Gå til innhold

Poleringmidler og voks


Høiland

Recommended Posts

Jeg skal gå til innkjøp av poleringsmidler og ønsker derfor veildening, tips og meninger på veien. Jeg har selv sett på Scholl sine produkter og ulike guider, men sliter fortsatt litt her. Hva mener dere er nødvendig og hvilke puter til hvilke produkter? Eventuelt andre merker? Anbefalinger til voks forresten?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Menzerna. Bilnerden.no har pakke med polish og pads.

Voks? Collinite 845, Autoglym HD, Swissvax.. Shield, endurance, insignis...

Edit: går ut i fra du skal bruke maskin i korrigeringen din. Å polere for hånd gir ikke nok varme eller friksjon til å korrigere. Da må du gå for noe med fillere i. Eks. Bilt-Hamber Autobalm.

Men det ser jo ut som du er ute etter maskinpads også :)

Endret av Mz6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle merkene gjør jo jobben, noen kanskje litt bedre enn andre, eller støver mer\mindre.

Spør du 100 folk så får du masse forskjellige svar, alt fra scholl, menzerna,3m,Chemical guys,Swissvax..

Men hovedsakligt trengs det grov, medium, fin polish, kva som blir brukt er jo etter lakktilstand og lakktype.

Samme med puter, trengs vanligvis tre typer, vurderer du scholl, så bytt til Uber puter, vanligvis trengs det gul\orange\grønn.

Å husk minst 2 av kvar farge så du kan bytte underveis.

Voks finnes i så mangen varianter fra 150 - 20 000 kr og oppover, men trur du vil bli fornøyd med Collinite 845, mye "bang for the buck"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Menzerna pakken med uber puter er en veldig god startpakke :) kan anbefales

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått bra inntrykk av scholl sine produkter og tenker å prøve dem. Som nevnt ønsker jeg en hard, medium og fin polish fra scholl. Hvilke produkter anbefaler dere og hvilke puter bør jeg har til hver av produktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grov: Scholl S03

Medium: Scholl S17

Fin: Scholl S30

Henholdsvis puter fra scholl:

grov: Gul

Medium: Lilla

Medium\fin: orange

Fin: Sort

Men eg bruker masse Lilla med S03, blir bra cut. og orange på s17 og s30, alt etter lakktype.

To linker med anbefalinger, ikkje fasit.

http://www.schollconcepts.com/endconsumer/images/stories/download/en/polish_pad_circle.pdf

http://www.schollconcepts.com/endconsumer/images/stories/download/en/pad_polish_finder_2012.pdf

Endret av IvarB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl og uber har så og si samme fargekode på puter.gul er grov. orange er medium.

Scholl puter tåler dårligt masse hardkjør på DA maskin, men uber virker som tåler det bedre.

Uber er også billigere.

polish_pad_circle.jpg

Endret av IvarB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen. Jeg har også tenkt å kjøpe nye bakplater og har sett på 125 mm og 75 mm fra scholl. Passer disse til de fleste poleringsmaskiner? Er det behov for begge bakplatene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen. Jeg har også tenkt å kjøpe nye bakplater og har sett på 125 mm og 75 mm fra scholl. Passer disse til de fleste poleringsmaskiner? Er det behov for begge bakplatene?

Hva slags maskin har du?

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...