Gå til innhold

Surfex HD på vinduer?


Aero

Recommended Posts

Har sett på div s&s at folk ikkje bruker surfex hd på vinduer, men andre dynker hele bilen. Er det noe spesiel grunn til at noen dropper surfex hd på vinduer? Har alltid dynket hele bilen inklusiv alt av ruter uten å merke noe spesielt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis det tørker inn på vinduene får du noen j*vlige skjolder... men det er som regel ikke mer problem å fjerne enn å dynke ruten med mer Surfex, etterfulgt av spyling og håndvask. Hvis det er skikkelig ille kan du dra en Nanosvamp over, evt ta en kjapp runde med en glasspolish. Forutsatt at du har disse produktene tilgjengelig er det ingen krise :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og har alltid brukt på vinduer..aldri merket skjolder.. Men so har produkter aldri tørket på bilen..men no veit eg at eg dropper vinduene når eg vasker i solsteiken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Må bare passe på at det ikke tørker som nevnt over her. Jeg har aldri hatt noen problemer med å bruke Surfex på vinduene også. Kjør på :D

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her og spør om et annet spm ang Surfex HD; når jeg dynker bilen min med det, begynner feks på bakluka og jobber meg rundt, men allerede når jeg er kommet tilbake til "start", så har den begynt å tørke inn. Dette uavhengig av lakktemp, og/eller utetemp. Altså om det er overskyet og 8° så spiller ikke det noen rolle i forhold til 20° og skygge. Bruker som regel 1:10-15, om det skulle ha noe å si :-)

Endret av Bøklepp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Pøs på mer :)

Når jeg har hatt to runder rundt bilen dusjer jeg den lett med vanntåke fra høyttrykkspyleren for å holde det fuktig, evt drukner bilen i skum hvis jeg har den muligheten.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har en 6-liters Kwazar Orion+, men likevel har det begynt å tørke innen jeg har kommet rundt bilen.

Og ja, drukning i skum er veien å gå :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...