Gå til innhold

Test av Biltema Vaskevott.


Skårholen

Recommended Posts

Skårholen

Jeg har nå brukt Biltema sin vaskevott et par vasker, og til 24.90kr så er den virkelig verdt det. Jeg har ikke merket noe at den riper noe særlig, og sammen med Biltema sin voksshampoo så glir den godt. Den trekker til seg mye vann/ såpevann, bøtta jeg brukte til å vaske motorsykkelen min er på 5 liter. Og den var nesten full, når jeg tok ut hansken første gangen var kanskje en tredjedel av såpevannet i hansken. Så det vil være en fordel og vri den opp litt hvis du skal ha noe særlig suksess.

Også kommer noen bilder av vaskevotten i bruk.

58875.jpg

Dynker votten godt for å vise hvor mye den trekker til seg.

58876.jpg

Kan være vanskelig og se, men sirka en tredjedel av såpevannet er i vaskevotten.

58877.jpg

Min vurdering av denne votten er at til oss som ikke bruker mange tusen på vasking i løpet av året klarer oss fint med en sånn, i forhold til en som koster det tidobbelte. Jeg har bare brukt den på bil som ikke er nypolert enda så er vanskelig å si om den riper, men følelsen er at det går veldig greit med tanke på riper. Og hvis du tidligere har brukt svamp, som altfor ofte havner på bakken så slipper du dette. Og er rett og slett som en drøm i forhold.

Så om du skal på Biltema en tur så er det denne du skal se etter:

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Eksteriorrengjoring/Mikrofibervott-3697/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cred for bra test :)

2 ting jeg reagerte litt på:

- Jeg har ikke merket noe at den riper "noe særlig"

- Jeg har bare brukt den på bil som ikke er nypolert enda så er "vanskelig å si" om den riper

For meg er dette utslagsgivende og nok til at jeg velger noe annet :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skårholen

Takk :) Er min første og kommer snart flere.

Jeg har planer om å polere bilen ganske snart må bare få bestilt litt småtterier, så det kan bli bra resultat.

Men jeg har ikke sett noen riper som kommer fra vask med denne hansken, og testen vil bli oppdatert om resultatet vil vedvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne eg og. Kjøpt pga latterlig billig! Men har bare brukt den på biler som skal inn for korrigering, så om den riper veit ikkje eg. Er litt stor, og suger til seg enorme mengder vann..så kan bli litt små tung og jobbe med kontra hansker på vanlig størrelse :) men gir den thumbs up pga prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Har selv prøvd denne en stund å kan ikke se noen direkte svakhetet annet en størrelsen.

Denne har blitt brukt på min bil som en liten test og mengden vaskeriper er vell på lik linje med di som kommer etterhvert med all vask.

Så lenge den er såpass bra til en så lav pris kan ma jo alltids bytte de ut oftere en hva man ville normalt gjort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv brukt denne mange ganger før. sammen med biltema voks shampo, valet pro, CG citrus og noen andre, syns den virker helt grei. skal sies at jeg har kjøpt noen andre nå mest pga at den er latterlig stor. men utenom str så synes jeg den er verdt de få pengene. Har ikke sett noen riper etter bruk av hansken heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...