Gå til innhold

Produktspørsmål - er det noe jeg har glemt?


FMV

Recommended Posts

Da har jeg blåst av noen kr. hos bilnerden. Handlelista mi består nå av

-Lupus DAS6 Pro Oscillerende 880w

-Poleringspakke Menzerna og Uber 140mm

-Uber 140mm poleringsputer - ekstra sett av alle

-Flexipads 74mm 5/16 Bakplate til DA

-Uber 100mm poleringsputer ekstra sett av alle

-Bilt-Hamber AutoClay Medium

Har også kjøpt avfetting og korrosol og en pakke med mikrofiberkluter.. Lakkdybdemåler kjøpte jeg på ebay i går til en rimelig penge, er jo kjekt å ha da jeg også kjøper og selger litt biler i løpet av et år..

Er det noe jeg har glemt til eksteriør da? Hvordan er det dere oppevarer produktene? Ser etter en liten bag jeg skulle hatt alt i, noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

immortell

Voks? Bilsåpe?

Har du ikke voks anbefaler jeg shield! Såpe er mye å velge mellom. Selv liker jeg cg glossworkz. Er du like gal som meg legger du til skumkanon og egnet såpe til den.

Er det mye plast på bilen utvendig anbefaler jeg også owatrol. Får du på jernia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kongbjornar

Enig med immortell angående Swissvax Shield.

Spesielt bra til mørke biler som topplag. Skal du ha noe på en lys bil sommerstid anbefaler jeg Finish Kare 1000P(Bilnerden).Blir bra glans, lang holdbarhet på sommer da den tåler mye sol og varme:) også veldig glatt, blir veldig lett å holde ren. Rimelig i bruk, holder til mange biler.

Snakker du om biler som skal brukes høst vinter, anbefaler jeg Collinite Super Double Coat Wax(bilnerden) som topper. Mye valuta for pengene, blir blank og litt dyp, og holder bra mot bla veisalt.Bra på alle farger, men får selvfølgelig ikke dybden som du får ved swissvaks Shield. Om du har en mørk fin bil kan du selvfølgelig, om du er litt eksentrisk, toppe den med swissvax shiled etter colonite super double coat wax eller Finish kare 1000P. Bare husk at begge disse trenger herdetid på ca 1 døgn.

Bruker samme vaske kombinasjon selv som du bestilte, det fungere veldig bra. Bruker i tilegg foam lance(bilnerden) og Bilt-Hamber Autofoam(bilnerden) til den. veldig bra kombinasjon :) Bytter på å bruke disse shampoene: GYEON Q2M Bathe(bilnerden) super Shampo med vanvittig avrennigs effekt :) Min nye favoritt. Chemical guys glossworkz, grei mild Shampo med litt glans .Duragloss #901 car wash concentrate( bilnerden; kostnadseffektiv bra Shampo som er snill mot voks/forsegler

Det er mange bra vokser og forseglere på markedet. Det som er viktig er du bruker de produktene som er riktig i forhold til resultatet du vil oppnå.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, voks har jeg glemt. Har en lys bil selv så prøver Finish Kare som anbefalt her, en litt mer overkommelig pris på denne i forhold til Swissvax:) Jeg som bare skulle kjøpe meg en billig maskin og produkter på biltema og brått kom over denne siden her :)

Skal gå til innkjøp av skumkanon etter hvert, men har akkurat kjøpt meg en rensemaskin så må vente til det kommer noe mere penger inn :)

Gleder meg til å komme i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...