Gå til innhold

Rust på støtdemper & bærearm(?)


smithes

Recommended Posts

Slik så det ut da jeg skiftet dekk for 1-2 mnd siden. Lurer på om jeg burde gjøre noe med dette snarest eller om det er "normalt"? I så fall, må jeg skifte disse delene? Prisantydning?

post-6516-0-74756400-1401956561_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Puss og behandle. Bilt-hamber har et GODT utvalg av produkter som kan brukes, og er lett å bruke. sjekk bilnerden.no f.eks.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men vil det ikke bli verre/spre seg til andre deler? Ble forresten ikke nevnt noe om dette ved service i januar i år.

Har vurdert å pusse med stålbørste og behandle, men må jeg da demontere delene? Det blir i så fall uaktuelt, da jeg mangler erfaring og nødvendig utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men vil det ikke bli verre/spre seg til andre deler? Ble forresten ikke nevnt noe om dette ved service i januar i år.

Har vurdert å pusse med stålbørste og behandle, men må jeg da demontere delene? Det blir i så fall uaktuelt, da jeg mangler erfaring og nødvendig utstyr.

Bilt-Hamber har Deox gel som fjerner rust, men den er ikke like effektiv som deox pulveret som blandes ut med vann, så kan nok ta noe tid å få fjernet den resterende rusten. Bilt-Hamber selger også Electrox som er en sink-grunning (sinken vil avgi elektroner til jernet for å forhindre at jernet korroderer, men vil selv forsvinne over tid), så har de også Epoxy-Mastic (Bilnerden selger kun den svarte, men det er vel "rett" farge uansett), som er en to-komponents epoksy som skal være svært holdbar og "tett". Disse produktene brukes i samme rekkefølge som jeg skrev om dem.

Du kan også ta kontakt med Bilt-Hamber direkte via nettsiden deres, legg ved bilder så kan de komme med sine anbefalinger.

Om du må demontere delene avhenger vel litt av hvor rusten har spredt seg til, vanskelig å si ut i fra bildene synes jeg. Om du ikke demonterer vil det vel være lurt å dekke til bremsene med plast mens du holder på.

Endret av Fornavn Etternavn
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, da gjør jeg kanskje et forsøk. Tror hele de avbildede delene er rammet av rust, på begge sidene bak, så blir sikkert vanskelig uten demontering. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bruke tid på å fikse dette så blir det kun for syns skyld, har ingenting å si for sikkerhet og det kommer ikke til å gi deg merutgifter av noe slag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok mest sannsynlig å la det være slik ja, siden det blir veldig mye jobb og mangler en del utstyr for å gjøre det skikkelig. Men ble bekymret da jeg så det var rust på bærearm, er ikke denne viktig med tanke på sikkerhet osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammut89

neida, det er såppas bra med gods på en bærearm at overflaterust ikke er noe å tenke på. bærekulen og foringene går lenge før selve metallet.

Endret av mammut89
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skulle gjort noe med det, er nok det enkleste å ta en rask runde med stålbørsten, rense med bremserens og tørke godt over, for å så gi det noen lag med hammerite lakk, enten spray eller pensel. Gjorde det selv på gamle bilen min, såg bedre ut men har jo ikke noe særlig annen effekt enn at det ser pent ut da.

  • DCN Poeng 2

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...