Gå til innhold

Chris - Audi A6 4F


chris

Recommended Posts

Byttet fra Passat 3C 2.0 TDi 4 motion som jeg forsåvidt var fornøyd med.

Siden jeg er så heldig å ha firmabil og fritt valg i VW/Audi innenfor rimelighetens grenser og kan bytte hver 21. mnd klarer jeg jo ikke la vær å fornye meg til stadighet.. :)

Hadde A4 B7 før Passaten og Audi er nå engang Audi, det er et hakk opp hva gjelder kvalitetsfølelse og opplevelse kontra VW.

Så fikk det heller gå med litt lat motor og ikke quattro, da denne komboen er sykt dyr på A6.

Fikk en bra deal på pre-facelift modellen det meste av utstyr jeg syns er helt nødvendig.

Så litt harde fakta:

Bil:

Audi A6 Avant 2.0TDi MLT - Daytonagrå

Utstyr fra fabrikk:

S-Line sportspakke

S-Line eksteriørpakke

Xenon-lys

MMI High

Lyspakke

Oppbevaringspakke

Ryggesensor

Regnsensor

Svingbart hengerfeste

Climatronic plus

Ekstra mørke ruter

Audi Music interface (styrer iPod)

Cd-veksler/MP3

Utstyr montert etter levering:

Med hjelp fra Jon`s Dekk & Felg fikk jeg tak i gunmetal RS6-II i 9x20, monterte Toyo Proxes 255/30 på disse.

Soting av fremre ruter

Videre planer:

S6 LED grøftelys (Ligger hjemme å venter på montering)

S6 grill

40mm H&R senk

Forsiktig oppgradering av stereo

Bilde av bil før soting. Har seget litt i fjørene nå, men ikke nok..

Prøvde også med Allroad sidelister men disse ble solgt igjen da jeg syns det ble visuelt "støy" i helhetsintrykket.post-594-1235133718_thumb.jpg

post-594-1235133272_thumb.jpg

post-594-1235133680_thumb.jpg

Endret av chris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • chris

    30

  • Bernhard

    10

  • skoTner

    7

  • tommy_sn

    3

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Lekker lekker bil, Chris! ... og kjenner jo godt til disse bilene fra jeg hadde en selv tidligere:

da131175fc1ad0739c12fccc44ab01bb.jpg

Eneste jeg har å klage på er hengerfeste. Som forøvrig fungerer bra, men den elektroniske låsingen gikk sikringen på rett som det var. Får satse på det var en blåmandag-feil på den jeg hadde og ikke en sykdom på dem.

Du har noen spennende planer også, så dette gleder jeg meg til å se :P

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker lekker bil, Chris! ... og kjenner jo godt til disse bilene fra jeg hadde en selv tidligere:

Eneste jeg har å klage på er hengerfeste. Som forøvrig fungerer bra, men den elektroniske låsingen gikk sikringen på rett som det var. Får satse på det var en blåmandag-feil på den jeg hadde og ikke en sykdom på dem.

Du har noen spennende planer også, så dette gleder jeg meg til å se :P

Takker! Det blir vel bra dette her.. Gjør utrolig mye med fronten å få på S6 grill og LED`s.. Skulle helst ha bytta hele fangeren, men det var det en del stress med skjønte jeg..

Har brukt hengerfeste ganske mye og kjørt det ut og inn uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle helst ha bytta hele fangeren, men det var det en del stress med skjønte jeg..

Jeg ville anbefalt deg å ta arbeidet med å bytte hele fangeren. Jeg ga 2500 eller noe rundt der for fangeren så koster ikke mye. LED lysene i S-line fangeren blir som regel ikke pent. Har sett to A6er som har gjort dette, og det ser dessverre litt hjemmemekk ut. Men satser på du er flinkere med hendene enn dem da.

S6-fangeren som jeg hadde er jo en perfect fit med tanke på LED-lysene selvfølgelig. Det blir 110% strøkent i og med at dem sitter der originalt. Det nok heller ikke så mye stress med montering med 2.0TDI motor, for det som var mest stress med min var kjølesystemet som V6en har i front. Kjølerørene buttet i husene til LED-lampene og endte opp med å måtte bygge om hele kjølebiten. Så er fangeren litt bredere enn A6-fangeren, men dette ordner du med litt varme og tålmodighet. Full tilpassing FØR lakkering sikrer et strøkent resultat.

Det var litt blod svette og tårer når jeg monterte min, men det var absolutt verdt det når jeg var ferdig. S6-fronten ser og er 100% strøken og original, noe du ikke får til med S-line fanger eller den originale.

