Gå til innhold

Min BMW E90 325i 2005.


polishduden

Recommended Posts

  • Forhandlere
polishduden

Jeg surrer såpass mye med bilen at den må nesten få en showcase.

Bilen ble hentet i holmsbu for et år siden. Da hadde den gått 68000 km under 2 eiere. Den var velholdt men med litt småplukk. Keyless go fungerte ikke, den skulle på service, dørhåndtak på førersiden responderte ikke på åpne/lås med hendene. Også lukta det død av klima.

Dørhåndtaket ble byttet, keyless go reprogrammert. Olje og filter byttet, bremsevæske byttet. Klima fikk full rens og nytt filter. Har også byttet kurvelys.

Av modifikasjoner så har jeg satt inn LED i Angel Eyes, led i alt i kupe. LED i skiltlys.

Videre har jeg bestilt original performance luftfilter og vurderer performance eksos. Ene lampa foran må byttes da den i det siste har tatt til seg ekstreme mengder kondens :( frontfangern er egentlig skadet men ingen kan se det uten å vite om det. Jeg har også litt av kaldstart klakkinga som er vanlig på N52B25 motorene. Jeg har også en Mail liggende fra ESS med tilbud om kompressorkit som vil gi +100hk. Har lyst men vi får se! Nå har bilen gått 79k, hadde jeg lest litt mer så hadde jeg tatt en med N52B30 motor og bytta innsuget =272hk

pe8u5yja.jpg

a6e4a2a2.jpg

ahy5ybe6.jpg

6y5uneju.jpg

mu9ubajy.jpg

yhatepad.jpg

tazu6edu.jpg

Skal ta litt mer bilder når jeg vasker neste gang :)

Bilen er forøvrig korrigert og behandlet med Gyeon Q2 Mohs, C5 på felger. Jeg skal prøve å holde den strøken etter beste evne :)

Endret av polishduden
  • DCN Poeng 3

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndréE90

Veldig pen bil du har. 325i/d er den mest allsidig motoren som BMW lager med tanke på kraft og forbruk.

Liker planene om Performance eksos. Den bidrar til å få fram en god lyd fra rekkesekseren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Veldig pen bil du har. 325i/d er den mest allsidig motoren som BMW lager med tanke på kraft og forbruk.

Liker planene om Performance eksos. Den bidrar til å få fram en god lyd fra rekkesekseren :)

Takk :) jeg savner litt mere sang fra orgelet bak ja. Koster 7k og ny lampe 8k meeen må man så må man :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndréE90

Takk :) jeg savner litt mere sang fra orgelet bak ja. Koster 7k og ny lampe 8k meeen må man så må man :D

Har du prøvd å legge noen silca gel poser i lykta? Evt åpne dekslene bak og sette en hårføner og blåse varmluft inn i lykta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

som er vanlig på N52B25 motorene. Jeg har også en Mail liggende fra ESS med tilbud om kompressorkit som vil gi +100hk. Har lyst men vi får se! Nå har bilen gått 79k, hadde jeg lest litt mer så hadde jeg tatt en med N52B30 motor og bytta innsuget =272hk

Veldig fin bil du har her! Har selv lyst på en e90 eller e92.

Angående ESS, så vil jeg fraråde å gjøre det på en 325. Jeg har hørt om flere som har ødelagt motorblokken fordi den ikke har taklet den store økningen i hk. Det er bekjent av meg som gjorde det på en 325i, og han sa at hvis han hadde visst bedre så ville han byttet til N52 og satt kompressoren på den.

Men jeg liker ideen om å bytte til N52B30 og bytte innsug. Det virker mer logisk for min del. Lykke til og hold oss oppdatert om hva du velger å gjøre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Har du prøvd å legge noen silca gel poser i lykta? Evt åpne dekslene bak og sette en hårføner og blåse varmluft inn i lykta. :)

Det blir jo ikke noen permanent løsning :/

Veldig fin bil du har her! Har selv lyst på en e90 eller e92.

Angående ESS, så vil jeg fraråde å gjøre det på en 325. Jeg har hørt om flere som har ødelagt motorblokken fordi den ikke har taklet den store økningen i hk. Det er bekjent av meg som gjorde det på en 325i, og han sa at hvis han hadde visst bedre så ville han byttet til N52 og satt kompressoren på den.

Men jeg liker ideen om å bytte til N52B30 og bytte innsug. Det virker mer logisk for min del. Lykke til og hold oss oppdatert om hva du velger å gjøre! :)

Jo takk, har ikke lyst til å kvitte meg med bilen. Samtidig som jeg higer etter mer skyv :P ESS sa at motor, kasse og eksos ikke ville ha problemer med effektøkningen. Det blir nok ikke noe av nå men kanskje med tid og stunder. Kan jo bytte til B30 i min også hehe

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TobiasW

Flott bil! Kult med manuell i den der :) Edit: (Så nå i i signaturen din at det står iA...)

Har du vurdert shadowline? Du får legge ut film av lyden.

Endret av TobiasW

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg har kikka men slått fra meg shadowline. Alle billigutgavene er jo omtrent shadowline, da er det litt kult med krom som skiller seg ut. På vinterføre hadde nok manuell vært morro, men jeg stamper en del i kø hjem fra jobb og da er automat <3 video av lyd skal ordnes når filter kommer :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Da har jeg fått inn performance filter. Det trengtes, ble ikke store endringen i lydbilde. Men fikk vasket litt og kosa meg.

uhadajuj.jpg

uha6uhur.jpg

Det var jaggu møkkete, så jeg støvsugde og vasket litt nedi der og

nubusy5a.jpg

Nytt filter på plass

eqetapus.jpg

Tok av og sjekker kupefilteret og, det er modent til høsten.

9ujeha6e.jpg

Alle bør ta av dekselet og vaske under, skikkelig "møkkafelle"

zenu5egu.jpg

yjujymu7.jpg

Dro likesågodt over mesteparten av motorrommet med en mf og w2

3adymu4e.jpg

Ja også rasket jeg med en ny tappeplugg som ligger klar til neste oljeskift :)

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

jytu7udu.jpg

syjuhasa.jpg

Et øyeblikks uoppmerksomhet. Begynner å brenne litt for nye porter og sakseløfter nå :(

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Er mye værre enn på bildene

Jeg var uoppmerksom David

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Dårlig dag i dag? :P

Mhm humøret er langt ifra på topp skal du se!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freebird

Fryktelig kjedelig med kantkjørt felg, men som nevnt lenger oppe så kan mye av slike skader fikses. :) Fin bil forøvrig. :)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Felger* de skal på rep uansett også får vi se om jeg selger eller hva som skjer :) takk btw

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Felger* de skal på rep uansett også får vi se om jeg selger eller hva som skjer :) takk btw

Hvis du selger, så anbefaler jeg deg å kjøpe CSL felger til e90. Blir en helt annen bil! Og CSLene kler en BMW i svart kappe veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...