Gå til innhold

Oppbevaringsskap til garasje


LasseG

Recommended Posts

Satt litt på eBay og tittet og kom over dette hardplast skapet: http://www.ebay.com/itm/Sterilite-Heavy-Duty-01428501-Adjustable-4-Shelf-Utility-Garage-Storage-Cabinet-/360909795325?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5407e66ffd

Tenkte dette muligens kunne brukes til oppbevaring av poleringsmidler og andre ting som ikke skal fryse.

For jeg tenkte og montere frostsikring i det men er usikker på om det er noe lurt i et plastskap?!

Vurderer det som alternativ til stålskap da de er som regel svindyre i samme størrelse. I allefall er de jeg har funnet det.

Dette skapet blir vel ca. 840,- pluss eventuell toll/moms, om det er moms på slikt.

Hva tror dere? Kan det brukes til noe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Helt sikkert greit, og frostsikring burde gå greit i plastskap,

Jeg hadde for øvrig valgt for eks. et slikt fra IKEA:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S09917676/

De kan du bygge ut med tilsvarende skap i samme serie, male frontene etc, slik jeg har gjort meg 33,7% ferdig med i garasjen min til høyre her :

2013-11-04190230_zpsb4348b00.jpg

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Alltid moms på varer som har en verdi på over 200 NOK. Toll er svært sjelden bilrelaterte produkter har :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert greit, og frostsikring burde gå greit i plastskap,

Jeg hadde for øvrig valgt for eks. et slikt fra IKEA:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S09917676/

De kan du bygge ut med tilsvarende skap i samme serie, male frontene etc, slik jeg har gjort meg 33,7% ferdig med i garasjen min til høyre her :

2013-11-04190230_zpsb4348b00.jpg

Har tenkt på det så det spørs om det blir med en skapstamme eller 2 neste gang vi er i Trondheim.

Kjøper du de billigste frontene og maler de selv? Eller sprøyter du med lakk?

Har to kjøkkentyper monter i garasjen i fra før som kommer i fra forskjellige leverandører men har tenkt på å skifte til like fronter på alt så det ser nogenlunde sammenhengende ut :) viktig at det ser bra ut også ;)

Endret av Lassegas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Kjøper billigste front ja, så matter jeg den ned med 320-400 papir, vasker godt med ruterens, så ruller jeg høyglans maling med skumrulle, blir helt sømløst hvis en er nøye.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper billigste front ja, så matter jeg den ned med 320-400 papir, vasker godt med ruterens, så ruller jeg høyglans maling med skumrulle, blir helt sømløst hvis en er nøye.

Da har jeg nok det som fremtidig plan for videre utvikling av garasjen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Et liite tips på tampen her, hvis en skal ha skuffer i innredningen, kjøp metod maximera, ikke forvara.

Forvara får du ikke trekt helt ut, sykt irriterende å måtte knote rundt inn under toppskuffen eller plata for å få tak i det som er helt innerst i skuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på de nå nettopp. Synes forvara så bedre ut til garasje bruk da maximera ikke har høye karmer. Men hvis det er som du sier så blir det irriterende i lengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Kjøper billigste front ja, så matter jeg den ned med 320-400 papir, vasker godt med ruterens, så ruller jeg høyglans maling med skumrulle, blir helt sømløst hvis en er nøye.

Er den skuffemodulen med to skuffer og skap under også fra Ikea?

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er denne:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19915733/

Men, som nevnt så er dette forvara serien, jeg anbefaler maximera for bedre brukerkomfort og blodtrykk.... hehe. er verdt et par hundrelapper det seddu.... :D

Men er det 37,5cm dybde på benken din?

Hvordan er det i forhold til 60? Får du plass til å jobbe med ting på benken eller har du arbeidsbord i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Den langsiden av garasjen har dybde på 40cm frem til høyskapene som du ser innerst der, dette pga av at jeg vil ha mest mulig bredde til å åpne dører på både BMW og Corvetten uten å slå borti annen bil eller skap på langvegg.

Motsatt vegg av port og venstre langvegg skal ha 60cm dype skaper i en blanding av høyskap og 60cm benkskap med 40cm overskap.

den høyre langveggen som er på bildet er kun til detailingprodukter og maskiner etc, benken er for blanding og slikt innen detailing.

Har et slikt stående i garasjen som jeg bruker som supportbord hvis nødvendig:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S99001944/#/S49001946

På venstre langvegg så kommer det en 60cm dyp benkskaprekke med 40cm overskap over, og en tykkere og mer solid benkeplate for skruestikke og litt mekking etc...... må ha litt ren/skitten side i garasjen.... viktig hehe.

Endret av cesandberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den langsiden av garasjen har dybde på 40cm frem til høyskapene som du ser innerst der, dette pga av at jeg vil ha mest mulig bredde til å åpne dører på både BMW og Corvetten uten å slå borti annen bil eller skap på langvegg.

Motsatt vegg av port og venstre langvegg skal ha 60cm dype skaper i en blanding av høyskap og 60cm benkskap med 40cm overskap.

den høyre langveggen som er på bildet er kun til detailingprodukter og maskiner etc, benken er for blanding og slikt innen detailing.

På venstre langvegg så kommer det en 60cm dyp benkskaprekke med 40cm overskap over, og en tykkere og mer solid benkeplate for skruestikke og litt mekking etc...... må ha litt ren/skitten side i garasjen.... viktig hehe.

Ah, skjønner :)

Greit og ha nok plass og boltre seg på!

Men det blir fort dyrt hvis alt skal tas samtidig har jeg merket :P

Bor 2,5 timer unna Ikea og så det hadde vært greit å fått med alt på en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder frostsikre skap, så er kasserte kjøleskap veldig bra. Har selv et vinskap som jeg har ekstraisolert døren på. Har ca 15cm med selvregulerende varmekabel liggende i bunn. Dette holder fin lunk i skapet. Slike skap får man gratis rundtom. Feks Elkjøp o.l.

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Laurel1988

Fikk ordnet meg varmeskap i garasjen idag, grei plass til alle midlene her.

Varmekabel til å ha i bunn ligger klar til montering i stua for øyeblikket, tenkte å plassere den i bunnen med en rist over, sånn at jeg kan ha noe stående nederst også.

post-7567-0-39244600-1400000827_thumb.jp

post-7567-0-17779900-1400000828_thumb.jp

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...