Gå til innhold

Polere båt


wanvik

Recommended Posts

Jeg har en gammel båt som dessverre ikke har fått pleie på alt for lang tid nå...

Båten er renovert for 5-6 år siden med ny lakk over ripa i tillegg til at jeg selvfølgelig har tatt på nytt bunnstoff på den.

Har dessverre ikke noen gode bilder av den - faktisk fant jeg bare tre bilder i det hele tatt, og alle var like :(

ba778t.jpg

Det meste har jeg nokså klart, MEN det er èn ting jeg virkelig ikke aner hvordan jeg skal gripe fatt i..

Alt som er gult er ny lakk, og denne er ikke glatt, men har en ordentlig ruglete overflate. Det ser nesten ut som noen har smurt hele båten med silikon før lakkering, men det er jo helt sikkert ikke gjort, og det kan umulig være feil når det er så gjennomført, så jeg er rimelig sikker på at denne lakken skal ha nettopp denne overflata.

Spørsmålet blir; hva gjør en/kan en gjøre med dette bortsett fra å vaske grundig og f.eks vokse? Regner med maskinpolering er fånyttes?

Under ripa er det fin gelcoat på alt som er synlig, så det er ikke noe problem :)

Motordekselet ser heller ikke så fryktelig pent ut.. Her er det flekket med bokslakk en gang i tida :( Såfremt jeg får tak i original dekor er det ingen ting i veien for å strippe ned og lakke opp igjen da, men får se hvor mye jeg orker/får tid til å gjøre med det - det viktigste nå er båten, for den ser virkelig ikke ut etter å ha stått på land i flere år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...