Gå til innhold

BMW E46 320D Touring M-sport


J. Larsen

Recommended Posts

J. Larsen

Fikk noe veldig gøy i posten i dag! En Ebay film som kostet meg nøyaktig 7 kroner og 5 minutt med arbeid. Må si at jeg er meget fornøyd med resultatet! Money well spent!

Et par 50/50:

2a6twlw.jpg

fkw9oy.jpg

Og sånn ble det:

33f45q8.jpg

Hva syns folket? Yay or nay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Siden det er pinse så synes jeg det var på rett plass med bilder av noen 50/50 og en blå BMW i solsteika.

I dag så var det så fint vær at jeg bare måtte gjøre noe. Kom på at jeg har lånt polytrolen til en kamerat så jeg ville bli ferdig med plastikken på bilen før jeg ga den tilbake.

Først av alt så begynte jeg bak. Jeg var ikke fornøyd med den grå plastikken under luka, den så alt for gammel ut. Og det samme gjorde PDC hodene. Diffuseren fikk også en hit, men den er klar for å bli byttet ut.

2cxb01s.jpg

11i1eua.jpg

Og her er hvordan det ble etter to strøk med polytrol. Må si jeg er veldig imponert av dette produktet:

2sbttsy.jpg

2rxeckm.jpg

Jeg gikk til og med løs på plastikken rundt speilene. Her er resultatet ekstremt!

29vcdx3.jpg

2zdmzx4.jpg

Her er en link til polytrolen på Bilnerden.

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Det ble veldig bra med film på baklytene.

Vi får ta blinklysene mine med oransj film snart.

Vi ser på anlegget i samme sleng da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Hallo!

Denne uken har det ikke skjedd masse nevneverdig. Faktisk ingenting. Det eneste som er gjort på bilen er at jeg har fikset lampen for airbag (passasjersete) og byttet bryteren under vindusviskeren på bakruten. Dette hjalp egentlig ingenting fordi bakruten vil fremdeles ikke åpne ved bruk av knappen, men åpner seg med nøkkelen.

Så hvis noen har noen tips så setter jeg stor pris på det!

Jeg var i Danmark i går, så jeg fikk knipset noen bilder. Her har jeg plukket ut de fineste!

2mg8llx.jpg

vnp3sm.jpg

2a6l3z4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
J. Larsen

Update!

Siden det har vært lenge siden jeg har oppdatert tråden, så tenkte jeg det var på tide med en update, samt noe bilder av vask! Jeg håper hvert fall det faller i smak hos de fleste. Det er ingen S&S, men det er fordi min gode venn; poleringsmaskinen, dro til Stavanger. Uansett så tror jeg at jeg blir nødt til å lakkere veldig mye om ikke hele bilen for at lakken skal bli strøken og for at det skal være noen vits med S&S, da det nesten ikke er mulig å polere denne doningen siden klarlakken har flasset av på så mange steder.

Det er hvert fall opprettet en sparegris som det står "Lakkering" på og denne regner jeg med å bli full i løpet av Juli, så da vil det skje mye mer i denne tråden.

Men inntil videre så kan jeg jo hvert fall dele de små tingene som bli gjort her og der:

Og det første er at jeg endelig har fått meg en ny (brukt) midtkonsoll. Jeg hadde den fæle greia som Motorola holderen/laderen, og jeg hadde ikke engang telefonen. Så det var bare å få byttet ut. Og siden den nye midtkonsollen hadde et hull på siden, så fant jeg ut at det hullet var perfekt for AUX inngangen!

Dette er hvordan det så ut før:
x0wbdc.jpg

Og her er hvordan det ble. Jeg er enda ikke ferdig da jeg skal male over det hvite (lim), men etter det så er alt på stell!
10ohchs.jpg

28ldg0p.jpg

Jeg fikk også nye lykteglass i posten og fikk montert disse med en gang!

2r6fud3.jpg

2i9nn9w.jpg

2606afb.jpg

e965g1.jpg

2dburuc.jpg

Vask og voks! -BMW E46 320D

Så over til det gøye!

