Gå til innhold

Solbriller til bilkjøring


Core2Duo

Recommended Posts

  • Moderatorer

Ser etter noen solbriller som jeg kan bruke når jeg er ute å kjører bil.

Hva bruker dere for noe?

Jeg har sett litt rundt på solbriller med farge i glassene. Jeg tok en kjangs for et par dager siden, og kjøpte meg noen solbriller med gule glass. Dette har jeg forstått er et lite bomkjøp, da disse gule glassene skjuler en del skygge i fra grøft, og jeg kan faktisk risikere å ikke se forskjell på rødt, gult og grønt i et lyskryss etter hva jeg har forstått.

Har dere noen tips til meg? :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Hvor får man i tilfelle kjøpt hele settet til en grei pris?

Endret av Core2Duo

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt div. modeller av Oakley og bruker de fortsatt på jobben(kjører lastebil)

men i privat bilen eller bare på tur er disse her, de beste solbrille jeg har brukt noen gang

http://www.dillonoptics.com/shop/plastic-frames/bucket/black-nir-lens/bucket-mb-b.html

og ja de har matte glass :-D

de kommer det + siden av 2000.- om du bestiller fra siden der, da jeg kjøpte de fantes de kun i butikk i Tyskland som ikke sende til Norge og hoved siden selv da som sender WW.

eller er faktisk de nye brillene man får i HV nå om dagen også om du ikke fult så kresen hvordan brille sitter på nesa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ser etter noen solbriller som jeg kan bruke når jeg er ute å kjører bil.

Hva bruker dere for noe?

Jeg har sett litt rundt på solbriller med farge i glassene. Jeg tok en kjangs for et par dager siden, og kjøpte meg noen solbriller med gule glass. Dette har jeg forstått er et lite bomkjøp, da disse gule glassene skjuler en del skygge i fra grøft, og jeg kan faktisk risikere å ikke se forskjell på rødt, gult og grønt i et lyskryss etter hva jeg har forstått.

Har dere noen tips til meg? :)

Rødt er øverst, gult i midten og grønt nederst... :P

Selv bruker jeg diverse bensinstasjonbriller mens jeg leter etter Den Ultimate Kjørebrillen. Finner aldri noe som både ser bra ut, sitter skikkelig og er mørkt nok (er veldig lyssensitiv).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til RayBan Pilot B)

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

http://www.serengeti-europe.eu/

Serengeti er absolut de beste kjøre brillene som finnes, har prøvd mye rart men disse er i en klasse for seg selv :)

http://www.serengeti-europe.eu/products/granada/metallic-gun

Her er den typen eg har, bare litt eldre modell.

Endret av Christer R
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serengeti er i en klasse for seg. De beste glassene som lages. Sjekk modellene på nettet. De er dyre, men ikke hinsides.

_______________________________________________________
Torgeir Jacobsen
Riktig bilpleie er jo moro... Jeg lærer noe nytt hele tiden. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Har faktisk kjørt med fiskebriller siste 7 årene i firmabilen, noe lign dissa: http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Solbriller/Scierra/Scierra-polariserte-solbriller---Grey-Modell-Nb3---Sort-ramme-med-grå-glass-133842-p0000065211

de er på grensen til for mye polarisering i, men er geniale i motsol, refleksjon i fuktig vei, eneste er at div filter i tlf skjermer, herding i bilruter etc kommer tydelig frem.

Har ellers et par sorte Oakley jawbone i både BMW og Corvetten, perfekt passform til mitt kjukke hue he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Oakley Radar Path med blå glass. Er i hovedsak til sykkel og ski jeg har brillene, men de er perfekt til kjøring også. De øker kontrasten og jeg trenger ikke ta dem av i tuneller. Har tilogmed syklet med dem i pissregn på kveldtid, og forsatt sett klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ray Ban Pilot polariserte glass her, ser ikke instrumentene i bilen da (Rødt på sort bakgrunn), men det har jeg ikke gjort med andre solbriller heller.. Ellers funker de supert..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...