Gå til innhold

Hvor kjøpe megs?


Skårholen

Recommended Posts

Skårholen

Hei skal kjøpe litt småtterier i morgen tenkte jeg, og skulle hatt tak i litt megs ultimate compound. Og lurer derfor på om man får kjøpt det på mekonomen eller bilxtra? Eller en annen forretning i Hamar om noen vet om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skårholen

Oki da får man ta turen dit og titte litt. Vet det er anbefalt med voks etterpå. Men er ikke det spådd det beste været så tenkte og vente litt med det. Men skal ultimate compound bare føres på med pads eller må jeg gå over med mf etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki da får man ta turen dit og titte litt. Vet det er anbefalt med voks etterpå. Men er ikke det spådd det beste været så tenkte og vente litt med det. Men skal ultimate compound bare føres på med pads eller må jeg gå over med mf etterpå?

Les guidene her inne du :)

Denne polishen skal brukes sammen med en poleringsmaskin. All polish buffes av med mikrofiber for å inspisere resultat. Etterlater ingen beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ha jevnt trykk på padn når du jobber med UC, burde vel optimalt sett kjøres med DA maskin. Skal du ha sjans til å fjerne litt riper for hånd må den jobbes godt med, og det kan ta laaang tid å gjøre for hånd.

Bare pass på at du ikke ender opp slik: http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?30356-Ultimate-Compound-messed-up-my-paint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skårholen

Okei har en to-hodet billig sak fra biltema nå, men den synger litt på siste verset visstnok så kanskje det blir en ny og forhåpentligvis bedre sak denne gangen. Men er det vanlig å bruke sirka 1 flaske prickbort på 2 biler? Den tok godt men bruker litt vel mye syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nede i 1-2dl Prickbort pr bil nå, så en halvliter på bilen er i meste laget. Jeg var der i begynnelsen, jeg også :)

2-3 dl bruker eg, men avhengig av størrelse på bil. Men har mye og sei kva trigger som blir brukt. Den som er på 1L prickbort sløser en del
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sparer en del produkt på å droppe vinduer og tak.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Jeg er nede i 1-2dl Prickbort pr bil nå, så en halvliter på bilen er i meste laget. Jeg var der i begynnelsen, jeg også :)

Hvilke flaske og sprayhode bruker du?

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvilke flaske og sprayhode bruker du?

Disse: http://www.elitecarcare.co.uk/elite-1-litre-double-action-trigger-sprayer.php

Har skrudd den til veeeeldig fin forstøving og står et stykke fra slik at dusjen dekker et større område, og så beveger jeg meg raskt rundt bilen.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skårholen

Jeg brukte det sprayhodet som sitter på 1l flaska. Men vurderer litt om jeg skal kjøpe surfex hd eller om jeg skal kjøpe prickbort. For er ikke alltid bilen er like møkkete, og da hadde det vært fint med kanskje en 1:20 blanding med surfex hd i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt feil å velge enten prickbort eller surfex, siden de tar forskjellig skitt.

Surfex 1:20-30 er fint til forvask, men man bør starte forvasken med prickbort ved behov/av og til.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skårholen

Ja kanskje jeg skal bestille begge like så griet. Den tohoda saken vi hadde fra biltema har takket for seg / borrelåsen har falt av på begge sider. Så tenkte å kjøpe en Krauss, men så kom jeg over Lupus hos bilnerden hvordan er den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje jeg skal bestille begge like så griet. Den tohoda saken vi hadde fra biltema har takket for seg / borrelåsen har falt av på begge sider. Så tenkte å kjøpe en Krauss, men så kom jeg over Lupus hos bilnerden hvordan er den?

Samme maskin som Kestrel DAS6-Pro og Krauss 900 (850?)W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Siden det er samme maskin er det sannsynlig at den kommer fra samme fabrikk, men havnet på et annet rullebånd enn "Kestrel"-merkede maskiner, og dermed fikk andre farger og klistremerker. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...