Gå til innhold

Beste avfetting mot cox avleringer


AndréE90

Recommended Posts

AndréE90

Hei folkens.

Skal etterhvert ta å rense et innsug på en diesel BMW og som kjent bruker disse EGR ventil som resirkulerer noe av eksosen for å få ned utslippet. Dette medfører avleringer av cox inni innsuget.

Her er noen bilder av dette http://bimmers.no/topic/771858-min-123d-performance-photoshoot-og-nye-felger-s19/?p=2849457

Planen er å bruke en stiv tannbørste og noen koster og avfetting.

Hva er beste avfettingen for å løsnet mest mulig av dette? Er en sterk Surfex veien å gå?

Håper på masse gode forslag fra dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Det er vel olje i koks, og surfex er en vannbasert avfetting. Den vil dermed ikke få løst dette like bra som f.eks prickbort. Jeg ville gått med en petroleumsbasert avfetting, stiv tannbørste og masse varmt vann og tålmodighet ikke minst. Kanskje bremserens som siste finish?

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FiveInline

Jeg vasket ren egr ventilen på min golf for ikke så lenge siden.
Det var ikke så mye koks, så jeg brukte høytrykkspyleren som tok det meste og gikk over med bremserens til slutt.
Jeg ble kvitt det lille som var hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Bremserens og prickbort er veien å gå med koks. Evt tynner, samt stålbørste, hvis førstnevnte ikke biter på.

Har selv stått og hugd vekk skikkelige koks avleiringer med hammer og meisel, da fra mercedes toppdeksel. Men da snakker vi om koks som lå i et flere centimeter tykt lag, og som var like hard som asfalt. (utette dysepakinger på diesel som forårsaket dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndréE90

Her var det mye bra svar. :) Surfex er tydeligvis ikke veien å gå. Da satser jeg på PB, børste og masse varmt vann.

Tusen takk for bra svar, får prøve å legge ut noen bilder hva før og etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

få tak i diesel og la d ligge over natta, evnt rester tar en me bremserens el.

har vi tida på jobb så henter vi diesel ifra der dieselfiltra renner av seg og lar d ligge over natta spara oss for masse bremserens og løsemiddel damp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...