Gå til innhold

Spm ang avgifter / vannscooter .


kjimmern

Recommended Posts

kjimmern

Hei hei! Driver å skal kjøpe vannscooter om dagen og har fått tilsendt en oversikt over priser. Men det jeg lurer på og som jeg håper dere kan hjelpe meg med er hvem av prisene jeg skal forholde meg til 1 eller 3 kolonne ?

Muligens den første er uten bm: båt motor avgift?

post-1868-0-53347200-1402423948_thumb.jp

Endret av kjimmern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Veiledende pris, altså 3 kolonne som du nevner. 2 kolonne er hvor mye avgifter utgjør..

Lykke til med kjøp, har selv hatt to tamaha sj 700 som du står på. Om jeg skulle kjøpt igjen hadde det nok blitt en scoter, men veldig morro med vannjett og;)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjimmern

Så om jeg kjøper etter 1 juli vil jeg i teorien få den for den prisen som er oppført i 1 kollonne?

Driver å ser masse på det om dagen, men alt blir revet bort i løpet av dager :/ så tenkte at det kan være greiest å kjøpe ny :)

Endret av kjimmern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg er ganske sikker på at det kun er moms på kjøpesummen ved ev import. . Det kan vi ære noe å tenke på;)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

HK-avgiften gjelder bare for salg av nye motorer og ved førstegangs import fra utlandet. Ved bruktsalg følger avgiften på en måte med på kjøpet...

Blir spennende å se hva som skjer med bruktmarkedet når avgiften forsvinner...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjimmern

HK-avgiften gjelder bare for salg av nye motorer og ved førstegangs import fra utlandet. Ved bruktsalg følger avgiften på en måte med på kjøpet...

Blir spennende å se hva som skjer med bruktmarkedet når avgiften forsvinner...

Det var derfor jeg tenkte tanken å kjøpe nytt og tenkte den med 90 hk får holde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har en gtx 260 is LTD, 2011.

Kjøp nytt og slipp hk avgiften, og kjøp en større enn 90 hk. Vannskutere er korte og trenger å bevege seg på bølgetoppene. Uten nok hk blir opplevelsen din bare våt og kjedelig. Sørg for å få den registrert som båt i småbåtregistret, og last ned vannskuter dommen fra Stjørdal tingrett (gjelder bare Seadoo). Ha dette i båten i tilfelle du skulle komme inn i en vernesone og møter den lange arm. Da får du en flott sommer. Gled deg :-) Jeg stortrives i sakte fart og i 70 knt på bølgetoppene, midt i Oslofjorden. Skuter er kanon bra og går rått i sjøen. Bestill Salt Away som du kjører gjennom systemet etter bruk. Kobles til etter start, og etter 30 sec og to raske revs på trottlen for å få vann ut av eksosen etter at du kobles fra vann m salt away . (dette er viktig).

Kjøper du ikke nytt så pass på at intercooler service er tatt (skal tas hver 100 time og er svakhet på Seadoo). Du ser at intercooler er oppgradert hvis det kommer en liten sprut ut oppe under fenderlisten akter. (oppgradering for å få skylt hele intercooleren). Ser du ikke dette så krev 10 K i avslag.

Din sommer blir bra ;-)

MVH

Pål

Endret av pasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjimmern

Hei!

Har en gtx 260 is LTD, 2011.

Kjøp nytt og slipp hk avgiften, og kjøp en større enn 90 hk. Vannskutere er korte og trenger å bevege seg på bølgetoppene. Uten nok hk blir opplevelsen din bare våt og kjedelig. Sørg for å få den registrert som båt i småbåtregistret, og last ned vannskuter dommen fra Stjørdal tingrett (gjelder bare Seadoo). Ha dette i båten i tilfelle du skulle komme inn i en vernesone og møter den lange arm. Da får du en flott sommer. Gled deg :-) Jeg stortrives i sakte fart og i 70 knt på bølgetoppene, midt i Oslofjorden. Skuter er kanon bra og går rått i sjøen. Bestill Salt Away som du kjører gjennom systemet etter bruk. Kobles til etter start, og etter 30 sec og to raske revs på trottlen for å få vann ut av eksosen etter at du kobles fra vann m salt away . (dette er viktig).

Kjøper du ikke nytt så pass på at intercooler service er tatt (skal tas hver 100 time og er svakhet på Seadoo). Du ser at intercooler er oppgradert hvis det kommer en liten sprut ut oppe under fenderlisten akter. (oppgradering for å få skylt hele intercooleren). Ser du ikke dette så krev 10 K i avslag.

Din sommer blir bra ;-)

MVH

Pål

Takk for råd :) mulig jeg går for noe større når jeg kjøper en :) hva kan du anbefale og har du noen tips på forhandlere? Men i forhold til brukt,

Er dette en grei type

http://vestfoldmaritim.no/bater/sea-doo/gti-std-130/

Drev å tenkte å bruke rundt 100,000 maks .

Endret av kjimmern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
rawdealinc

Takk for råd :) mulig jeg går for noe større når jeg kjøper en :) hva kan du anbefale og har du noen tips på forhandlere? Men i forhold til brukt,

Er dette en grei typehttp://vestfoldmaritim.no/bater/sea-doo/gti-std-130/

Drev å tenkte å bruke rundt 100,000 maks .

seadoo rxp-x260 koster i usa ca 15 000,- dollar ny. 5% og moms - det en forhandler får i rabatt.

= ca 93 000,- + 4500= 97 500;- -10 000,- forhandler rabatt + mva.

har tidligere hatt: Seadoo hx, xp, rxx. Og kjørt det meste, sea doo xp er vel den som er best hk vekt handling. Men totakt og bruker derfor mere bensin. Du må evnt. Ha utstyr, henger osv i tillegg. Så nytt totaltsett kan jo bli utfordende og nesten nytt blir jo med hken til de evnt må justere ned prisene sine.

mvh

morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...