som dette..

post-589-1235931001_thumb.jpg

Forslag ? Tenkte på å få satt på noe folie eller lignende når været er som værst på høst/vinter, men kanskje andre har gode forslag ? Varmt vann og litt såpe for å vaske er jo greit, men hva med holdbarheten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins
truhaa

Ja en skikkelig vask og en plastfornyer bør hjelpe mye Brukt Duragloss marine & RV protectant der og det både holder lenge og gjør det lettere å holde rent, samt vurder barna i søpplesekker..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Skikkelig vask bruk evt. Nanosvamp hvis du har en slik. Den funker fjell på plast lister :thumbup: Mange mulighedder for plast fornyer. Jeg bruger selvfølgelig Nanolotus forsegling, men den er ingen fornyer, men en beskyttelse. Så hvis dine lister ikke er så fine anbefaler jeg en fornyer. Scholl og duragloss er fine valg som bernhard og truhaa anbefaler.

Held og lykke

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen vet om det går an å legge en slags folie el.l. over ? Ellers blir det nok en skikkelig vask og et ptodukt over ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Funker sikkert med folie også, bare pass på så det ikke bare blir lim søl der da når du fjerner det igjen, noe folie er permanent og har derfor sterkt lim som sitter etter du fjerner folien når den er slitt..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen vet om det går an å legge en slags folie el.l. over ? Ellers blir det nok en skikkelig vask og et ptodukt over ja...

Dette er ikke vondt ment, men hva med rutinene når man går inn og ut av bilen? Opplæring av de som er i og bruker bilen.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Du har ikke barn skoTner? eller får de "SS" opplæring, har prøvd dette en stund selv med barn, men ikke like lett gitt... sparke på setet er det slutt på men må jo stoppe bilen 7 ganger å true med å sette de av... (nope jeg gjør ikke det, men har lyst)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke barn skoTner? eller får de "SS" opplæring, har prøvd dette en stund selv med barn, men ikke like lett gitt... sparke på setet er det slutt på men må jo stoppe bilen 7 ganger å true med å sette de av... (nope jeg gjør ikke det, men har lyst)

Pingle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Skotner har ikke unger, takk gudene for det...

Jeg løfter opp Adele, tar av sko og setter ho inn i bilen, og ho er også inneforstått med at sparking i setet medfører at jeg fjerner dvd-spilleren hennes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der har du fasiten Bernhard... og hvis Inge leser denne tråden så har han også en god fasit på hvordan lære opp avkommet vet jeg. Mer strukturert guttunge til å løfte benene pent når han setter seg inn skal du lete lenge etter.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplæring av ungene og av og på med sko og alt det der tror jeg jeg hopper over. Så da blir det vask når det trengs + plastfornyer. Kan ikke være helt frik heller da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh?

HEHEHE - Skikkelig brannfakkel det der, må innrømme det. Etter at jeg begynte med detailing har det jo tatt av kan man si.....Utrolig hvor eksepsjonelt interessert man kan bli i dette her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Sparer også plastikken mye vet i løfte inn og ut...

Faren min klipte nesten fingrene av meg hvis jeg rørte rutene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHEHE - Skikkelig brannfakkel det der, må innrømme det. Etter at jeg begynte med detailing har det jo tatt av kan man si.....Utrolig hvor eksepsjonelt interessert man kan bli i dette her altså.

For og si det slik: det er utrolig hvor mye man kan lære unger!

Mine ber pent om unnskyldning hvis de smeller med døra.

Det er jo kun snakk om respekt for andres interesse,verdier og vedlikehold som er tingen her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2cents, det finnes jo en regelliste for detailere... Den er laaang, men et lite utdrag:

Ingen mat i bilen

Ikke noe godteri som er klissete eller støver, og ikke noe iskrem

Ingen drikke i bilen (unntak: halvlitersflasker i plast er lov hvis korken er på hele tiden når den ikke er i bruk)

Alltid rene hender (så skit og smuss ikke setter seg på ratt og dørhåndtak)

Rene klær og som er fargeekte kun! Skitne klær er strengt forbudt!

Ingen skitne sko (i så fall avis eller papp på gulvet)

Bank alltid av deg på benene før du setter deg inn, uansett!

Løft alltid benene over innstigslisten

Lene aldri helen til gassfoten på samme plass hele tiden (lager søkk i stoffmatta)

Aldri lene seg inntil vinduer

Aldri ta på rutene

Aldri løfte seg i setet så håret kommer opp i taket

Aldri ta på taktrekket

Unngå bruk av baksetet så mye som mulig

Sitt rolig med benene og ikke sparke i noe

Vesker/sekker o.l skal på gulvet og ikke i setet

Alltid tømme bilen for søppel hver gang du går ut av den (det er alltid en søppelbøtte i nærheten)

Bruk aldri vinduene så sant dem ikke er 100% rene - Unngå det gjerne da også

Bruk aldri bakrutevisker

Unngå bruk av spylerveske så langt det lar seg gjøre

Unngå bruk av vindusviskere foran så langt det lar seg gjøre (ligg langt bak andre biler når det er vått på veien)

Når du skal inn i bilen tar du forsiktig i håndtaket med fingertuppene - Neglene dine har ingenting i lakken å gjøre

Et lite utdrag av mine regler i alle fall.

  • DCN Poeng 1

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke fult så streng jeg :P

Lene aldri helen til gassfoten på samme plass hele tiden (lager søkk i stoffmatta) :P

Du glemte; Helst ikke bruk bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...