Her er utgangspunktet mitt! Bilen har sikkert ikke blitt vasket på nærmere 25 dager. Og siden det var så fint vær i dag, så tenkte jeg at jeg skulle vaske beistet:

5xllz8.jpg

2cr0nzn.jpg

rrr09i.jpg

Uansett så ble det bedre ut over dagen og det ble endelig oppholds! Så jeg grep muligheten og her er gliset, og bilen også selvfølgelig!:

r9l5p0.jpg

o5atcp.jpg

21dlm5l.jpg

24w63uu.jpg

244wrp5.jpg

2zf3h1t.jpg

2v0mlig.jpg

k1azdl.jpg

10oi2z7.jpg

oi4wz.jpg

2qx81w1.jpg

2s0limp.jpg

2utj91g.jpg

20rab1h.jpg

dfg5lx.jpg

35hrd6e.jpg

3532t6e.jpg

fvkyuq.jpg

fvg4dk.jpg

r2vzoz.jpg

Som dere ser så er ikke bilen særlig pen å se på akkurat nå, og det verste ved den mener jeg var felgene akkurat nå, så det var disse fire jeg ville fokusere vasken på. Så uten videre seremoni her er bildene:

De gode hjelperne:

Prickbort

Surfex HD

Korrosol

P21S Power Gel

Duragloss

1Z Chrome & Metal Polish

Auto Finesse Verso

Gyeon Q2 Tire

vifl93.jpg

Først ut Prickbort:

21cdx0m.jpg

2ykbypj.jpg

1194d92.jpg

33x8qaf.jpg

Så stod Surfex HD for tur:

2j304n7.jpg

2zef96p.jpg

4rp5xt.jpg

2iu9bih.jpg

wj77h0.jpg

ipqfqf.jpg

np2dnd.jpg

23j4rye.jpg

aniqlt.jpg

Så var det over til Korrosol:

1zez5ol.jpg

71iber.jpg

2zjdx1w.jpg

2ce456u.jpg

2aiq1co.jpg

30w5dw1.jpg
P21S Power Gel:
2yvteol.jpg
2ufy8lh.jpg
Håndvask med Duragloss med P21S på felgene i mellom:
14kbfae.jpg
5vreyf.jpg
3178nid.jpg
j7yv4n.jpg
2bd3k1.jpg
2pq887t.jpg
30kzngx.jpg
29zpixw.jpg
1Z Chrome & Metal Polish:
2yoqs83.jpg
33jhhj7.jpg
2pr8apy.jpg
Auto Finesse Verso:
24lr135.jpg
zlrejb.jpg
Caliperoppussing:
5546fs.jpg
1zxtypt.jpg
2qu50km.jpg
16c47ie.jpg
2nuss90.jpg
et8r50.jpg
Gyeon Q2 Tire:

fk1sma.jpg
Total tidsbruk: 6 timer, 11 minutter
Jeg fikk ikke tatt på LSP på bilen med unntak av det ene hjulet. Det ble så mørkt når jeg var ferdig med å vaske og pusse opp caliperne at jeg rett og slett ikke hadde mer å gi.
Ferdigbilder kommer i morgen, Stay tuned!
Endret av Srgt Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Vask og voks! -BMW E46 320D Pt. 2

Som lovet, her er bildene av voks, dekkfornyer og regnavstøter.

Men først, her er hva jeg våknet til i dag. Alle dråpene som som ikke ble tørket i går, ble til vannmerker i dag. Så før jeg kunne begynne med noe som helst, måtte jeg få vekk vannmerkene. Jeg var så lei på dette tidspunkt at jeg bare fuktet en mikrofiber og gikk over bilen.

