Gå til innhold

1991 model Peugeot 605 med Glare Lakkforsegling


glenn1987

Recommended Posts

-----Bilder av min Glare behandla 605-----

Har sett en del inlegg om folk som er kritiske til holdbarhet osv her, bilen var nettopp blitt lakkforseglet før disse bildene ( i september ) :

3.jpg

1.jpg

2.jpg

IMAGE_162.jpg

Dette er nå nylig, eneste som har blitt gjort med bilen etter behandlingen er vask med Glare Ultra Wash og gått over en gang med Glare Sahara pga tidsfordriv ;) :

PICT0110.jpg

IMAGE_430.jpg

IMAGE_429.jpg

PICT0116.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • glenn1987

    27

  • bjorke

    7

  • kris1986

    5

  • Øivind

    5

Populære dager

Mest aktive i dette emnet

  • Admins
truhaa

Skal ikke fornekte at bilen din ser bra ut, men det har vært mye om og men med glare, er lakken ok i utgangspuktet blir det bra, vel, vel, men riktig innsatts blir det bra, det er vel denne bilen ett bevis på... så knall ut..

velkommen hit :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk skal du ha :) Er virkelig fornøyd med både resultat og holdbarhet så langt :) Var den første lakkforseglinga jeg gjorde på egen hånd så ble jo rimelig greit faktisk, er ikke 100% inn i alt rundt alle produktene vi driver med enda men skal svare så godt jeg kan om noen har noen spørsmål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Er fortsatt skeptisk til fyllere.

Men bilen din er veldig blank - men sånn er min enda også, og jeg har ikke polert eller hatt på noen midler utenom såpe siden Mai 2008. Da la jeg på 2 lag med CG 50-50. Det er borte nå, men etter vask er bilen like blank som den var på bilder som er tatt i skyggen.

No offence! :)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det sies at prossessen som ble brukt på bilen min er litt annerledes enn Knock Out->Micro->Proff Polish som jeg så andre har gjort så resultat fra en sånn ''behandling'' blir nok litt annerledes hvertfall når det kommer til holdbarhet osv. På min begynte jeg med et middel vi har som heter Dewax (ligger vel litt i ordet hva det er, detta fjerner voks ;) ), detta blir sprayet på bilen,står en 10-15min og blir så gått over med en litt fuktig microfiberklut for å løse opp voksen, så ble bilen spylt av og clayet med claybaren fra Glare og spylt av igjen og så tatt med inn og rubba den gang med Farecla G3, så vasket igjen (med Glare Ultra Wash),tørket av og blåst tørr med trykkluft før det ble lagt på et lag med Glare Zero (Lakkrens: http://www.glare.com/ecart/proddetail.asp?...glr-013%3A%3A01 )for hånd. Må bare si at det er den råeste lakkrens jeg har sett egentlig, har prøvd diverse fra Turle og Meguiars men ikke fått sånne resultat. Men uansett detta ble kjørt over med maskin, tørket av i 2 omganger med 20 min ventetid mellom hver,lagt på Glare Advance (Polish) for hånd, så kjørt over med maskin tørka av en gang, venta i 20 min, lagd på et nytt tynt lag for hånd, tørket av en gang og sto over natta og tørka av igjen dagen etterpå :) Funker som F synes jeg hvertfall ;) Sikkert noe jeg har glemt i farta som ikke ble skrevet ned her men fikk vel med det meste :) Må ihvertfall si at jeg er fornøyd med dette, Glare blir en egen del på KCL's stand på Automessen nå i februar så da er det bare å komme bort å spørre å grave, skal visst også være noen demonstrasjoner osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det sies at prossessen som ble brukt på bilen min er litt annerledes enn Knock Out->Micro->Proff Polish som jeg så andre har gjort så resultat fra en sånn ''behandling'' blir nok litt annerledes hvertfall når det kommer til holdbarhet osv. På min begynte jeg med et middel vi har som heter Dewax (ligger vel litt i ordet hva det er, detta fjerner voks ;) ), detta blir sprayet på bilen,står en 10-15min og blir så gått over med en litt fuktig microfiberklut for å løse opp voksen, så ble bilen spylt av og clayet med claybaren fra Glare og spylt av igjen og så tatt med inn og rubba den gang med Farecla G3, så vasket igjen (med Glare Ultra Wash),tørket av og blåst tørr med trykkluft før det ble lagt på et lag med Glare Zero (Lakkrens: http://www.glare.com/ecart/proddetail.asp?...glr-013%3A%3A01 )for hånd. Må bare si at det er den råeste lakkrens jeg har sett egentlig, har prøvd diverse fra Turle og Meguiars men ikke fått sånne resultat. Men uansett detta ble kjørt over med maskin, tørket av i 2 omganger med 20 min ventetid mellom hver,lagt på Glare Advance (Polish) for hånd, så kjørt over med maskin tørka av en gang, venta i 20 min, lagd på et nytt tynt lag for hånd, tørket av en gang og sto over natta og tørka av igjen dagen etterpå :) Funker som F synes jeg hvertfall ;) Sikkert noe jeg har glemt i farta som ikke ble skrevet ned her men fikk vel med det meste :) Må ihvertfall si at jeg er fornøyd med dette, Glare blir en egen del på KCL's stand på Automessen nå i februar så da er det bare å komme bort å spørre å grave, skal visst også være noen demonstrasjoner osv ;)

Jobber du for KCL?

