Gå til innhold

Høytrykkspyling av stoffseter.


Marius!

Recommended Posts

Poster denne her for å få noen fornuftige svar fra dere som KAN dette.

Hadde i går en samtale/diskusjon om høytrykkspyling av skittene stoffseter. Jeg syntes det høres helt merkelig og kan umulig se for meg at det verken kan være bra for setene/stoffet, eller være en optimal måte å vaske setene på? Og det må vel bli veldig mye skjolder i setene etter de tørker? Her er det snakk om å legge setene til tørk ett varmt sted etter spyling.

Hva mener dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha prøvd så tviler eg på at det er en god løsning, det vil jo kunne samle seg masse vatn i plasser det ikkje bør ver vatn.

Vil heller anbefale en god rens med rensemaskin, evt våtstøvsuger(sprøyte vatn\såre\rensemiddel med flaske) for og få vekk mest muligt etterpå.

Såklart det funker nok å høytrykkspyle, det kan muligens bli skjolder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må få si at dette ikke er meg, jeg var sterkt imot det, og foreslo rens til setet og våtsuging, eventuelt rensemaskin, men ja... Lykke til sier jeg også, skal bli spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis man har fått av trekket og har vasket det, så kan man høyttrykkspyle det for å få vekk såpen... men da kan man ogås like gjerne bare slenge det i vaskemaskinen.

Jeg brukte hageslange på interiøret på Elantraen, men da i sammenheng med våtsuger. Det ble ikke noe særlig våtere enn om jeg skulle ha brukt vanlig sprayflaske (men tok utrolig mye mindre tid!).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simenhaugen

Husker pappa tok ut en gulvmatte og begynte og spyle da det var så mye flekker og skjit etter en bursdag. Stoffet ble veldig hardt og ubehagelig pluss veldig nuppet. Håper det var til hjelp :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt enig, men å spyle det ned med høytrykk for så å legge hele setet til tørk da syntes jeg høres ut som en rar løsning. Får ikke tatt av trekkene, det er fremstolene til en Audi A3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steam-maskin da? :) Høyttrykk har ingenting INNI en bil å gjøre.

Kommer uansett langt med en skvett APC, en børste. en rensemaskin(våtstøvsuger med munnstykke) og litt tålmodigihet.

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setene er tatt ut av bilen, så det er ikke tatt inni. Er bilen til søstra mi, så er litt oppgitt over at noen ikke kan høre på meg her, så ville få flere erfaringer herifra og vite at det jeg tenker ikke er så gærent! Jeg har sagt at jeg kunne prøve å rense setene og ta de skikkelig også, med våtsuger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Hvis man har fått av trekket og har vasket det, så kan man høyttrykkspyle det for å få vekk såpen... men da kan man ogås like gjerne bare slenge det i vaskemaskinen.

Jeg brukte hageslange på interiøret på Elantraen, men da i sammenheng med våtsuger. Det ble ikke noe særlig våtere enn om jeg skulle ha brukt vanlig sprayflaske (men tok utrolig mye mindre tid!).

Dette gjorde jeg i går på Golfen. Tok av dysa på slangen og en mild stråle :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...