Gå til innhold

Korrigering av bakskjerm (video) - galt el. rett?


lammis

Recommended Posts

Hei folkens. Jeg driver på med en Ford Focus 2005 mod de siste dagene (min far sin bil), og har testet ut endel produkter på denne over en lav sko. Vanskelig farge, og sticky lakk. Makan til lakk! Men fant da ut av det til slutt. Alt om dette kommer i S&S tråd når jeg er ferdig.

Men jeg er *helt* fersk når det kommer til korrigering. På denne bilen har jeg MYE å bryne meg på, men la meg begynne med det enkleste. Noen striper på bakskjermen. Dette er vel en av de enkleste tingene på denne bilen. Alt under dørene må våtslipes, samt en skade på den andre bakskjemen. Det kommer senere.

Gjør jeg ting riktig her, eller er det noe dere ser som er helt på trynet?

Resultatet ble meget bra, men det kan jo også være flaks. Og i dette "gamet" her, liker jeg ikke å gjøre ting bare på flaks. Det kan bli kjipe greier....

Her er video iallefall. Det er bare å kommentere å komme med synspunkter.

Produkt som er brukt er Scholl ullpute med Auto Finesse Revitalise, samt samme produkt på tilhørende pute fra Auto Finesse, og blå MF Rupes pad og tilhørende produkt til Rupes Mini.

http://youtu.be/k4OgOtMCUvY

Gjør jeg fundamentale feil her, så setter jeg pris på tilbakemeldinger. Om ikke annet enn at jeg får ta lærdom av å ikke legge ut slike videoer på DCN :P

Endret av lammis
  • DCN Poeng 1

"Mennesker som sier at det ikke lar seg gjøre, bør ikke forstyrre dem som er opptatt med å gjøre det"
-George Bernhard Shaw


Skoda Fabia (skabberakket) Rød -00 | Ford Focus -05 lyseblå | BMW 318 -07 koksgrå | VW Touran - sølvgrå | LR Range Rover -08 hvit | Camp-Let "Limited  Edition 1969" -13 hvit coat.

Ford Mondeo stv. 2009 mod. Panther Black met.
Litt bilder: http://lammis.no/mondeo/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Kjenner ikke til produktene du bruker, men siden det er DA maskine så gjør du ikke noen betydelige feil etter min mening i hvert fall :) Ser mot slutten at det ser ut som du legger masse press på og står litt vondt.Du har lite press opp fra skjermen og legger kanskje vekta på på vei ned for da er det lettest å legge press i den stillinga.Finn deg en stol, legg noen få kilo press og bare styr maskina sakte der du ser det er riper og litt utover innimellom for å ikke kjøre fort varmt/tørt.ta gjerne områder på 30-50cm2 i gangen Ull pad er vel grove saker selv med DA.Tøft av deg å legge ut film.Jeg gjorde det i begynnelsen, og det var en fin måte å lære på :)

  • DCN Poeng 1

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

30x30cm - 50x50cm mener du vel :D

50cm2 er vel ca 7x7cm :P

Ellers enig med hmsilset.

Vil legge til at du med fordel kan føre maskinen enda saktere og mer slavisk Z mønster, litt mindre tilfeldige bevegelser hit og dit, så blir sluttresultatet jevnere og du jobber mer effektivt.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt til musikk du ikke eier?

Må nok lastes opp på nytt.

Hmmm, nei jeg har ikke lagt til musikk i heletatt. Det var radio som sto på.

30x30cm - 50x50cm mener du vel :D

50cm2 er vel ca 7x7cm :P

Ellers enig med hmsilset.

Vil legge til at du med fordel kan føre maskinen enda saktere og mer slavisk Z mønster, litt mindre tilfeldige bevegelser hit og dit, så blir sluttresultatet jevnere og du jobber mer effektivt.

Takk for gode råd! Det setter jeg stor pris på. Jeg har nok av korrigering å ta av på denne bilen, så jeg skal så absolutt teste det du sier her :D

Kjenner ikke til produktene du bruker, men siden det er DA maskine så gjør du ikke noen betydelige feil etter min mening i hvert fall :) Ser mot slutten at det ser ut som du legger masse press på og står litt vondt.Du har lite press opp fra skjermen og legger kanskje vekta på på vei ned for da er det lettest å legge press i den stillinga.Finn deg en stol, legg noen få kilo press og bare styr maskina sakte der du ser det er riper og litt utover innimellom for å ikke kjøre fort varmt/tørt.ta gjerne områder på 30-50cm2 i gangen Ull pad er vel grove saker selv med DA.Tøft av deg å legge ut film.Jeg gjorde det i begynnelsen, og det var en fin måte å lære på :)

Takk for kjempegode råd! Dette var min første korrigering som er noe å snakke om, så jeg har MYE å lære. Setter veldig pris på input :D Produktene jeg bruker har jeg kjøpt hos Bilnerden. Auto Finesse settet ble som alt annet kjøpt inn som testprodukt. Men det var håpet at jeg kunne bruke det på denne bilen. Og det gikk jo greit, så da blir det slik.

Neste bil (min bil endelig) skal jeg teste Scholl Consepts. Gleder meg allerede.

Endret av lammis

"Mennesker som sier at det ikke lar seg gjøre, bør ikke forstyrre dem som er opptatt med å gjøre det"
-George Bernhard Shaw


Skoda Fabia (skabberakket) Rød -00 | Ford Focus -05 lyseblå | BMW 318 -07 koksgrå | VW Touran - sølvgrå | LR Range Rover -08 hvit | Camp-Let "Limited  Edition 1969" -13 hvit coat.

Ford Mondeo stv. 2009 mod. Panther Black met.
Litt bilder: http://lammis.no/mondeo/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

30x30cm - 50x50cm mener du vel :D

50cm2 er vel ca 7x7cm :P

Ellers enig med hmsilset.

Vil legge til at du med fordel kan føre maskinen enda saktere og mer slavisk Z mønster, litt mindre tilfeldige bevegelser hit og dit, så blir sluttresultatet jevnere og du jobber mer effektivt.

Hehe jeg sier og skriver ofte litt feil men sånn er det å jobbe mye natt ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...