Gå til innhold

En liten film


Stein86

Recommended Posts

Hans Marius

Utrolig hva man får til med steadycam :P ... og S5 er for pingler ;) hehe

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Hva er så A5 da :P

Nå blir jeg sikker innhabil siden jeg har en, men slik er saken:

S5 har 354hk og 440nm -> A5 med MTM kit gir 310hk og 640nm

S5 gjør 0-100km/t på 5.1 sekunder -> A5 med MTM kit gjør 0-100km/t på 5.2 sekunder

S5 med sin 4.2 V8 (uten turbo!) sitt forbruk trenger jeg vel ikke nevne mot A5 sin 3.0 DIESEL?

S5 koster ganske nøyaktig det dobbelte i forsikring av A5en

S5 begynner på 1 211 400 kroner -> A5 3.0TDI begynner på 734 800,- + MTM kit som koster ca. 70 000,- (834 800,-)

Skal vi se, hva er så unikt med S5en?

Jo, S5 har S-understell... å nei, stemmer ja: S-line understellet på A5 3.0TDI er 100% det samme som S5

Jo, S5 kommer standard med karboninteriør i Norge -> Å nei, stemmer... Det får man på A5 også for kr. 15000,- ekstra

Jo, S5 kommer med fancy S-stoler -> Å nei, stemmer... Får man også på A5 for kr. 25 630,-

Jo, S5 kommer kan ha hengerfeste som kan dra 1700kg -> Å nei, A5en 3.0TDI kan dra 1900kg

Det er overHODE ingen grunn til å kjøpe S5. Det er faktisk det dummeste man kan gjøre... Jeg kommer kun på EN ENESTE grunn ovenfor A5en: Mer status...

A5 Owners Club i England testet A5 MTM opp mot S5 i dragrace (tror den også ligger på YouTube). A5en -parkerer- S5en med sine 200(!!!) nm mer enn S5en.

Så er det greit av meg å kalle S5en for pingle da?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har undersøkt dette skjønner jeg.. Onkelen min har en S5, får invitere ham opp hit på race da...? Hehe ;)

Undersøkt relativt bra ja... valget stod mellom disse bilene for meg også, men jeg fant det rett og slett ikke forsvarlig å kjøpe S5.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Jo, S5 kommer standard med karboninteriør i Norge -> Å nei, stemmer... Det får man på A5 også for kr. 15000,- ekstra

Tosk....

Her er det mye billigere....

Truls har kjøpt vingen sin derifra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Det er overHODE ingen grunn til å kjøpe S5. Det er faktisk det dummeste man kan gjøre... Jeg kommer kun på EN ENESTE grunn ovenfor A5en: Mer status...

A5 Owners Club i England testet A5 MTM opp mot S5 i dragrace (tror den også ligger på YouTube). A5en -parkerer- S5en med sine 200(!!!) nm mer enn S5en.

Så er det greit av meg å kalle S5en for pingle da?

Hvis bilen er like rask eller raskere, og er helt likt er det jo bare å slenge på S5 merket så har du alt :D

Teit med de som setter S merker på sin vanlig 100hk A4 :P men hvis det er slik som du sier, at det er samme bil, og går like bra er det jo bare å sette på S5 merket hehe :lol:

Men alltids mer stas å kjøre flette av folk når det står A5, spes hvis du møter på en S5 hehe ;)

Trur jeg hadde følt meg litt lurt hvis jeg hadde kjøpt en S5 til nesten dobbel pris da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Jeg vet hvorfor man kjøper S5....

LYDEN!

Det er sant, blir aldri samme lyden av en diesel som en 4.2l V8 bensin. Og slenger man på litt trim feks turbo på S5 så har nok ikke A5 mye å stille opp med lengre.

Men A5 gir nok utentvil mer for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvorfor man kjøper S5....

LYDEN!

Ja, er med på den... og statusen over å ha en S-bil. Men nå er vel ikke lyden på A5 3.0TDI så ille heller?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Nei, emblemtrim blir feil uansett synes nå jeg. Ingen merker i det hele tatt er det beste, så får dem heller lure.

Var mest ment som tull da ;) eblemtrim er feil uansett :) Helt clean uten merker er best ja. Ser bedre ut, og folk ser ikke hva det er som oftest et pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en herlig video det her.. Ble litt skuffet i starten av regnværet men når de fokuserte på beadingen ble jeg fort meget imponert igjen! :)

Litt mer OT:

S5 er nok fortsatt Råest!

Skal man se på trimming og pris og, så er det vel ratt noen lapper rett til staten for den mtmchippen også :P

Og greit at det var ikke så ille lyd ut av den dieselpotta, men foran så tipper jeg lyden skiller seg vesentlig mer..Helt klart at A5 og diesel er riktig valg.

Men hadde helt klart valgt S5 istedenfor hadde jeg kunnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bare for ørt skoTner: har du noe tall på mellomregisteret på A5n? den må dra greit fra 70 og opp og den bilen?

RS4 er vel mitt valg om det skulle velges en Audi.. men tar nok en tur mot andeby en dagi sommer bare for å se på bilen til skotner også... tror den blir bra strøken

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...