Gå til innhold

USB Mikroskop


bsa

Recommended Posts

Satt og så igjennom AMMO sine videoer og i denne la jeg merke til usb mikroscopet han brukte.
Litt leting og fant denne videoen som tar for seg et par. 12:40 inn er "pinne-modellen" som ser ut til å være hakket bedre enn plæstikvarianten.
Feks her på e-bay.

Dette er jo seff toppen av ting man virkelig trenger, kommer til å bruke det uhorvelig ofte, men nerdefaktoren er relativt høy mener jeg :)

Og til dere som tar oppdrag må jo en slik inspeks\jon av steinsprangene imponere kunden iallefall liiiitt ;) (?)

Noen som har prøvd? Erfaringer?

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Kremt. Er vel svar skyldig her ja :)

Jeg kjøpte jo den i linken over.
Ganske solid bygget sak, står godt i stativet forsåvidt og funker overraskende greit.
Dog er det ganske vrient å få skikkelig fokus og få ting skikkelig skarpt. Det skal null bevegelse til før man er langt forbi fokus, så litt knot akkurat det der.
Frihånd blir et helvete.
Det følger med endel "spisser" tilsatser/tuter som man kan sette på og ta en titt i øret og sikkert andre artige steder og.
Jeg hadde planer om å orfre en av disse og kutte i rett lengde, som et avstandstykke for maks forstørrelse om du vil. Da kan man bare sette den pent ned mot lakken, justere fint og få rett mengde lys og så bør det blir bortimot gull.
Lyset og justeringen av det funker også veldig bra.

Bildene og forstørrelsene er som lovet i reklamen, de bildene de viser kan man gjenskape. Prøvde på en død flue på jobb en rolig dag, og kom faktisk så nært at det var umulig å orientere seg på hva man egentlig så. Man kan virkelig telle hår på fluebein.

Har ikke fått testet den på noe lakk dessverre.

Har tatt noen bilder, er ikke sikker på om jeg har postet disse før. Mener å huske dette er bortimot full forstørrelse.

Signaturen på hodeportrettet på en 20-kroning.
Snap_6_zpsf2064650.jpg

Skjermen på mobil (LG Optimus 4X HD)
Snap_8_zps850f89ef.jpg

Disse postet jeg flere av i en tråd et sted. Ikke full forstørrelse. Svampene vi bruker.
Snap_5_zpsd132070e.jpg


Programvaren som følger med var vel ganske grei å bruke også.
Eneste snodige var vel at det som stod oppgitt som høyeste oppløsning ikke var det.
Mener at 1280*960 var det største jeg fikk til.

Så til summen, min gikk greit igjennom tolll som om den hadde kosta 14,5, men det er vel alltids bingolotto, verdt penga. ikke noe jeg har brukt voldsomt mye....som spådd på forhånd, men kult å ha liggende å leke litt med fra tid til annen.

Hvorvidt det har dukket opp noe nytt og bedre er jeg ikke sikker på dog.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske lik denne men Max 200 X zoom på den, ikke god å få i skarp fokus på maks zoom, ville heller lagt i noen ekstra kroner for å fått noe bedre. Softwaren var heller ikke imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig på lakk!

En kamerat kjøpte seg et for gøy, og vi tok bilder før/etter korrigering av audien hans. Det ble riper når vi skulle ta bilder av ferdigkorrigert lakk. Ikke verre enn at et pass eller to med UHS tok knekken på det, men irriterende nok allikevel.

La også merke til at det var vanskelig å få belysningen på mikroskopet svak nok til at det ikke bare ble rot med refleksjonene når vi skulle ta bilder av (metallic) lakk..

En ting det faktisk var nyttig til var å få bedre oversikt over RDS. Det var lettere å se hvor dypt de satt, og om det var realistisk å fjerne de helt med våtslip eller bare dempe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen her inne som også bruker forstørrelsesglass fra Clas Ohlson på steinsprut o.l.

http://www.clasohlson.com/no/Forst%C3%B8rrelsesglass/34-7930

Eller kanskje denne:

http://www.clasohlson.com/no/Portabelt-mikroskop/34-7934

Gir selvsagt ikke de samme mulighetene til å studere i etterkant.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen her inne som også bruker forstørrelsesglass fra Clas Ohlson på steinsprut o.l.

http://www.clasohlson.com/no/Forst%C3%B8rrelsesglass/34-7930

Eller kanskje denne:

http://www.clasohlson.com/no/Portabelt-mikroskop/34-7934

Gir selvsagt ikke de samme mulighetene til å studere i etterkant.

Bruker noe ala det første du linker til. Helt greit for å se om det feks er rust i steinsprutsår o.l.

Bare regn med at folk tror du er hakke pine galen når de ser deg bruke det.

Men det er vi vel vant til så... ;)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gale har det godt :) Leste en S&S fra polishduden. En eller anne type kom inn i garasjen mens han clayet. Han turte ikke å ta bilder av clayen i fare for å bli stemplet som et pyskisk tilfelle :D

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begge de fra Clas. Trådtelleren er kjekk nettopp fordi den gir en grei nok forstørrelse til at du ser litt bedre hva du holder på med enn det blotte øyet. Det mikroskopet fra Clas synes jeg var ganske ullent i forhold til USB mikroskopet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

De gale har det godt :) Leste en S&S fra polishduden. En eller anne type kom inn i garasjen mens han clayet. Han turte ikke å ta bilder av clayen i fare for å bli stemplet som et pyskisk tilfelle :D

Ene leieboern hehe

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...