Gå til innhold

Biltemas 2K-lakk


Kristiaan

Recommended Posts

Kristiaan

Noen som har erfaring med 2K polyuretan båtlakken til biltema?

Skal lakkere noen felger svart, og biltema har svart 2K lakk som egentlig er beregnet til båt.
De har også en 2K klarlakk.

Er disse brukbare på bil?

Det gjelder disse produktene:
http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretan-36532/

http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretanlakk-30553/


Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyblank 2-komponent PU-klarlakk for tre, kryssfiner, glassfiber og epoksy.

Umiddelbart tenker jeg at jeg ville brukt produkter beregnet for det du skal lakkere, men har ikke prøvd noen av disse produktene.

Du får jo kjøpt 2k klarlakk på sprayboks, med en patron under som du trykker inn for å blande herderen for 150-200.- stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med sprayboksene fra Biltema er at dysene ikke sprer veldig pent. De spytter og klumper litt, men det kommer an på hvilket resultat du forventer. Du får som regel det du betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristiaan: Hadde du tenkt å pensle felgene svart?

Min erfaring med sprayboksene fra Biltema er at dysene ikke sprer veldig pent. De spytter og klumper litt, men det kommer an på hvilket resultat du forventer. Du får som regel det du betaler for.

Sjekket du linkene i første post? :P

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest noen tråder ifra Sverige der de lakker hele biler med den 2k epoxy lakken. Og på bilder ser det ikkje så verst ut.

Så eg hadde bare kjørt på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristiaan

Jeg kommer nok til å bruke den svarte lakken fra biltema, men tror dere den klarlakken er egnet å bruke på toppen av denne igjen?
Jeg jobber selv på biltema, og har ikke klart å finne ut noe, så det er derfor jeg spør her :P

Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...