Gå til innhold

Stripe på skinnsete (Trondheim)


trondhb

Recommended Posts

Jeg har en 2010 BMW Z4 med Pure White nappaskinn i setene som jeg kjøpte i desember i fjor.

I løpet av påska fikk jeg dessverre en svart stripe i skinnet på den ytre sidevangen på førersetet. I utgangspunktet så det ut som på bilde 1. Nå i kveld gjorde jeg et forsøk på å rense med BMWs skinnrens, da gikk det meste av det svarte bort, men samtidig dessverre noe av fargen på setet, se bilde 2.

Kan også nevne at da jeg var og så på bilen i Tyskland før jeg kjøpte den i fjor høst var det 3 lignende (men større) striper på den samme sidevangen. Dette ble da reparert (med bruk av lakk som jeg forsto det) med helt strøkent resultat før jeg fikk bilen, så jeg håper og tror det skal være mulig å få til et like bra resultat med en lignende metode denne gangen. Antar lakkering er det som må til her.

Er det noen her som har noe erfaring med dette? Eller eventuelt kjenner til noen som har det? Helst i Trøndelagsområdet da jeg bor i Trondheim.

(Bilde 1 er forøvrig tatt uten blits utendørs for noen dager siden og bilde 2 med blitz inne i parkeringskjeller nå i kveld, derfor litt forskjellige farger.)

Edit: Ser ut til at Swisswax Leather Healer kan være tingen her.

post-7085-0-82825200-1398367210_thumb.jp

post-7085-0-58586300-1398367215_thumb.jp

Endret av trondhb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst å prøve selv så kontakter du bare Swissvax å sender inn en skinnprøve(klipp av noe av overskuddsskinnet under setet å sender inn. Så matcher de skinnfargen for deg.

Her er en guide på hvordan du farger skinnet: http://www.detailersclub.no/forum/topic/16832-farging-av-ford-cosworth-skinn-interioer-by-tcs/#entry335460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Her ser det faktisk ut som du har vasket bort "lakken" som stolen tidligere har vært fikset med.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...