Aero 125 Skrevet 16 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2014 Jobber med en Mercedes 2010 mod,som har vert maskinvasket hele livet sitt. Er enormt masse vaskestriper! Bruker DA maskin,menzerna FG400 og rubbing pad. Kjører ca 6 pass hver med mye press, men får ikke vekk alt av riper. Tips? Har prøvd med PF 2500 uten noe bedre resultat. Litt frustrert! Har kun menzerna tilgjengelig..men skulle tru den skulle ta knekken på vaskeriper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WernerH 86 Skrevet 16 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2014 (endret) Hvilken maskin bruker du? og hvilken pad (navn? Farge?) Må huske på det at Mercebenz er kjent for å ha schwainhard lakk (ceramiclear?) og da er det som regel hardt mot hardt som gjelder. correct me if im wrong anyone Evt du kan høre med ØHN her inne Endret 16 April, 2014 av WernerH Siter [ ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod [X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 16 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2014 Hvilken modell og farge? Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vårhus 375 Skrevet 16 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2014 Roterende hadde gjort susen der tenker jeg. Kjører du ut fg400 helt? 2500 tar ikke mer riper enn 400, den er finere. Menzerna er mer enn bra nok, men kanskje må ha hardere pute, kjøre lenger pass, mindre områder, mer temperatur og skift pad superofte. Siter Vårhus Bilpleie & DetailingSwissvax Certified DetailerSwisswax Certified Instructor Carpro Proffesional DetailerGTechniq Accredited DetailerNAD - Nanolex Approved Detailer S&S av noen av mine jobber: Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70 Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aero 125 Skrevet 16 April, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 April, 2014 Pads er fra uber,maskin er das pro. Bilen er c200,sort farge kjører maskinen nesten på full pinings..er det formasse? Roterende hadde gjort susen der tenker jeg. Kjører du ut fg400 helt? 2500 tar ikke mer riper enn 400, den er finere. Menzerna er mer enn bra nok, men kanskje må ha hardere pute, kjøre lenger pass, mindre områder, mer temperatur og skift pad superofte. Bruker kun 400 no ja. Får prøve med hyppigere pads bytte roterende har eg ikkje kjøpt inn..men ser eg må ha det i samlingen og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vårhus 375 Skrevet 16 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2014 Gul uber, fg400, 30x30 ish område, dra produktet ut på 2, kjør så full guffe, kjør sakte i 2-3 pass (vertikalt og horisontalt) med litt press, men ikke så mye at maskina begynner å jobbe saktere/tyngre. Slepp opp litt, kjør enda et pass på maks, så ned på hastighet 3, kjør 2 pass uten spesielt press. Skal gå med 2-3 runder av dette. Tidkrevende, men blir knall tilslutt. Mulig du kjører holofritt og enstegs med fg400 også. Men HUSK Å LA PAD FÅ HVILE! ellers ryker den fort med slik kjøring. Ta den gjerne av etter endt runde for at bakplate og pad skal få bli kald. Siter Vårhus Bilpleie & DetailingSwissvax Certified DetailerSwisswax Certified Instructor Carpro Proffesional DetailerGTechniq Accredited DetailerNAD - Nanolex Approved Detailer S&S av noen av mine jobber: Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70 Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aero 125 Skrevet 16 April, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 April, 2014 Takk for tips! Skal prøve dette planen er å gå over med 4000 til slutt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 17 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 På enkelte av disse steinharde lakktypene kan det være utfordrende å fjerne swirls med roterende, det kommer da naturligvis til å ta enda lengere tid med DA maskin. Tålmodighet bør være et passende stikkord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 17 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Hvis du skal få det til å funke med det du har er fremgangsmåten til Vårhus det eneste som funker. Husk å ha rene pads også. Bruker du hvit menzerna pad? Den har ikke bra nok cut, jeg ville ha prøvd blå Rupes MF pad kanskje. Aller helst roterende med gul Scholl/uber for å få fortgang i sakene Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianMH 234 Skrevet 17 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Jeg ble veldig imponert over blå Rupes MF, tok bra på Audi A6 lakk Siter NAD - Nanolex Approved Detailer [] 17 MB E200T, iridium silber. [] 17 Kia Soul EV, Grå. [x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak [x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 17 April, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Er den lakken virkelig hard må du over mange mange ganger med maskinen du har. 6-8 runder virkelig hardkjør med roterende maskin, groveste skumpad og grov polish er ofte nødvendig. Å bytte 5-6 pads pr panel kan også være nødvendig. Du bør sørge for at lakken blir skikkelig varm under grovkorrigering, da begynner ripene å gi etter. Pass på kanter og knekker i karosseriet, særlig med roterende hvis du skulle bytte over til det. Lykke til med en omfattende oppgave for skuldre og rygg Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 17 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Noen ganger føler jeg at det bare er roterende og ull som duger. Tok en svart ML AMG for ikke lenge siden, og det var 4 lange dager bare med korrigering. Kjørte bigfoot så hardt at polishen brente seg fast i lakken mange ganger uten at det skjedde noe særlig. Roterende og grov ull var det enste som ga noe framskritt. Helt håpløse og frustrerende greier. Men til tross for sinnsykt hard lakk så er de akkurat like ripete som andre biler. Roterende og grov ull korrigerer ganske kjapt på all lakk, men lager ofte noe vanvittig med ugang som krever påfølgende hardkjør for å bli kvitt igjen. Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 17 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Noen ganger føler jeg at det bare er roterende og ull som duger. Tok en svart ML AMG for ikke lenge siden, og det var 4 lange dager bare med korrigering. Kjørte bigfoot så hardt at polishen brente seg fast i lakken mange ganger uten at det skjedde noe særlig. Roterende og grov ull var det enste som ga noe framskritt. Helt håpløse og frustrerende greier. Men til tross for sinnsykt hard lakk så er de akkurat like ripete som andre biler. Roterende og grov ull korrigerer ganske kjapt på all lakk, men lager ofte noe vanvittig med ugang som krever påfølgende hardkjør for å bli kvitt igjen. Menzerna ullpute syns jeg fungerer bra, i forhold til mange andre ullputer bra cut og avslutter ikke helt håpløst, selv om det blir et mellomsteg før finishing hver gang Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aero 125 Skrevet 17 April, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Etter en lang dag fekk eg endelig tatt knekken på det meste av riper. Oppskriften var gul uber pad,veldig langsom bevegelse og masse press på 4-5 pass..og hyppige bytt av pads! Hardt liv for både skuldrer og rygg ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 17 April, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 17 April, 2014 Etter en lang dag fekk eg endelig tatt knekken på det meste av riper. Oppskriften var gul uber pad,veldig langsom bevegelse og masse press på 4-5 pass..og hyppige bytt av pads! Hardt liv for både skuldrer og rygg ja Bra! Bratt læringskurve å møte slik lakk. Nå vet du mer om hva som skal til. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.