1zv5nra.jpg

34njo92.jpg

1537cjc.jpg

293x27b.jpg

2r7m55h.jpg

2s0i7m0.jpg

m7fa6h.jpg

aoqdlc.jpg

Gyeon Q2 Tire:

2w6xbvr.jpg

5jtv06.jpg

RainX og Collinite #845:

rlb239.jpg

2vdiblf.jpg

15n553p.jpg

Ferdigbilder:

zlrkvo.jpg

2mqlz7r.jpg

11j11ll.jpg

2008tpt.jpg

65y9zo.jpg

j16c6s.jpg

29atctv.jpg

nuloj.jpg

2dr6jbr.jpg

2hdo2mr.jpg

wipkyt.jpg

29fw7c8.jpg

25f3ou0.jpg

2lue2bm.jpg

5ygl87.jpg

swqn9d.jpg

14y2a8.jpg

Totalt tidsforbruk for Vask og Voks: 9 timer, 45 minutt

Så sant skal sies så var ikke dette kun vask og voks, men jeg følte for å gjøre noe skikkelig når jeg først skulle vaske uansett. Jeg skal knipse flere bilder i løpet av de neste dagene og det vil selvfølgelig bli delt med dere.

Håper alle likte denne lille oppdateringen, jeg vet hvert fall at det bortskjemte beistet likte det!

Endret av Srgt Larsen
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandera

Ser bra ut som vanlig :) Du får holde meg oppdatert på Gyeon-dekkfornyeren, om den er holdbar eller om den blir brun etter ørste vask.

Jeg pleier forøvrig å bytte om på rekkefølgen med P21s og Korrosol i forhold til det du gjør på felgene. Jeg kjører på med felgrens først, også flyverustfjerner etter behov.

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Ser bra ut som vanlig :) Du får holde meg oppdatert på Gyeon-dekkfornyeren, om den er holdbar eller om den blir brun etter ørste vask.

Jeg pleier forøvrig å bytte om på rekkefølgen med P21s og Korrosol i forhold til det du gjør på felgene. Jeg kjører på med felgrens først, også flyverustfjerner etter behov.

Will do!

Du har kanskje et poeng, fordi Korrosolen var halvfull før vasken, nå er den veldig tom. Skal prøve å bytte om på rekkefølgen neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Har en liten update over vasken og litt snacks til dere!

Nå ca. 1 uke etter vasken så jobber Collinite #845 veldig bra og jeg er storfornøyd med resultatet! Beklager mobilbilder.

2m7ubgg.jpg

Også her kommer en godbit som hvert fall jeg har ventet syykt lenge på å få gjøre! Diamantnøkkelen -> E60 nøkkel! Denne har ligget på bordet mitt i kanskje 1 måned og bare venta på å bli kuttet og fikset til. Etter at jeg hadde kuttet den så virket den ikke så jeg brukte kanskje tre hele timer på å sitte og fikle med denne i kveld. Uansett så kan jeg bekrefte at denne funker som gull og starter bilen nå uten problemer. Her er hvordan den ser ut:

35hpmiq.jpg

Og dette er hvordan jeg følte meg, etter at jeg låste bilen med den for første gang:

Endret av Srgt Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Der fikk bilen seg et fint løft ja:)

Hva brukte du på calipperne?

Får skikkelig enda mer lyst på E46 når jeg leser tråden, håper det kommer noen bra på finn.no snart...

Hvis du tenker på lakken, så er det kun Biltema sin calipperlakk. 95kr for 250ml er ganske greit! Jeg brukte ikke engang 1/4 del.

Det er bare å være på utkikk! Det er gode og pålitelige biler hvis du finner en som har blitt behandlet pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Hallo DCN!

I det siste har jeg merket at bilen røyklegger hele sørlandet hvis jeg gir på i 2. og 3. gir. Så det naturlige var å sjekke EGR ventilen.

Og gjett om jeg hadde rett! EGRen var helt full av olje og dritt som har forkullet seg:

29z20rl.jpg

2zstqvq.jpg

105d6cx.jpg

1zwf5gx.jpg

33begt4.jpg

4lqet4.jpg

1z3m2dw.jpg

Som dere kan se så er ikke resultatet optimalt, men det eneste som ble brukt her var Surfex 1:10 og Z1 metal polish. Men det løste hvert fall problemet med å røyklegge hele sørlandet da. Det føles også ut som om bilen reagerer bedre når en bruker gasspedalen. Alt i alt, meget fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Fysj å fysj!!!!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...