todden 0 Skrevet 17 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 (endret) Er i ferd med å gå over lakken på min ´02 A6 Q. Paden kjøpte jeg hos ScandicShine her i Verdal. Brukte Ultimate Compound fra Meguiar´s. Synes at paden "ruller" eller "wobbler" litt. Vet ikke om det er at jeg bruker for lite trykk eller hva det kan være. Prøvde å øke mengden med compound men endte opp med å sprute ned meg selv, bilen og alt rundt meg..:-) Prøvde å "holde kontroll" på maskina men syntes det var vanskelig. Var redd for å gjøre feil så jeg bestemte meg for å søke råd før jeg fortsetter. Jeg synes også at paden er veldig kompakt/stiv men det er mulig det skal være sånn på en cuttingpad... Noen som kan komme med et godt råd? Endret 17 April, 2014 av todden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 17 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Grove pad er ofte hard/stiv, så det må du nok leve med.. Hvilken maskin bruker du? Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 17 April, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Hva slags maskin bruker du? Høres jo ut som roterende, og da er det bare trening og atter trening som gjelder. Å øve først med en myk pute og lavt turtall for å lære seg basics på roterende, gjør det enklere og booster selvfølelsen. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 17 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Støtter det ØHN sier her. Feks kan grønn/blå Uber, sort menzerna være lettere å kjøre enn orange scholl også, da putene er mykere og lettere følger bilens konturer, det kan føles tryggere og lettere i begynnelsen, og på biler med mye linjer.. Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todden 0 Skrevet 17 April, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 (endret) Høy høy høy, dette liker jeg:-) Ja vi snakker om roterende. Jeg har en 1400w Flexit, samt at jeg har tilgang på en Makita Highspeed (roterende) og en Cyclo-maskin. De to sistnevnte er kjøpt fra Meguiar´s importøren her i Norge. (Har også tilgang på proff-produktene til Meguiar´s, da kameraten min drev med bilpleie for to år siden. Heldig sånn;-) Jeg kjøper rådet om å prøve med en mykere pad for å øve meg. Men går det greit å bruke Ultimate Compound sammen med Cyclo-maskina? Den har jeg brukt mye.... Noen som vet forskjellen på U Comp og Diamond Cut 2.0?.. Endret 17 April, 2014 av todden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif 93 Skrevet 17 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Du bruker ei bra bakplate? Det og teller ein del Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 17 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Harde pads blir lettere å kjøre når de blir litt varme og blir mettet av produkt, da blir de mykere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 17 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Som det sies over her så er det en treningssak å få kontroll på en roterende maskin. Det gjelder å finne balansen mellom å følge maskinen, men samtidig ha kontroll på den. En viktig ting er å stå stødt, behagelig og å være avslappet når man jobber. Det er fort gjort å bli anspent og da er det vanskeligere å jobbe. Tenk litt på dette når du jobber. Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 17 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 (endret) Ultimate Compound er laget for bruk med DA maskin eller for hånd, til og med for hånd kan det være vanskelig å få bra finish, så de fleste kjører denne med DA maskin. Podukter som er laget for DA tåler gjerne ikke varmen som en roterende maskin produserer, og da kan det fort kladde seg litt slik at den blir vanskelig å kjøre. Edit: Prøv å se om den blir enklere å kjøre med cyclo maskinen. Endret 17 April, 2014 av trogha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todden 0 Skrevet 17 April, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 (endret) Takker for alle svar! Regner med at jeg prøver Cyclo-maskina. Stod å vurderte Cyclo´n i går men i og med at den ikke har trinnløs variabel hastighet så ble jeg usikker på om den gikk raskt nok, eller sagt på en annen måte, hadde rett hastighet til rubbing. (Mener at den kun har én hastighet..:-) Enden på visa blir vel at jeg invisterer i en DA-maskin, kjenner jeg meg rett...;-) "Det bare ER sånn".... PS! Er det noen som kjenner til Meguiar´s Diamond Cut Compound 2.0? Også kjent som M-85... Endret 17 April, 2014 av todden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 17 April, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Takker for alle svar! Regner med at jeg prøver Cyclo-maskina. Stod å vurderte Cyclo´n i går men i og med at den ikke har trinnløs variabel hastighet så ble jeg usikker på om den gikk raskt nok, eller sagt på en annen måte, hadde rett hastighet til rubbing. (Mener at den kun har én hastighet..:-) Enden på visa blir vel at jeg invisterer i en DA-maskin, kjenner jeg meg rett...;-) "Det bare ER sånn".... PS! Er det noen som kjenner til Meguiar´s Diamond Cut Compound 2.0? Også kjent som M-85... M#85 er gammel, bruk heller M#105. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 17 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Det er nok mer effektivt å kjøre #105 på roterende enn å kjøre UC på DA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.