Gå til innhold

Campingvogn


Morten83

Recommended Posts

Noen som har campingvogn her? Eller har litt innblikk i campingvogn markedet?

Har lenge hatt lyst på vogn, og nå i disse finanskriser kan man gjøre gode kjøp.

Men så er det jo litt å velge i da.

# Jeg vil ha en vogn som for det meste skal stå fast.

# Brukes sommer og vinter så den må være vinterrigget.

# Den må også være mulig og kjøre med, ergo --> ikke 10 meter lang.

# Gjerne boggi - mer behagelig og kjøre med.

# Bad bakerst i vogna, i hele vognas bredde.

Ser litt på Cabby vogner, virker som gode vogner til gode priser.

Budsjett på rundt 200.000kr eks. omreg.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj.. Jeg har jo den perfekte vogna til deg. Ekte tysk kvalitet, akkurat som i bilen din... Dethleffs Vari 1 og antagelig den eneste modellen av disse på Norske veier. En fantastisk flott vogn som kun er 2 år gammel. Har alle fasiliteter som fullbredde bad med dusj, dobbelseng som elektrisk kan heves opp under taket, god nyttelast, fullt kjøkken osv. Full varme, stort kjøleskap, frys osv.

Vognen er boogie med et meget spesielt understell som gjør den ekstra stabil. Vognen har lasteluke bak og kan lastes ekstremt mye bak uten å kompensere på kula pga. understellet.

Vognen har en nypris på ca. 250 000,- men denne kan du få til laaaaangt under budsjettet ditt. Den har også glatte sølvsider utvendig. Garanti fra Akershus Caravan hvor vognen ble kjøpt ny.

Du har kanskje sett denne på VW-Audi Club Norwegen sine arrangementer.

428f4c46971fce788cdbb4b2e2081bf0.jpg

edb612cd8d5a0c8c8c513b317da43064.jpg

c81b535b5b55f169c5bf39295bc4b304.gif

71912122ca906fbfc8ca985c15bbb1a7.gif

Vognen er lakkbehandlet med Permashine fra Lie's Supershine (www.supershine.no).

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal klubbvogna selges? Hvorfor det?

Superfin vogn det der.. Er den vinterisolert?

Vekt?

Lengde?

Bredde?

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal klubbvogna selges? Hvorfor det?

Superfin vogn det der.. Er den vinterisolert?

Vekt?

Lengde?

Bredde?

Ja er til salgs da vi vurderer en annen som er noe mer "rullende kontor" og litt mindre campingvogn. Er usikker på om den er vinterisolert, noe jeg tror den er. Vekt er ca. 1600 egenvekt og 2500 totalvekt. Lengde er jeg usikker på, men det er jo en 580 vogn + drag. Bredde har ikke peiling. Skal sjekke vognkortet i den når jeg kommer hjem.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er til salgs da vi vurderer en annen som er noe mer "rullende kontor" og litt mindre campingvogn. Er usikker på om den er vinterisolert, noe jeg tror den er. Vekt er ca. 1600 egenvekt og 2500 totalvekt. Lengde er jeg usikker på, men det er jo en 580 vogn + drag. Bredde har ikke peiling. Skal sjekke vognkortet i den når jeg kommer hjem.

Jeg trenger litt mer info om den, for og vurdere om den er noe for meg.

Kan ikke finne den på Dethleffs.no heller..

Hvilken pris snakker vi om?

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt mer info om den, for og vurdere om den er noe for meg.

Kan ikke finne den på Dethleffs.no heller..

Hvilken pris snakker vi om?

¨

Som sagt så er VARI 1 veldig spesiell. Jeg mener dette er eneste VARI-vognen som er tatt inn til landet. Fant disse Google-treffene på vogna:

http://www.who-sells-it.com/cy/dethleffs-8.../all-pages.html

http://www.caravaning.de/test/caravans/det...-1.152874.8.htm

http://pjcaravan.dk/side/202

Her den offisielle produktsiden (580 det gjelder da):

http://www2.dethleffs.de/de/caravans/vari.php

Pris må jeg regne litt på, men tenker den havner på rundt 160k +/- 10k et sted.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget lekker vogn.. Får se hva det blir til, finn ut for meg om den er vinterisolert da..

Når blir den lagt ut for salg?

Må få ut fingeren og bli ferdig med sertifikat C1E snart, nå som jeg har begynt og tenke på vognkjøp igjen :)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir lagt ut for salg så fort den nye hengeren er i boks. Men ønsker du å kjøpe før då ser den leveringsklar når som helst.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir lagt ut for salg så fort den nye hengeren er i boks. Men ønsker du å kjøpe før då ser den leveringsklar når som helst.

