Gå til innhold

Forbredelser for vårshine av A4B5 (Utført)


Bjørgvin

Recommended Posts

Hei!

Etter mye smuglesing har jeg registrert meg her. Mange av spørsmålene er sikkert besvart, men liker å få de direkte i min egen topic. Unngår missforståelser da :rolleyes:

Bilen er en 96mod A4 med ny lakk ila de siste to årene. Er kommet en del swirls/merker rundt håndtak og passasjerdør bak, da vi må "smyge" oss inn i bilen grunnet parkering i kjelleranlegg. Også noen striper på panser etter uheldig måte med to måker midt i Bergen sentrum! :rolleyes: Men ikke noe man kjenner med neglen.

Her er det jeg har:

-Div MF

-Shampoo

-Prickbort

-Felgrens

-Clay

-DG 101

-Pinnacle carnuba wax

-Trim detailer

Har tenkt å spe på med DG 111 som LSP. Da blir vel Pinnacle waxen som smør på flesk, men men.

Men disse småripene mine. Scratchx? Eller scholl s30 med DA maskin som noen nevner her?

Har pr.dags dato ingen maskin, men muligens jeg kan skrape sammen en høvding til dette og.

Endret av Bjørgvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bjørgvin

    15

  • Scandicshine.no

    7

  • chris

    7

  • truhaa

    4

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

  • Admins
truhaa

ScratchX (nye typen) tar mye den, må dog over noen ganger med den, men for å fjerne riper etc under dørhåndtak er den super. det er en del jobb å ta hele bilen med denne, men som en quick fix på div riper på lakken er den super syntes jeg.. ScratchX (nye typen) funker både for hånd og med en DA maskin, da er det en helt annen sak å jobbe med den har jeg skjønt dvs lettere (har ikke testet den nye typen enda så kan ikke gi deg noe fasit) men har benyttet den gamle nok til at jeg har sett hva den kan utrette.

Duragloss 101 + 111 + pinnacle carnauba wax er killer kombo det, bare la Duragloss 111 herde ferdig på lakken innendørs 24 timer før du legger på 1 el 2 lag med Pinnacle..

så skal du kjøre budsjett utgaven så er innkjøpet:

Duragloss 111

ScratchX (pass på å få den nye typen)

PS husk 10% hos godkjemi da nå som du er DCN medlem..

skal du ha maskin så får du en billig to hoder på biltema nå til 199,- tror jeg, kjøp Cyclo pads til denne så kommer du langt.

Dropper du budsjettet så er det mye som kan anbefales at jeg ikke starter med det, men som Pirex sier så er S17 en god sak og den funker også sammen med DA maskinen jeg nevnte over her...

Bare vær obs på at det er EKSTREMT vanedannende med bilpleie ;) og budsjett er et ord som vi sjelden benytter her inne ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa
Takker for svar!

Hvor i "prossesen" kommer S17 inn da? Mellom clay og DG 101?

Har du puter til DA maskin som passer bruken av S17?

Sorry for maset :lol:

Men til Pirex tipper jeg men svarer jeg...

Stemmer, scholl S17 er etter clay og før 101, men det kan være du ikke trenger 101 da, bare Duragloss 111 istedet, personlig syntes jeg det er så lite jobb å bruke 101 og 111 at jeg tar ofte begge to for det "lille" ekstra..

Pirex har Cyclo pads i allefall, men kan være Scholl også har noen som er små nok til tohodern på biltema, ellers er det ikke den ting han ikke skaffer ;)..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

I allefall om det er sammen med S17..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk noe MF i tankene og. Kjøpte en pakke fra Autogeek, men synes håndkle ikke suger vann i det hele tatt.

Kjapt spm angående DG. Må 101 og 111 herde hver for seg i 24t?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DG101 trenger ikke herde noe, da den bare renser :)

Når jeg tenker meg om skal den etterlate en beskyttende hinne og, men tror ikke det er nødvendig å vente så lenge som 24t før du legger DG111.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Duragloss 101 er en AIO (all in one) den renser, polerer og beskytter, men du trenger ikke vente 24 timer mht den, om du ikke har bråhast kan du gjerne vente noen få timer da før du legger på 111, men ikke noe direkte must det...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no
Hadde faktisk noe MF i tankene og. Kjøpte en pakke fra Autogeek, men synes håndkle ikke suger vann i det hele tatt.

Kjapt spm angående DG. Må 101 og 111 herde hver for seg i 24t?

Kjøp Chemical guys miracle dryer! Det suger opp ALT! Putter du den i en innsjø, så er vannet borte...satt på spissen. Hehe

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Chemical guys miracle dryer! Det suger opp ALT! Putter du den i en innsjø, så er vannet borte...satt på spissen. Hehe

Pass bare på at du holder den borte fra underlivet på dama di... da er hu tørrlagt for alltid.

Men fra spøk til pistol så er det +2 på den. Dødsbra tørkeredskap den derre CG MD... å nei, ingen forkortelser: Chemical Guys Miracle Dryer.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...