Gå til innhold

Såpe til kanonen, Carpro, Autofoam osv...


Marius1

Recommended Posts

Marius1

Er det noen som har testet Carpro Snowsoap, Autofoam, SS Snowfoam, Honeydew osv. opp mot hverandre i lance? Ser etter en god og effektiv prewash med litt tanke på pris og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autofoam er jo både billig og meget bra :) Har kun hatt honeydew av de andre du nevner, synes autofoam rengjør bedre.

Har også kun brukt honeydew og autofoam. Som du sier så rengjøri autofoam mye bedre, det er vel på grunn av at den er basert på surfex HD Så den vil virke som en avfetting.

Autofoam har dog dårligere skum, så er det skummet du er ute etter så går du får honeydew, maxi suds 2, mr pink. :)

- Kenneth Melheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius1

Autofoam er jo både billig og meget bra :) Har kun hatt honeydew av de andre du nevner, synes autofoam rengjør bedre.

Har også kun brukt honeydew og autofoam. Som du sier så rengjøri autofoam mye bedre, det er vel på grunn av at den er basert på surfex HD Så den vil virke som en avfetting.

Autofoam har dog dårligere skum, så er det skummet du er ute etter så går du får honeydew, maxi suds 2, mr pink. :)

Det er vel på helling å gå etter det kjekke skummet etterhvert? :P Er på jakt etter det beste til billigst, men tviler på noen her inne har testet alle de forskjellige da Autofoam stiller såpass sterkt!

rettelse: Hvis det er noen steder noen har testet så er det jo her... :ph34r:

Endret av Marius1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel på helling å gå etter det kjekke skummet etterhvert? :P Er på jakt etter det beste til billigst, men tviler på noen her inne har testet alle de forskjellige da Autofoam stiller såpass sterkt!

rettelse: Hvis det er noen steder noen har testet så er det jo her... :ph34r:

Er en omfattende test her : http://www.detailersclub.no/forum/topic/2945-test-dcn-tester-12-saaper-i-foma-skumkanon/

- Kenneth Melheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius1

Det som er litt tøft er at du har selv bidratt i tråden jeg linker til. Jeg la merke til dette nå. :P

Hahah det er såpass ute å kjøre ja! Har prøvd å forklare senior at vaskeautomaten på statoil ikke får bilen hans like ren som min så det går i surr! Får åpne krukka me Opaque å få frem detaileren igjen ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hahah det er såpass ute å kjøre ja! Har prøvd å forklare senior at vaskeautomaten på statoil ikke får bilen hans like ren som min så det går i surr! Får åpne krukka me Opaque å få frem detaileren igjen ^_^

Haha. :rofl1:

Ang. godlukt så vil jeg anbefale Mirage. Den lukter helt fantastisk!

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius1

Haha. :rofl1:

Ang. godlukt så vil jeg anbefale Mirage. Den lukter helt fantastisk!

hva lukter den? og har du luktet på divine? Lukter den 20k? Og hva lukter 20k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

hva lukter den? og har du luktet på divine? Lukter den 20k? Og hva lukter 20k?

Klarer ikke å forklare lukten på Mirage, men den lukter veldig godt! (det samme kan jeg si om Shield)

Har ikke luktet på Divine nei. Jeg kan godt kjøpe flere vokstyper i 1000-2000 kr klassen, men kommer nok ikke til å kjøpe så dyr voks som Divine. Er overbevist om at Divine ikke er 10 ganger bedre enn Shield. Man får ofte det man betaler for, men et sted går grensen.

Dodo har også mange gode vokser som også lukter godt. Disse voksene har ofte en litt spesiell lukt som ikke "biter" med en gang, men som gror på deg etterhvert. Her er det mye for pengene så hvis du vil prøve noen nytt så kan de anbefales. Min favoritt fra Dodo er Rainforest rub pro. Liker denne voksen mer og mer for hver gang jeg bruker den.

