Gå til innhold

Bruke microfiber to ganger?


Nesquik84

Recommended Posts

Nesquik84

Jeg skal gå over 2 biler i helgen med 3 stegs meguiars. Er det da helt krise at jeg bruker samme microfiberkluter til å buffe av de forskjellige stegene?

Altså 1 klut for steg 1 på begge bilene og 1 klut for steg 2 på begge bilene osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krise er det vel ikke, men det kan fort bli krøll med en klut for å buffe av 2 biler mtp at kluten kan bli mettet. Hvorfor ikke stikke innom en plass og kjøpe noen flere kluter?

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Du vil garantert ha store problemer med å få fjernet produkt fra lakken etterhvert som kluten blir mettet.

En 10 pakning med kluter koster ikke all verden og vil garantert bli brukt om du har det tilgjengelig.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ustrucks

Bruker fort en del kluter ja. Har aldri prøvd med bare en klut, vil tro det kladder seg.

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har du Smartclub inærheten så selger de ok kluter for en grei pris. Tror det koster ca. 250kr for en pakke med 36 kluter fra Eurow.

Pakken ser slik ut:

51g5dKAYx4L._SL400_.jpg

41ZGKrh3rYL._SL400_.jpg

Klutene er 16" x 16" og har en tetthet på 350GSM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Har du Smartclub inærheten så selger de ok kluter for en grei pris. Tror det koster ca. 250kr for en pakke med 36 kluter fra Eurow.

Pakken ser slik ut:

51g5dKAYx4L._SL400_.jpg

41ZGKrh3rYL._SL400_.jpg

Klutene er 16" x 16" og har en tetthet på 350GSM.

Alle Smartclub-butikkene er lagt ned. :/

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Det viste jeg ikke. Elite selger de samme klutene hvis trådstarter har tid til å vente noen dager.

Jeg var innom Smartclub på Slependen å prøvde å få gode tilbud på kluter og spylere like før de stengte, men de hadde ikke kluter igjen. :(

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristiaan

Stikker innom jernia etterpå jeg.

Klarte ikke å dy meg, så jeg dro dit istad. De virker myke og fine, men er ganske tynne da. 200g/m2. Men de bestod CD-testen min. Tror jeg da. Er ganske fersk i gamet enda, så noen med litt mer erfaring kan sikkert gi klutene en bedre dom. Billig var dem i hvertfall!

Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal være bra dårlige for å ikke kunne brukes til interiør osv., eneste er jo hvis de linter/røyter mye, da er de bare irriterende uansett hvor de brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testet disse klutene til jernia? Var jo grisebillig hvis de er noe tess!

Har kjøpt 2 slike pakker tidligere, fungerer bra til alt annet enn tørk og buffing egentlig. Ypperlige kluter for grovarbeidet :)

Legger til spørsmål til. Hvor ofte vasker folk microfiberene som dere bruker å tørke bilen med etter vask? :)

Etter hver gang de er brukt. En liten stein etc kan ødelegge fryktelig mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt 2 slike pakker tidligere, fungerer bra til alt annet enn tørk og buffing egentlig. Ypperlige kluter for grovarbeidet :)

Etter hver gang de er brukt. En liten stein etc kan ødelegge fryktelig mye..

Tenkte å bruke disse til buffing. Er ikke noe sjakktrekk det eller?

Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bruke disse til buffing. Er ikke noe sjakktrekk det eller?

Ville holdt meg unna lakken med disse.. men felg og glass kan du bruke de på. For liten tetthet, stive fibre og skumle sømmer gjør at jeg personlig ikke hadde brukt de på lakk. Eurow / Gtechniq får du jo til 35,- stk og i rimeligere 10-pakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takk for tilbakemeldingene! :-) Har vært travelt med jobb, så jeg har ikke hatt anledning til å sjekke tråden før nå. Men da skal jeg komme meg ut å få tak i ekstra mikrofibernkluter :-) Noen som har erfaring med Turtle wax sine blå microfiber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Hei,

Takk for tilbakemeldingene! :-) Har vært travelt med jobb, så jeg har ikke hatt anledning til å sjekke tråden før nå. Men da skal jeg komme meg ut å få tak i ekstra mikrofibernkluter :-) Noen som har erfaring med Turtle wax sine blå microfiber?

Ja, de er gode, men ganske dyre. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...