Gå til innhold

Firmabil


Maarten

Recommended Posts

Jeg har fått i oppgave av en bekjent å høre med de kloke hoder her på forumet å spørre om hvilken firmabil som fungerer i forhold til følgende kriterier:

* Størrelse ala VW Caddy, Renault Kangoo, Nissan Kubistar osv (helt ny)

* Må være diesel (og ha hengerfeste)

* Varebil / Grønne skilter

* Skal koste +- 160 lapper ink mva. Helst ikke mer!

Er da ute etter negative og positive ting som kan nevnes, som problemer dere kjenner til/svakheter og positive ting.

Så hvilke erfaringer har dere, og hva vil dere anbefale?

Endret av Lahega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Maarten

    13

  • Scandicshine.no

    10

  • Bernhard

    6

  • kris1986

    5

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Jeg kjører transit connect på jobben. IKKE å anbefale! åpne panseret så får du se en halvdød hamster løpe i et slitent hjul

Er akkurat sånne tilbakemeldinger jeg var på jakt etter!! Da er Transit en styr unna bil! Er vel slik at Ford altid har slitt med et dårlig rykte, og sliter kanskje enda med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caddy får du jo også med 2.0TDI 140hk og du får den med 4motion (4x4). Fantastisk bil ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte Caddy selv og tror nok den er på topp ang plass og komfort. Med mine 194 + så er plass viktig og der vant caddy. Med 105hk diesel går den greit også:D

X2!!!!!

Har caddy 2005 modell 1,9 tdi. Går bra,men motoren bråker som et uvær..

Sal bytte den ut med en Caddy Maxi om ikke så lenge. Dritkjipt at maxien ikke kommer med 4motion..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Caddy helt klart. Kjørt hele Norge rundt med slike, men skal du bruke den vinterstid utenfor storbyene er nok 4motion veldig nyttig.

Toyota Hilux er og ett alternativ, varer evig og kommer alltid frem, men kommer an på hva slags jobb du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke transit, kjørte det på ene jobben. møkkabil.

Nå kjører jeg en Opel Combo på jobben, jeg hater bilen mer enn noe annet, hvis det er snø der du skal bruke den og en bitte bitte liten bakke sitter du fast. Dau som fy er den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en del transit connect i jobben. Syns det er en skikkelig skrap bil. Har en kompis som har 05 caddy, det er en helt annen bil. alt er solid og grei comfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en del transit connect i jobben. Syns det er en skikkelig skrap bil. Har en kompis som har 05 caddy, det er en helt annen bil. alt er solid og grei comfort.

i og med at du har kjørt endel transit connect... hva er det med den som virker så dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i og med at du har kjørt endel transit connect... hva er det med den som virker så dårlig?

Materialkvaliteten er meget lav, på nivå med toyotaplasten på 80tallet. Mye støy i coupen osv. Nå har jeg bare fraktet datamaskiner og skrivere i disse bilene så jeg vet ikke hvor bra den er for en håndverker. Eneste positive med transiten er at vi hadde parkeringsvarmer...det er digg om vintern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. Ser at valget står mellom Peugeot Partner, Citroen Berlingo eller VW Caddy.. Har hørt en del negativt om både Ford og Renault. Har også hørt at Nissan Kubistar skal være samme sak som Renault, mao ikke noe spesielt bra.. De er jo også dønn like..

Skulle jeg valgt, hadde det blitt VW Caddy.. Er jo veldig populære biler og annehands verdien er vel også bra?

Finnes det noe negativt annet enn motorstøy? Er disse gode på glatta uten 4motion? Den ryker godt over budsjettet m 4 motion... Så det er ikke aktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører ford transit connect lang og høy utgave, synes den er grei som firmabil, webasto, stor plass baki og grei plass framme. Kunne vært støydempet litt mere, og er jo ikke en racer men ellers er det en grei bil...

Ikke hatt noe prob med den men er vel en 06-07mod. Åsså leveres den ikke med automat:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk ikke caddyen bråket så jævlig, meeeeen tåler vel litt! Hehe. 2.0TDI motoren er nok bedre en 1.9TDI også.

Da må du sjekke hørselen din Ketil :P Min bråker ihvertfall.. Deilig stillhet å sette seg rett fra caddy og inn i passaten(selv om den også har pumpedyse)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående transiten kan jeg jo nevne, jævla mye støy i kupen,dårlig dårlig bygge kvalitet,bilen min har ikke EL vindur, bakkestarte i 1ste er alltid like spennede da du helt må ha 4tusen rpm for å ta igang uten at den stopper. Kan jo nevne at diselvarmern er et pluss da. Hørt mye bra om caddy og ville helst hatt den. Citroen er og blir fransk så da er jo 2 varseltrekanter standar. opel kombon er vist veldig trang hvis du er en litt røslig kar. Hørt mye bra om puegot partner(men også fransk). dra og prøv noen da vel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det med bakkestart og transit. Den ene transiten vi hadde på jobben (lånebil) hadde av/på gass. Det var ikke litt gass men bare flatt jern uansett om du bare vilte foten på pedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har caddy og connect på jobben, synes ikke den connecten er så himla dårlig jeg.. vært snakk om at kvaliteten på forden er bedre også.. Og at den er lat, det har jo med motorvalg, det er jo enkelt og greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...