Den er brun..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobby, Knaus, Dethlefs, LMC eller lignende vogner til norsk vinterbruk? Da håper jeg det ikke er spesielt kaldt der du skal ha den. De er rett og slett ikke like bra teknisk som de nordiske vognene og dårligere isolert. For å si det kort er det en grunn til at de tyske vognene er billigere. Du får ikke premiumkvalitet til mellomklassepris!

Kjøp en nordisk vogn, Kabe, Polar, Solifer osv. De er bedre isolerte og bedre utrustet for en kald vinter. Selv har jeg en gammel Kabe fra 93. Når naboene med nyere tyske vogner må fyre med gass for å holde varmen surfer min vogn videre på el-kolben med 2 kW.

Let etter en vogn med vannbåren varme i gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul tralle. Men ser for meg å fra 6tonn med passaten min.. Da sliter de 140hestene den har :P

Hobby, Knaus, Dethlefs, LMC eller lignende vogner til norsk vinterbruk? Da håper jeg det ikke er spesielt kaldt der du skal ha den. De er rett og slett ikke like bra teknisk som de nordiske vognene og dårligere isolert. For å si det kort er det en grunn til at de tyske vognene er billigere. Du får ikke premiumkvalitet til mellomklassepris!

Kjøp en nordisk vogn, Kabe, Polar, Solifer osv. De er bedre isolerte og bedre utrustet for en kald vinter. Selv har jeg en gammel Kabe fra 93. Når naboene med nyere tyske vogner må fyre med gass for å holde varmen surfer min vogn videre på el-kolben med 2 kW.

Let etter en vogn med vannbåren varme i gulvet.

Takk for super info omrognan.

Nyere Kabe vogner er skikkelig fine, men ganske dyre.

Jeg skal ha en vogn som er skikkelig vinterisolert, med gulvvarme siden den kommer til å stå på fjellet i vintersesongen.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt campingvogn i mange år. Har faktisk vokst opp med det! I alle år har det gått i hobby, men den aller siste er ei Solifer 580. Den sistnevnte er vanvittig god å varm, samt at det er gulv varme i den. Det er utrolig digg på kalde dager, da vår står på Hovden i Setesdal. Ved minus 20-30 kjenner du ikke kulda i det hele tatt. Fantastisk vogn på alle måter! Hobby er jo også ei grei vogn, men dog har jeg følelsen av at Solifer er hakket mer isolert. Kombinerer du vogna med isocamp, så får du atskillig mer armsving og oppbevaringsplass. Det er jo ikke kipt å ha et sted å tørke tøy, samt sette ski osv osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vinterbruk hadde jeg ikke vært i tvil. 30 minus er kaldt! Når tempen kryper så lavt merker jeg hvor vanvittig komfortabelt det er med vannbåren gulvvarme. Vet blant annet at ikke alle Solifer har denne finessen så tror jeg ville ha undersøkt hver vogn ganske godt individuelt.

Alde-fyr, vannbåren varme og 12V-anlegg (det har faktisk blitt ekstrautstyr på enkelte merker) er bra. Uten 12V-anlegg har du ingen backup derosm strømmen går. Med 12V kan du kjøre sirkulasjonspumpen på batteriet og fremdeles holde varmen dersom strømbrudd bli langvarig. Langt til fjells vinterstid er det et must slik jeg ser det.

Og husk for all del fukttest hos merkeforhandler! Enkelte vogner har hatt store fuktproblemer, særlig de billigste og enkelte modeller hos resten. Men selv de dyre har sine lyter, akkurat som med rust på enkelte bilmodeller. Årlig fukttest er å anbefale om den står i en nedbørsrikt område og en forutsetning dersom vogna er såpass ny at du har garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen erfaringer med nyere Tabbert vogner Omrognan? (Les: f.o.m 2006 vogner)

Fått god kritikk i tester ihvertfall, men muligens ikke god vintervogn? Liker innredningen på disse godt

Nå har min mor og far bestemt seg for å bygge hytte på fjellet, så det er mulig at jeg da heller kjøper en "sommer" vogn. Ser at budsjettet mitt blir rimelig sprengt med de kravene jeg har til vogn som også er god vintervogn..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen erfaringer med nyere Tabbert vogner Omrognan? (Les: f.o.m 2006 vogner)

Fått god kritikk i tester ihvertfall, men muligens ikke god vintervogn? Liker innredningen på disse godt

Nå har min mor og far bestemt seg for å bygge hytte på fjellet, så det er mulig at jeg da heller kjøper en "sommer" vogn. Ser at budsjettet mitt blir rimelig sprengt med de kravene jeg har til vogn som også er god vintervogn..

Niks, ingen spesifikk erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...