Gå til innhold

Ta vaskevann fra elv?


Aero

Recommended Posts

Vannet fra mitt lokale vannverk inneholder masse rart,så eg må tørke bilen etter vask..luft tørker den ser den heilt grusom ut! Men eg har ei lita elv rennende 7 meter ifra huset mitt. Elva kommer fra ett stort fjellvann. Planen var å ta slange fra elva til en 500 liters tank med filter som tar div rusk, og koble HT spyleren til den tanken. God ide? Håper på å måtte slippe og tørke bilen etter hver vask :) etter sånn som eg har lest meg fram til er "naturlig" vann det beste å vaske bil med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mstrandbo

Mange som gjør lignende i england for eksempel. Tar å samler regnvann i tanker som de kobler HT-en på.

Er faktisk en tråd om det her på forumet hvor det diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Kan absolutt være svineri i vannet du henter fra en bekk også. Selv regnvann kan legge igjen snusk på lakken. Det jeg tror du kanskje er ute etter er såkalt avionisert vann. To enkle "husholdningsmetoder" for å fremstille slikt er tørketrommel med oppsamling eller luftavfuktere, men det blir jo da et biprodukt av noe som egentlig er ganske energi-intensivt i forhold til vannmengden du får...

Folk med bedre kunnskap må gjerne korrigere meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...