Gå til innhold

Rupes LHR-15 og 21 pad`s


Janko

Recommended Posts

Hei

Ser noen skriver at enkelte Rupes pad`s ikke holder noe særlig lenge, samt andre merker går limet til bårrelåsen opp ved bruk på Rupes maskin.

Vil gjerne høre deres erfaringer med forskjellige Pads på disse maskinene. Hvordan som fungerer og vilke som ikke fungerer på Rupes.

Endret av Janko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder Rupes Mini og 15:

Grønne Rupes pads er av heller dårlig kvalitet og går opp i borrelåsen. Kan erstattes med gul Uber.

Orange Scholl gikk opp i limet på borrelåsen da vi prøvde de som erstatning for Rupes grønn.

De blå Rupes synes ikke jeg fungerer veldig bra og bruker heller de blå microfiber padene til Rupes. Disse virker å fungere langt bedre, men har ikke veldig mye erfaring med de enda.

Gul og hvit Rupes pads fungerer veldig bra.

Har ikke erfaring med gule microfiberpads enda.

Endret av Lysholm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21 og 15: har ikke ødelagt en eneste gul,hvit, grønn eller blå - selv med generell mishandling på de blå og grønne til tider.

De tidlige utgavene var noe dårligere etter hva jeg har skjønt, men jeg har hatt min LHR21 siden den "kom", før selve hypen startet og har ikke hatt noe problem.

Uber holder også veldig bra og er også billig.

Liker personlig bedre scholl cutting fremfor Uber (lilla scholl)

Men omvendt i de finere putene (grønn og blå Uber synes jeg er mer behagelig enn orange scholl)

Bruk hodet så går det bra er mitt tips:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ødelagt noen pads enda på min 15. Men synes ikke den blå puta er så god å kjøre, bruker heller gul uber der det er litt uggent å kjøre blå pad.

Må man ha den andre bakplata for å kjøre microfiber padsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fryktelig rart at noen er så uheldige med pads fra Rupes, mens noen ikke har problemer. Jeg har hatt dette som hobby siden 2009. Det begynner å bli en del biler på samvittigheten.

Jeg sliter med de grønne putene fra Rupes, limet som holder borrelåsen løstner. Scholl sine pads er flotte på roterende maskin. Avrundet kanter på pads og god holdbarhet. Men vi ødela 3stk nye oransje Scholl pads med Rupes LHR 15. Uber ser ut som ny etter endt bruk og vask.

Jeg vasker putene mine med pad renewing solution fra Grit guard. Mulig at denne tærer litt på pads. Synes dette er et pussig problem. Har aldri hatt problemer med holdbarhet på puter med roterende maskin eller Flex DA. Jeg trodde det var utkastet på Rupes maskinen som var grunnen til stor slitasje på pads. Men det er bare de grønne og blå putene som har dette problemet. Da står vi igjen med forskjellen på grov og medium/fin polering. Blå og grønn pute er laget for grov polering, med tilhørende grov polish. Dette skaper en del friksjon og varme. Mente at løsningen var å bytte pute ofte ved grov polering. Dette for å forhindre at putene blir for varme. Byttet puter etter to pass. Dette hjelper men jeg har fremdeles lim som løstner etterhvert. Synes det er veldig rart at ikke alle har dette problemet. Da Rupes skal kjøres uten press på maskinen. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt uten pause med 1 pad (blå) på en hel bil uten problem. Grønn er kanskje den mest brukte (liker ikke så godt den blå) og heller ikke her noen problem.

Eneste putene jeg har ødelagt er faktisk på FlexDA, men disse ble nesten oppspist av bakplaten og ble fikset, og har ikke vært noe problem siden.

Det skal sies at jeg ikke bruker FlexDA særlig heller, Rupes 21 korrigerer raskere og er mer behagelig å kjøre, og i tillegg brukes roterende.

Jeg bruker heller ikke pad vasker, skyller ut polish rester av putene, og legger de i en mild surfex blanding over natten og skyller de godt i vann etter dette og legger de til tørk.

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at man burde kjøpe den bakplaten som er for microfiber padsene til rupes, prøvde de blå forrige uke og endte opp med at skumgummien ble ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annenrangs jeg har erfart med mg skumpads og mf pads er og la dem kjøle ned på maskinen og ikke ta dem av med engang. Da ho,der dem overraskende bra.. Gi dem en pause og ikke være helt snurre sprett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at både grønn og blå Rupes går i oppløsning. Jeg bruker Menzerna og lurer på om det kan ha noe å si. Jeg har pleid å vaske putene i Zalovann etter bruk.