Hvis du også skulle velge å gå for "full pakke" med S6 hovedlysene kommer alt til sitt rette med S6 fanger også. S6 hovedlysene har jo ikke kjørelys slik som A6en da det er LED-lampene som fungerer som kjørelys på S6en. Derimot har S6 lampene tåkelys integrert slik som på Mercedes. Det i tilleggt til sort reflektor ser umåtelig bra ut.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt deg å ta arbeidet med å bytte hele fangeren. Jeg ga 2500 eller noe rundt der for fangeren så koster ikke mye. LED lysene i S-line fangeren blir som regel ikke pent. Har sett to A6er som har gjort dette, og det ser dessverre litt hjemmemekk ut. Men satser på du er flinkere med hendene enn dem da.

S6-fangeren som jeg hadde er jo en perfect fit med tanke på LED-lysene selvfølgelig. Det blir 110% strøkent i og med at dem sitter der originalt. Det nok heller ikke så mye stress med montering med 2.0TDI motor, for det som var mest stress med min var kjølesystemet som V6en har i front. Kjølerørene buttet i husene til LED-lampene og endte opp med å måtte bygge om hele kjølebiten. Så er fangeren litt bredere enn A6-fangeren, men dette ordner du med litt varme og tålmodighet. Full tilpassing FØR lakkering sikrer et strøkent resultat.

Det var litt blod svette og tårer når jeg monterte min, men det var absolutt verdt det når jeg var ferdig. S6-fronten ser og er 100% strøken og original, noe du ikke får til med S-line fanger eller den originale.

Hvis du også skulle velge å gå for "full pakke" med S6 hovedlysene kommer alt til sitt rette med S6 fanger også. S6 hovedlysene har jo ikke kjørelys slik som A6en da det er LED-lampene som fungerer som kjørelys på S6en. Derimot har S6 lampene tåkelys integrert slik som på Mercedes. Det i tilleggt til sort reflektor ser umåtelig bra ut.

Skal ha av hele fangeren å se, blir det jallamekk for å få det til blir det Höen i de originale grøftelysene isteden tenker jeg..

Men at det ser best ut er det liten tvil om. Har vurdert facelift hovedlykter også (med led), men prisene er jo helt syke foreløpig.

Blir fort 10 lapper for S6 fanger med lakkering og det kan jeg få mye fint hos Ketil for.. :P Feks Flex og litt annet snacks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar Skotners råd til etterrettning og gir beng i de S6 LEDène, tenkt så det har knaket i det siste, går for S6 grill og Höen pærer i tåkelysene isteden.

Fronten blir sånn som dette:

post-594-1235555028_thumb.jpg

Endret av chris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superfin bil Chris.

S6 grill er konge ! :rolleyes:

Takk! :) Gleder meg til å få den på, tenkte å ta det samtidig som Höen pærer i tåkelys.

I morgen blir det en liten vask, selv om det er meldt snø, er så møkkete at det er flaut nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtentlige priser på de da? :P

Rundt 350,- for et par.

Jeg skal vaske idag jeg Christian :) Skal vedde for at bilen min er jævligere enn din :P

Den skal være jævlig for å se værre ut enn min nå.. Vært tur retur Oslo i fin saltlake flere dager denne uka. Brukt mer spylerveske enn diesel..

Hvor vasker du.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Rundt 350,- for et par.

Den skal være jævlig for å se værre ut enn min nå.. Vært tur retur Oslo i fin saltlake flere dager denne uka. Brukt mer spylerveske enn diesel..

Hvor vasker du.?

Pit stop el Statoil regner jeg med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en tur til Statoil i Moss i dag, sørget for å vare litt tidlig ute da været tilsier lange vaskekøer senere på dagen..

Desverre et av de få inne alternativene i Moss. Møkkete og jævlig med fraværende vedlikehold av utstyr og hall.. (Se bilde nederst)

Bilen så ikke bra ut etter mange mil på saltede veier siste 2 uker.

Brukte følgende:

Pumpekanne med 1/1 ARO til avfetting

Bøtte med gritguard

Meguiars wash mitt

EZ Detail felgbørste

CG Citrus Wash & Gloss

MF

DP Gloss Tire Gel

La ARO over hele med pumpekanne, pumper man bra trykk blir det litt skum og bra trøkk i dusjen.

Funker greit, og mye bedre enn alternativet som var Statoil avfetting med sparedusj..

post-594-1235821396_thumb.jpg

post-594-1235821422_thumb.jpg

post-594-1235821654_thumb.jpg

post-594-1235821785_thumb.jpg

post-594-1235821803_thumb.jpg

post-594-1235821903_thumb.jpg

post-594-1235822068_thumb.jpg

post-594-1235822337_thumb.jpg

Endret av chris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...