(mange som heter Glenn i det systemet der, ja ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at Farecla er lov å bruke i prossesen da ? Trodde det var kun lov med Glare produkter ?

Eller har jeg misforstått ?

Håvard

Vet ikke helt hvem du har fått høre det fra men :) Jeg har ihvertfall aldri blitt lært til at Knock Out er den eneste ''rubbinga'' vi skal bruke, den funker jo greit på småting men thats it. Vi har nå gått over til et annet rubbing middel da det ble vist at Farecla la igjen en hinne på bilen som ikke gikk av i vaskeprossessen etter rubbinga var gjort. Det vi bruker nå er noe som kommer fra Italia (litt usikker på hvem og hva osv) som KCL kaller Universal Rubbing Compound som funker SVIIIN bra, man trenger ikke å vaske bilen etter dette er gjort, kun å tørke av med en litt fuktig fille og så kjøre på med lakkrens osv osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

Oki. Derfor jeg skrev att jeg mulig hadde misforstått.

Om dere ikke har fått bort evt "hinne" etter Fareclan så lurer jeg på hva dere har vaska med ? Har selv brukt Farecla og har mange bekjente som bruker(lakkerere/opprettere) det. Men har aldri opplevd noe hinne. Er det en slags fetthinne/oljehinne du tenker på ? For det får du av med glassrens/alkohol.

Har bare testa Farelca G3 Pasta Compound og G10 Finish.

Solide produkter det. Har dog kun brukt på nylakkert.

Håvard

En annen ting jeg stusser på. Rubbing..... oxo etter det lakkrens ?

Er da vel en og samme ting!

Endret av Meguiars Fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, jobber på bilpleie senteret der :) Men det er vel ca 3 Glenn i en omkrets av 30 meter der :P

Ah, nede på Ensjø? Da tok du vel den nye A4'n til en kollega av meg for et par måneder siden ;)

Jeg jobber for Proxll, de som leverer Panasonic til Jegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du gjør det ja ;) Jupp, på Ensjø ja ;) Åssen ser den ut da eller hva heter han som leverte den? Har hatt en del A4'r så er litt vanskelig å si :)

Jarle heter han, høy fyr i slutten av førtiåra med lite hår.. han har en helt svart stasjonsvogn som vaskes ganske ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Derfor jeg skrev att jeg mulig hadde misforstått.

Om dere ikke har fått bort evt "hinne" etter Fareclan så lurer jeg på hva dere har vaska med ? Har selv brukt Farecla og har mange bekjente som bruker(lakkerere/opprettere) det. Men har aldri opplevd noe hinne. Er det en slags fetthinne/oljehinne du tenker på ? For det får du av med glassrens/alkohol.

Har bare testa Farelca G3 Pasta Compound og G10 Finish.

Solide produkter det. Har dog kun brukt på nylakkert.

Håvard

En annen ting jeg stusser på. Rubbing..... oxo etter det lakkrens ?

Er da vel en og samme ting!

Vi har vaska med det middelet vi bruker til å fjerne voks, Dewax (Har mange bruksområder, blant annet fin til glass og fin til å ta flekker på gulvtepper osv). Vet at mange lakkerere bruker det ja, men når sjefen min var i Italia på kurs (hos dem som vi nå har rubbing fra) så viste dem forskjellen på Farecla og det vi bruker idag og da ble valget selvfølgelig den rubbingen som vi mente var mest gunstig for oss, veldig greit å kunne kjøre rett på med lakkrens etter rubbing uten å behøve å kjøre bilen inn i vaskehallen igjen. Det ble også mye mere sprut/søl av Farecla'n enn den vi bruker idag. Er det rart at vi bruker lakkrens etter rubbing? Nå er det jo sjelden nødvendig å rubbe en hel bil da det sjelden er tilfeller som er så ille at hele bilen ser HELT på trynet ut, og kjører vi rett på med Glare Advance etterpå vil det jo antageligvis ikke se likt/jevnt ut og Glare Zero (lakkrensen) gjør lakken veldig glatt og får fram en mye dypere glans og farge enn det vi får etter kun rubbing men det er også mulig å rett over på forseglingen uten lakkrens også.

Jarle heter han, høy fyr i slutten av førtiåra med lite hår.. han har en helt svart stasjonsvogn som vaskes ganske ofte :)

Hmm.....Husker vi hadde en svart en med svarte felger med krom kant, en facelift ugave med ledlykter osv som jeg synes var grom men klarer ikke få din beskrivelse til å passe han hehe :P

Endret av glenn1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...