Gå til innhold

Skal P21S Powergel utblandes?


Psyfoon

Recommended Posts

Kjøpte meg 1 liter p21s powergel (rosa farge). Det fulgte med en tom p21s sprayflaske. Jeg reagerte med en gang på at dette var veldig tyktflytende men kunne ikke finne noe om at den skulle utblandes før bruk på etiketten. Problemet er at pumpeflaska sliter med å få opp gel`en, selv ved sommertemperaturer. Og spredningen blir lik null uansett hvordan jeg justerer dysa. Slik at det går veldig mye produkt for å dekke en felg. Etter et par felger sluttet sprayen og fungere helt, får ikke opp noe som helst nesten.

Prøvde med en annen sprayflaske og det ble likt her også. Altfor tykt. Synes det er rart at de leverer med en sprayflaske som ikke klarer å håndtere produktet den er beregnet for?

Derfor lurer jeg på om dere bruker trykksprøyte eller om det er gunstig å blande ut denne med vann, f.eks. 50/50 eller vil den miste den gode effekten da?

På forhånd takk for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Bare ha nedi litt vann i så fall.Denne felgrensen er knallbra uansett og det vil ikke dempe effekten noe med å ha i 2 dl vann på 1 liter.50/50 går nok også men.. Jeg har aldri hatt problem med dette på noen sprayhoder.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en P21S med "tommeltrigger" og den sprer fint. Kanskje du har hatt uflaks med blandingen av produktet :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-) Ja, kan hende det er litt tykkere enn det skal være. Får kjøpe meg en skikkelig sprakflaske eller pumpekanne og blande i en liten skvett vann :-) Kan jo hende det er mer konsentrert enn det skal være også siden det er så tykt. Så regner med effekten holder seg hvis jeg tar ca. 20% vanninnblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander P21s 50/50 med vann, selv på kundebiler. Fungerer utmerket, men jeg bruker selvsagt børste også.

På felger med voks/beskyttelse, så blander jeg 1:3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Merket selv at spredningen kom som en pissestråle om jeg ikke klemte hardt nok på håndtaket under påføring.
Men litt ekstra kraft ble det en finere dusj og mye bedre spredning på produktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...