AndréE90 57 Skrevet 7 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 Juni, 2014 Hei folkens. Skal etterhvert ta å rense et innsug på en diesel BMW og som kjent bruker disse EGR ventil som resirkulerer noe av eksosen for å få ned utslippet. Dette medfører avleringer av cox inni innsuget. Her er noen bilder av dette http://bimmers.no/topic/771858-min-123d-performance-photoshoot-og-nye-felger-s19/?p=2849457 Planen er å bruke en stiv tannbørste og noen koster og avfetting. Hva er beste avfettingen for å løsnet mest mulig av dette? Er en sterk Surfex veien å gå? Håper på masse gode forslag fra dere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Northhomie 463 Skrevet 8 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 8 Juni, 2014 Det er vel olje i koks, og surfex er en vannbasert avfetting. Den vil dermed ikke få løst dette like bra som f.eks prickbort. Jeg ville gått med en petroleumsbasert avfetting, stiv tannbørste og masse varmt vann og tålmodighet ikke minst. Kanskje bremserens som siste finish? Siter * Bruksbilen i Norge - 2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato) X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016) X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013) * Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)http://www.detailers...es-audi-a8-42q/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiveInline 326 Skrevet 8 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 8 Juni, 2014 Jeg vasket ren egr ventilen på min golf for ikke så lenge siden. Det var ikke så mye koks, så jeg brukte høytrykkspyleren som tok det meste og gikk over med bremserens til slutt. Jeg ble kvitt det lille som var hvertfall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer magne 665 Skrevet 8 Juni, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 8 Juni, 2014 Bremserens og prickbort er veien å gå med koks. Evt tynner, samt stålbørste, hvis førstnevnte ikke biter på. Har selv stått og hugd vekk skikkelige koks avleiringer med hammer og meisel, da fra mercedes toppdeksel. Men da snakker vi om koks som lå i et flere centimeter tykt lag, og som var like hard som asfalt. (utette dysepakinger på diesel som forårsaket dette) Siter Toyota mr2 1995 mod BLÅ. + Lexus IS300h sølv. Min garasjetråd: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25973-magnes-garasje-20-dr%C3%B8mmegarasjen/ Min logg: http://www.detailersclub.no/forums/topic/12454-magnes-logg/ Mine biler: https://www.detailersclub.no/forums/topic/9571-magnes-blå-mr2/ https://www.detailersclub.no/forums/topic/17643-magnes-lexus-is300h/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokim 2 Skrevet 8 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 8 Juni, 2014 Er det mykje drit i det kan du legge det i diesel over natta før du begynner å gnikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cesandberg 78 Skrevet 8 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 8 Juni, 2014 Likt løser likt, som nevnt over så kan det legges i diesel en stund ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndréE90 57 Skrevet 8 Juni, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 Juni, 2014 Her var det mye bra svar. Surfex er tydeligvis ikke veien å gå. Da satser jeg på PB, børste og masse varmt vann. Tusen takk for bra svar, får prøve å legge ut noen bilder hva før og etter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hugomidt 0 Skrevet 19 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 19 Juni, 2014 få tak i diesel og la d ligge over natta, evnt rester tar en me bremserens el. har vi tida på jobb så henter vi diesel ifra der dieselfiltra renner av seg og lar d ligge over natta spara oss for masse bremserens og løsemiddel damp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.