Gå til innhold

Voks/forsegling


janok

Recommended Posts

Hei,

er det noen som har tips/erfaringer med hvilket produkt man kan forsegle krom/polert aluminium med på motorer og som tåler mye varme?

Har en veteranbil med en del bling under panseret jeg gjerne skulle forseglet krommet/aluen på etter at det er shinet opp så man ikke trenger polere opp så ofte.

Mvh

Jan Oskar

Endret av janok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

k_sandnes

Collinte #845

"Denne voksen var opprinnelig laget for kraftverk, for å beskytte mot eksplosjoner og branner på det elektriske.

Men den ble enda mer populær som beskyttelse på biler, lastebiler, båter og fly."

Står det på alienautospa sine sider. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Jeg har fått et inntrykk av at metal polish osv for det meste renser og får opp glansen på metallet. Er ingenting i veien å legge på en sealer over :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :)

Ja alexanderst var det jeg også tenkt på, og få en forsegling på når metallet er polert opp.

Tror det blir Swissvax autobahn til formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting, jeg bestilte noen produktr for et par år siden til forsegling/rens/polish av metall/aluminium.

Har ikke testet forsegleren enda-skal prøve den på motoren.Vil nok miste litt glans kontra voks, men har visstnok en holdbarhet på opp til flere år om man skal tro på reklamen deres.

http://www.sharkhide.com/index.html

aluminiumsrensen lukter høgg, men fungerer fantastisk bra på skikkelig korrodert aluminium!

post-2380-0-95147200-1397508698_thumb.jp

Endret av janok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...