Gå til innhold

Farge skinn sidestøtte


freakshow87

Recommended Posts

freakshow87

Hadde jo oppskrifta fra Bernhard på mail, men den må ha blitt slettet. Skinnet på sidestøtta i Saaben ser slik ut;

http://20140127_005436.jpg

Skal behandle setene igjen og tenkte det kunne være fint å ta dette samtidig.

Har kjøpt skinnfarge fra Concours/ Dynamix og alkoholrens. Kan noen ta en step by step her?

Mente på han skrev at jeg skulle pusse med 320 korns papir før rensen?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig oppskrift er

Rens

Alkoholrens(prep)

Alkoholrens med 600 sandpapir

Farge

Finish

Kan muligens skippe sandpapir hvis det kun er snakk om det lille mest synlige. Ville dog tatt hele siden ettersom det virker som det er litt sprekker. Dette kan utvides med varme(hårføner eller varmluftspistol) eller en type fett som bla. swissvax fører. Dette tas før farging isåfall.

Endret av Lucdex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

freakshow87

Alkoholrens med sandpapir?

Vurderer hele støtta, ja. Mest grunnet evt fargeforskjell. Men har testet på en liten skinnprøve jeg

skjærte av fra en usynlig plass og later utifra det å bli greit uten at det var så lett å se da jeg tok veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

freakshow87

Skal i gang med tilsvarende prosjekt selv.

Ville satt stor pris på en detaljert work log her ;)

Ja, skal hoppe i det ganske straks. Får litt nerver når pussepapir og lakk skal inn i bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

freakshow87

Hei.

Kan jeg spørre om hvilken fargekode du kjøpe fargen i?

Har samme problem med mitt sete.

Husker ikke i farta hva den het, men om du sender en mail til Concours og legger ved navnet som står under trim interior colour

som står i hanskerommet så hjelper dem deg. Om du har samme farge så er det bare å linke til denne tråden så har du bilde. Mener det står Saab sort på flaska, men må sjekke når ferdig på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

freakshow87

Hei.

Kan jeg spørre om hvilken fargekode du kjøpe fargen i?

Har samme problem med mitt sete.

Edit: Interiørkode B09 og Saab standard sort på flaska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
freakshow87

Så fargen bør være tørket godt inn til nå, men synes det er veldig mye skjolder etter dette. Tror jeg må ta ett lag til med

farge for å bli kvitt dette. Evt. noen tips for å bli kvitt skjoldene før jeg har på milk?

Endret av freakshow87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

hei jeg kjøpte skinn farge sett fra swisswax og fulgte oppskriften. Det ble ikke bra da fargen ikke var

rett. http://www.autofil.no/913911/vidunderkur-for-slitte-skinnseter. Jeg kjørte bilen ned til oslo skinnspesialisten og di fikset setet med farging, rens og behandling av interiøret for en bra pris. OG resultat som ny. http://oslo-skinnspesialisten.no/

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye måtte du ut med hos Skinn spesialisten om jeg kan spørre om det?

ca 4000 kr. for farging av sidevangen på førerstol, rens og behandling av hele innredningen. supert resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...