Gå til innhold

Børstevask - Tro det eller ei....


svenrik

Recommended Posts

Tok en forholdsvis ny Toffebrown VW Transporter med ca. 15.000 km på telleren for en bekjent av meg helgen som var. Jeg var veldig spent da eier sa han hadde kjørt bilen i maskin nesten hver gang han vasket. Han tippet på ca. 55 maskinvask, de fleste med børster..! MEN, tror det eller ei så var det overraskende lite riper og swirls på bilen! Selvfølgelig var det litt vaskeriper, men ikke noe mer enn det hadde blitt med 55 håndvask.. Tok det meste med Scholl S30 og S17 noen steder..

Jeg måtte undersøke litt rundt dette. Det viser seg at han har benyttet seg av en helt ny type maskin som bruker uhørvelig mye vann ved vask, samt at den forvasker og spyler bilen godt før børstevasken går i gang. Og børstene er laget av, tro det eller ei: Microfiber!

Jeg har aldri, og kommer aldri til å kjøre bilen min i en børstevask. Men jeg må faktisk påstå at jeg ble litt imponert av dette. Bemerk at jeg kun ble LITT imponert :PDCN vask er fortsatt sjef her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Der jeg jobbet før var det en tilsvarende maskin, men om bilen var møkkete nok i utgangspunktet så ble det mye vaskeriper okke som. Og må holde fibrene rene til enhver tid.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg tror at mye er gjort hvis man vasker bilen ofte. Vasker man bilen regelmessig og ikke venter til bilen er ekstremt skitten så blir det nok mindre riper da det er skitten som lager ripene og ikke selve børsten.

Er det mye skitt i børstene på maskinen så er man like langt. Dette har man ikke noen kontroll på så det er jo en kjangs å ta.

Selv trives jeg med å vaske for hånd. Føler jeg har mer kontroll og det er mye mer økonomisk. Jeg tror også at det brukes ganske sterke kjemikalier i maskin vask (både med og uten børster), noe som sliter mer på LSP enn en håndvask med rette produkter. God LSP er veldig viktig for en skånsom vask da skitten slepper lettere i for vask prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...