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg veksla mellom 4 gule mf pads, 1 tok kvelden. 2/2 små mf pads tok kvelden.. På Mitsubishien

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt inntrykk att det er dårlig kvalitet på disse pad`san.. Nesten som jeg angret at jeg ikke bestillte microfiber pads når jeg la inn ordre på lhr-15 kit``et hos bilnerden.

Vist kvaliteten e så dårlig burde jo seriøst rupes fikse dette problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige bilen jeg tok vekslet jeg mellom 3 gule skumpads (Rupes) Da gikk det greit. Men putene blir veldig varme så kjører jeg en bil på mindre enn 3 pads så ryker dem.

Har nok ødelagt en del gule og grønne pads før jeg ble vant til å bytte ofte.

Mvh

Andre Hoff

VCDS/VAGCOM

Biler:

2016 VW Golf GTE

2008 VW Transporter

Mine S&S:

1. S&S VW Caravelle 2009

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blå og grønne til Rupes går i oppløsning etter én bil. De er utrolig dårlige i limet og på siste bilen måtte jeg dessverre kjøre i stykker 3 blå og 2 grønne.

Faktisk er disse så dårlig at det burde kanskje være mulig med reklamasjon eller noe sånt? 100kr ca pr. pute er drøyt dyrt når de ryker så fort.

Aldri noensinne vært borti dette problemet før jeg fikk Rupes.

Synd da de blå korrigerer svært bra med Rupes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rupes importøren i norge medlem her inne.. Syns kanskje di kan komme inn her og kommentere/ta det videre. Er tydlig flere som har "dårlige" erfaringer med padsan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rupes importøren i norge medlem her inne.. Syns kanskje di kan komme inn her og kommentere/ta det videre. Er tydlig flere som har "dårlige" erfaringer med padsan

X2.

Er enig meg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Holger's AS

Hei dere.

Det er tydelig at det er ulike erfaringer med Rupes pads på Bigfoot maskiner. Dette har jo også vært kommentert i andre tråder tidligere, og jeg skal forsøke å oppsummere. Det jeg leser mellom linjene her og som vi også erfarer andre steder, er at veldig mange eksprimenterer med ulike komboer av puter og kjemi. Dette går stort sett greit, men av og til får putene våre litt "urettferdig" dårlig omtale da de brukes på annen måte enn beskrevet eller sammen med andre polisher enn de som er beregnet for bruk med disse putene.

1. Rupes pads er laget for Rupes polisher. Det vil ikke si at de ikke kan brukes sammen med andre merker, MEN enkelte polisher gjør at padene blir veldig varme og går i oppløsning.

2. Rupes Bigfoot system skal benyttes UTEN press og på full hastighet. Dette sørger for lang levetid på putene. hastigheten sørger nemlig for kjøling av skummet.

3. Som flere sier: det er lurt å ha to like puter å bytte på under kjøring av hele biler. Dette for å sørge for optimal spenst i puten under hele prosessen.

4. Pads er forbruksmateriell. De vil slites og må byttes etterhvert. Men puter holder definitivt lenger enn enkelte beskriver over ved riktig kjøring og bruk av riktige polisher.

Kom gjerne med flere innlegg av ulik erfaring. Som i de fleste andre tilfeller er det jo de negative omtalene som blåses høyest opp. Men det er selvfølgelig ingen grunn til ikke å ta det alvorlig. Nye MF pads har forøvrig blitt att veldig godt i mot og det jobbes kontinuerlig med utviklingen også på skumpads.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmann63

Jeg har nå tatt 1,5 bil med Rupes 21 og 75. Bruker gule og blå pads med tilhørende gul og blå Rupes polish.

Jeg har 2 blå og 2 gule pads til hver maskin. Alle 4 gule pads er like fine. De to blå til 75 maskinen er også like gode. De 2 blå til 21 maskinen begynner å bli ganske lurvete og hiver fra seg en god del små blå fnutter men de holder sikkert til å gjøre siste halve bilen ferdig. Som fersking på detailing har jeg prøvd å høre på gode tips fra blant annet dette forumet om å spre på 1 og så opp i full fart uten press. Bruker Scholl padbørste regelmessig.

Mulig 2 biler er akseptabel levetid for blå pader men jeg syns kanskje de skulle levd litt lengre, prisen tatt i betraktning.

Jeg har grønne Rupes pads i bestilling fra Bilnerden. Skal bli artig å se hvordan de er ift blå.

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pad børste på de blå er det ikke rart at de går litt i"oppløsning"

Men problemet her er egentlig at selve livet løsner mellom borrelås og pad:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...