Gå til innhold

Ny C klasse W205 - beskyttelse/foliering?


Megaoctane

Recommended Posts

Megaoctane

Har bestilt ny leasingbil - en C klasse som jeg får i slutten av juni - bilen blir i polarhvit utførelse og AMG pakke.

Blir seende eksakt slik ut, men har 5 eika 18" AMG felger. De på bildet er 19".

83C5F897-9EEE-4180-89A7-E19EAB9D260B_zps

BDEC5476-0BB0-473F-A055-2A7BF4F97F2D_zps

1) Vurderer å få satt på beskyttelsesfilm i øverste del av bakfanger (der bagasjelokket treffer). Bør jeg sette beskyttelsesfilm flere steder? Eller er det unødvendig og stygt, og bør heller bruke penger på en-stegs polering årlig fra noen på DCN?

2) Er det noen på DCN som er flinke til foliering? tenkte å få foliert sidespeil svart...

3) Tåler sånn foliering prickbort/ironx/surfex?

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

1. problemet med sånn film er at det etterhvert blir gult. Men bør absolutt settes på steder med fare for steinsprut og sko. Men årlig lakkbehandling er absolutt å anbefale.

3. ja skal gjøre det.

  • DCN Poeng 1

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Det ser nok bedre ut uten film. Jeg ville heller gått for en god beskyttelse som f.eks Gtechnic C1 og evt EXO oppå.

http://scandinano.no/ i Drammen skal være dyktige på foliering.

  • DCN Poeng 1

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Legg på foliebeskyttelse høres bra ut, vurderer å bestille til sideskjørtene jeg også, og evt. bytte hver vår. Gratulerer med en knallfin bil. Digger den :)

  • DCN Poeng 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megaoctane

Takk alexanderst, gleder meg til den kommer i slutten av juni / begynnelsen av juli.

Jeg har lest om kort om Modesta etc, men er Moedsta/Gtechniq verdt det? med tanke på steinsprut og riper?

Har ingen formening heller om hva noe sånt koster..

Og må disse "fornyes" hvert år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Gtechnic C1 skal gi en bedre beskyttelse mot vaskeriper men akkurat hvor hard den blir for beskyttelse mot steinsprut tør jeg ikke si.

Kostnaden varierer nok litt fra person til person som skal utføre jobben så der ville jeg nok evt lagt ut en tråd på "jobb ønskes utført" delen av forumet.

Holdbarheten på C1 + EXO er sagt skal vare 2-3 år.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at dette er leasing bil, hvorfor tenker du på folie mot steinsprut da? Steinsprut går vel under normal slitasje? Men folie på fangeren med bagasjerommet er ganske greit å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megaoctane

Hmm... Sjekket det. Steinsprut gjør det ja.

Greit da driter jeg i det. Skal få lagt sikkerhetsfilm og sjekke ut priser på foliering av sidespeil.

Noen andre enn scanddinano som driver med dette på østlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...