Gå til innhold

FT86 sin Toyota GT86 TRD


FT86

Recommended Posts

Fant ut det var på tide å ta mot til seg å legge ut et par bilder av Toybaruen min :)

Dette er da altså en 2013 Toyota GT86 med TRD kittet som ble kjøpt i februar. Hadde tidligere en VW CC, men ble helt solgt når jeg så denne ligge på finn. ^_^

I motsetning til standardmodellen av Toyota GT86 får du blandt annet breiere dekk (altså Prius dekk no more :P ), 18" felger, TRD bodykit og TRD eksosanlegg.

Motoreffekt er samme som på standard, men så at cosworth har nettop kommet med stage 1 av 3 (de to andre kommer seinere i år mener jeg). Så det er mulig det blir aktuelt i fremtiden :)

Enn så lenge er jeg veldig fornøyd både med utseende og kjøreegenskaper, men dere vet vell hvordan det er. Man blir fort vandt med en bil, og man vil som regel ha mer :P

20140608_205050_zpsc75b4b2c.jpg20140608_205041_zps1318a565.jpg20140608_205015_zps705a2ccc.jpg20140608_205027_zps18fba15c.jpg

  • DCN Poeng 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en selvpustende 2.0 boxermotor som yter 200 gamp :)

Ikke alverdens, men er nok til å ha det morro med tanke på at vekta ligger på 1200 kg :)

Endret av FT86
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota jobber også med kit til disse, ikke bekreftet om det blir kompressor eller turbo enda dog..

"Prius dekk" altså dekk med lav rullemotstand som mange bruker etterhvert blir jo brukt for å få den mer sladdevillig, noe som jo er utrolig artig:-)

Har du planer om å oppgradere stereo noe forresten?

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota jobber også med kit til disse, ikke bekreftet om det blir kompressor eller turbo enda dog..

"Prius dekk" altså dekk med lav rullemotstand som mange bruker etterhvert blir jo brukt for å få den mer sladdevillig, noe som jo er utrolig artig:-)

Har du planer om å oppgradere stereo noe forresten?

Har også lest noen rykter om at toyota holder på med turbo/kompressor, men at det uansett vil bryte med garanti :(

Har aldri kjørt en gt86 med standard dekk, men selv med 225 dekk er den ikke vanskelig å leke seg med for å si det sånn :)

Når det kommer til stereo er det egentlig ikke en prioritet for meg.. synes forsåvidt at det som står i nå funker helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var skuffende at standard avensis anlegget var såpass mye bedre enn det i GT..

Det vil neppe bryte garanti nei, da dem vil bli levert slik ny etterhvert:-)

De er veldig villig til å ligge bredt ja, ingen tvil i det :-) men det gjør seg med andre dekk likevel synes jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var skuffende at standard avensis anlegget var såpass mye bedre enn det i GT..

Det vil neppe bryte garanti nei, da dem vil bli levert slik ny etterhvert:-)

De er veldig villig til å ligge bredt ja, ingen tvil i det :-) men det gjør seg med andre dekk likevel synes jeg :-)

Hvis det skulle vise seg at toyota kan montere kompressor/turbo uten at garantien blir brutt så hadde ingenting vert bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det deg det er bilde av som står å stanger i kø på førstesiden av aftenbladet.no i dag? :P

Haha nei det ser ut som en hvit gt86 uten TRD kittet :P

Har firmabil jeg bruker, så kosebilen får se minimalt med regn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Etter å ha kjørt noen ærender i drittværet så fant jeg ut at jeg kunne ta et lite profilbilde uttafor den nye kåken/garasjen.. Og i regnvær er det vell nesten obligatorisk med et beading bilde. :) Swisswax shield + CG 50/50 og rain x

20140705_2203562_zps01bdbedf.jpg

20140705_224746_zps06f12ffa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja da ble det å handle litt stasj til bilen.

Ble et sett med nye litt freshere lykter bak

02_2_40.jpg

sg-2_1.jpg

Beat Sonic haifinneantenne for å slippe hele radiostyrt bil looken

P1_zps0cae4ba0.png

Og sist men ikke minst når jeg først var i gang ekte karbontrim til dashen isteden for den litt kjipe plastimitiasjonen.. Why? Because Carbon fiber!

8682796077_c5758562d7_c.jpg

Blir vell et par uker til jeg får allt i posten, men skal oppdatere med bilder når jeg gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De karbonfiberpanelene var lekre! Hvor fikk du tak i de fra? Er ikke så fornøyd med plastikklooken på originslen selv...

Link sendt på PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Er ikke veldig fan av disse bilene, men denne var meget pen! :D

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke veldig fan av disse bilene, men denne var meget pen! :D

Takker :D

Flotte oppgraderinger! Liker :D

Ja føler spesiellt haifinneantenna blir en god visuell forbedring :) Nå blir det bare å vente på posten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...