Gå til innhold

Liten debatt: Lurer bensinstasjonene oss?


Morrizon

Recommended Posts

God aften Folkens!

Si meg en ting. Jeg sitter her og er irritert :) Ja irritert. Jeg har i lengre tid nå fulgt med på min lokale bensinstasjon og prisene som de annonserer, og har flere ganger opplevd at plakatene og skiltene dems overhoodet ikke stemmer med pumpeprisen og dette får meg til å fundere....

Kan det være at noen av eierne av noen av stasjonene prøver seg her på en liten frekkas?

Senest i kveld var jeg nedom stasjonen for å fylle luft i et dekk, og så på den store tavlen like ved inngangspartiet at bensinen var billig, kun kr. 9,38 for 95 blyfri...Tanken på bilen begynte bli tom så jeg bestemte meg for å fylle opp tanken. Mens jeg fyller tanken så kikker jeg på prisen som står på displayet på pumpa, og den viste 10,85. Når en har 80 liters tank, så utgjør faktisk differansen på kr. 1,50 littegranne....Jeg kommenterte dette til den vesle dokka som stod bak kassa, men hun skjønte ikke engang hva jeg mente....

Har dere opplevd det samme?

Kjør diskusjon og kom med noen erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp, har vært borte i det samme selv. Man får eller ringer om priser, og da skal man henge på nye tall ute og man må gjøre om prisen på pumpene manuelt fra styresystemet inne, hvis ho ikke gjør det rett så tror hun at prisene er justert, men de er ikke det. Da blir det feil pris på pumpa kontra det som står oppført på plakaten :)

Da går ting galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i Grenland i dag og fulgte med på bensinprisene på veg nedover, lå på rundt 9,60-9,99. Vrengte inn på statoil ved funnemark i porsgrunn for jeg var HELT tom for spylervæske. Fyllte min HELT tomme tank samtidig og oppdager i det jeg skal betale at de skal ha 11,42 for literen! Snakk om å bomme fullstendig! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i Grenland i dag og fulgte med på bensinprisene på veg nedover, lå på rundt 9,60-9,99. Vrengte inn på statoil ved funnemark i porsgrunn for jeg var HELT tom for spylervæske. Fyllte min HELT tomme tank samtidig og oppdager i det jeg skal betale at de skal ha 11,42 for literen! Snakk om å bomme fullstendig! :angry:

Mer eller mindre det samme jeg opplevde i dag; jeg var på tur ned til Skien og stoppet på Shell'en ved avkjøringen til Holmestrand (den med restauranten over E18) og pumpeprisen på diesel var 8.97 eller no sånt.. ganske ok pris i alle fall. Da jeg kom ned til Skien var stort sett prisen på stasjonene der rundt 11kr!

Men det er forsåvidt typisk på mandager, de setter opp prisene over hele landet mandag formiddag.. og nekter for prissamarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag, ca 12-14, da går prisene opp til veiledende priser, priskrigen resettes :) Hadde en ringt den første billige stasjonen, da hadde også kansje den hatt samme pris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg fyller alltid mandagsmorgen, da er bensinen absolutt billigst... Men har aldri vært utsatt for det som blir nevnt...

Fylte for ca 10.20kr pr liter for 98 blyfri idag...

Kl 12 på minuttet blir prisene skrudd til værs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Kanskje jeg er naiv, men jeg tror ikke de lurer oss. Det er menneskelig å feile og det opplever vi i alle yrker/sammenhenger og i bensinstasjonsverdenen med jojoprisingen så er det nok fort gjordt. For ett par år opplevde jeg det samme på en stasjon på Gardermoen. Stoppet ved pumpa og leste av en helt annen pris på pumpa enn på reklamen i innkjørselen. Tilfeldigvis stod daglig leder utafor og snakka med en kunde så jeg spurte han hva som var riktig. Han kunne ikke kundebehandling og omtrent skjelte meg ut for .... hans egen feil :blink: Den opplevelsen har gjordt at jeg ikke har brukt èn krone der senere (selv om jeg vet at det er nye eiere senere).

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

I slike tilfeller har de annonsert med en billigere pris enn den som står på pumpene. Tingen her er at du har krav på å få kjøpe bensinen til annonsert pris. Så om det står 9,20kr/l på skiltet er det også det du skal betale, uavhengig av det tallet som dukker opp på pumpen.

Markedsføringsloven er en finting av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 8kr litern(inkl. rabatt) for traktorsuppe i Elverum igår :o

Pene priser, så lenge det varer.. :)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så på den store tavlen like ved inngangspartiet at bensinen var billig, kun kr. 9,38 for 95 blyfri...Tanken på bilen begynte bli tom så jeg bestemte meg for å fylle opp tanken. Mens jeg fyller tanken så kikker jeg på prisen som står på displayet på pumpa, og den viste 10,85.

Klaget på det samme selv, på en YX stasjon, for noen år siden. Fikk da snakke med daglig leder, som fortalte meg at de manuelle skiltene ved inngangspartiet viser veiledende pris, ikke utsalgspris. Det står faktisk veil. pris på en del av tavlene.

Men hvis det er forskjell på pumpepris og prisen oppgitt på de store digitale lystavlene, så har du krav på å få bensinen til prisen på lystavlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Og 'truck-diesel' eller andre 'selvbetjente' pumper blir styrt sentralt og ikke nødvendigvis bensinstasjonen de står bak eller ved siden av.

Gjorde den tabba og skulle fylle på Rudshøgda, 8 kr litern. Svinga bak stasjonen på truck-diesel og fyllte 130 liter uten å se på pris før jeg var ferdig... 11 kr litern... gjør ikke den tabba flere ganger. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Står "fra kr xx.xx" her, og da blir det vagt å klage etterpå....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...