Gå til innhold

Iron-x problem?


Audi S8

Recommended Posts

Audi S8

Hei, holdt på i dag med en god vask i DCN stil, men meiner på det var etter eg brukte Iron-x at eg la merker til at eg fikk som en hinne med Olje på bilen, man kunne se regnbuens farger, men er litt usikker på når det skjedde der i prosessen, vart også clayet med ONR, vasket også caben med swissvax kittet. Prøvde å ta ei ny runde med surfex 1:5 etter på med prickbort men klarte liksom ikke å fjerne det, men var ikke så lett å halde på ute heller i dag det regnet trollkjæringer ute,typisk! legger ved 2 bilder av dette men, det så mye verre ut en det eg fikk frem her.

Så er det noen andre som har opplevd noe lignende før?

DSC_0089_800x533.jpg

DSC_0090_800x533.jpg

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Gjelder dette hele bilen (all lakk) eller bare enkelte plasser?

Kan det være noe i.fbm rens/impregnering av "caben"?

var over det hele såg det ut som ,tok meg et tur ut for å teste litt på volvoen vår, da fikk eg samme resultatet når eg brukte surfex blandingen min på 1:5 så no vart eg enda mer usikker, eller at der er oljer den ikke får vekk hmm

Man kan se der blir som ei hinne fordi regnet preller av, spørs om det er noe med den nye orion kannen min da, så da blir det å tømme ut 12 liter med syrfex blanding hehe

Endret av Audi S8

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Fikk noe som så veldig likt ut en gang jeg clayet med chemical guys luber til glidemiddel.

Tenkte den gangen at det var kanskje clayen som lagde den "oljen. Prøvde med kun såpevann og og vis ikke jeg husker helt feil så var det samme historien. Så ikke vet jeg, finn deg en til testbil :-) Sikkert noen naboer som blir glad vis du begynner å vaske på bilden deres ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Fikk samme resultat på Volvoen, så no er det nok ball for i dag, 12 timer i garasjen og dei 2 siste totalt bortkastet hehe

DSC_0098_800x533.jpg

DSC_0099_800x533.jpg

så da vart det 12 liter med surfex drikke til Nabo katten!

DSC_0100_800x533.jpg

Endret av Audi S8
  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Vet du hva det skyldes? Rester i pumpeflasken?

Har sett det der selv noen ganger, men aldri funnet noe mønster i det.

Kan det være surfex løser opp oljer effektivt og dermed vises oljene i vannet slik som på bildene? Bare en tanke som slo meg

Fortsatt litt usikker, men kom på at der fulgte med et rep set med olje for o-ringene på den flasken der så eg smurde inn den ene oringen, men det var minimalt, kan jo der var noe inne i pumpe delen den skylde eg ikke med vann først slik som eg gjorde med selve tanken, før eg tok den i bruk. Men kan jo også være surfexen også som har vert utsatt for noe.

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være surfex løser opp oljer effektivt og dermed vises oljene i vannet slik som på bildene? Bare en tanke som slo meg

Det er det jeg har tenkt og, men jeg legger stort sett bare merke til det på vinduer av en eller annen grunn. :P

Forsvinner alltid etter at jeg er ferdig med håndvasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Innlegget mitt fra i gå forsvant visst...

Jeg ser det alltid i forbindelse med prickbort og/eller surfex og ruter, særlig fra gummipakninger og slikt. Det setter seg jallamye dritt i gummi, og kjemien reagerer naturlig nok med dette. Det forsvinner når man får spylt lenge nok eller med håndvask...

Jeg hater touchtastatur.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Innlegget mitt fra i gå forsvant visst...

Jeg ser det alltid i forbindelse med prickbort og/eller surfex og ruter, særlig fra gummipakninger og slikt. Det setter seg jallamye dritt i gummi, og kjemien reagerer naturlig nok med dette. Det forsvinner når man får spylt lenge nok eller med håndvask...

Jeg hater touchtastatur.

Denne gangen tok eg faktisk prickbort og surfex i samme slengen ( noe eg ikke bruker å gjøre til ellers) og faktisk på gummi listene på den bilen der var der usedvanlig mye dritt, eller vert behandlet med noe for dei vart skjoldete såg ej når eg tørket bilen så spørs om der er noe mer som må bort der ja.

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Larsen

Så er det noen andre som har opplevd noe lignende før?

DSC_0089_800x533.jpg

Jeg har hatt en slik episode en gang og jeg tok bilen med til en som driver med lakk og oppretting av bil. Jeg ble fortalt at det kan være en av to ting.

1: Bilen har vært skitten så lenge at bremsestøv fra bilen foran deg har lagt seg i et "usynlig" lag på panseret og kombinasjonen av oljene og skitten har fått det til å bli sånn.

2: Det kan ha vært noe rester av noe i blandingen som ble brukt for å vaske bilen.

Personlig mener jeg det er 2. da jeg ikke har hatt SÅ skitten bil så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...