Siden den er snakk om lukt så må jeg si at man fort blir glad i lukten til Purple haze pro. Denne har en lukt som minner om lakris sammen med en slags krydder lukt. Blue velvet pro og Supernatural lukter ikke verst de heller.

Tilbake til SV så er det noe eget når det gjelder lukt her. Dette er nok en av årsakene til at det er så populært. Det aller meste fra de lukter fabelaktig. Eneste jeg kommer på i farten som ikke lukter noe serlig godt er CF regular.

For å ta litt on-topic også så kan jeg anbefale Dodo juice Apple iFoam. Den har en helt rå eple lukt. Må også si at jeg elsker lukten av Autofoam uten at jeg kan si hva den lukter.

Å lukte på bilpleie produkter er halve morroa. :P

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius1

Klarer ikke å forklare lukten på Mirage, men den lukter veldig godt! (det samme kan jeg si om Shield)

Har ikke luktet på Divine nei. Jeg kan godt kjøpe flere vokstyper i 1000-2000 kr klassen, men kommer nok ikke til å kjøpe så dyr voks som Divine. Er overbevist om at Divine ikke er 10 ganger bedre enn Shield. Man får ofte det man betaler for, men et sted går grensen.

Dodo har også mange gode vokser som også lukter godt. Disse voksene har ofte en litt spesiell lukt som ikke "biter" med en gang, men som gror på deg etterhvert. Her er det mye for pengene så hvis du vil prøve noen nytt så kan de anbefales. Min favoritt fra Dodo er Rainforest rub pro. Liker denne voksen mer og mer for hver gang jeg bruker den.

Siden den er snakk om lukt så må jeg si at man fort blir glad i lukten til Purple haze pro. Denne har en lukt som minner om lakris sammen med en slags krydder lukt. Blue velvet pro og Supernatural lukter ikke verst de heller.

Tilbake til SV så er det noe eget når det gjelder lukt her. Dette er nok en av årsakene til at det er så populært. Det aller meste fra de lukter fabelaktig. Eneste jeg kommer på i farten som ikke lukter noe serlig godt er CF regular.

For å ta litt on-topic også så kan jeg anbefale Dodo juice Apple iFoam. Den har en helt rå eple lukt. Må også si at jeg elsker lukten av Autofoam uten at jeg kan si hva den lukter.

Å lukte på bilpleie produkter er halve morroa. :P

Kort oppsummert så er det fint å ikke være alene om galskapen! :D Hadde jeg kjøpt divine skulle det vert til showcar, noe som den mest sannsynlig er laget for. Så for min del er Divine heller ikke aktuelt. Har siklet på DODO noen ganger men har aldri funnet en voks da det er så mange like (synes jeg..). Men skal sjekke ut Rainforrest! Hvordan er holdbarhet osv sammenlignet med shield eller Collonite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg sliter litt med holdbarheten på egne biler så jeg har kanskje litt andre tall enn mange andre her.

Tidligere har Shield rekorden med ca. 3 mnd på vinteren.

Vinteren som var har Rub pro også holdt ca 3 mnd på vinteren.

Dette er på samme bil, men på 2 forskjellige vintre.

Det har ikke blitt gjort annet forarbeid enn vask og jeg hadde heller ikke tid til å la voksen stå å herde etter den var påført. Det kan hende at det er noe å hente her selv om jeg ikke har fått oppleve dette selv enda.

Rub pro er en jubileums voks som det er laget 312 stk av. En av disse inneholder en gullfigur. Den kommer i den gode gamle glasskrukken på 250ml. Derfor er denne litt dyrere enn de andre DJ voksene, men regner man på det så har den faktisk samme pris som de andre pro voksene til DJ pga. litt større krukke.

Selv synes jeg ihvertfall at det er en meget god voks som også gir god følelsen ved at man har en litt eksklusiv voks pga. litt jålete innpakking og god lukt. Den er også meget god å jobbe med. Mye for pengene her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...