Haakon O 779 Skrevet 29 Mars, 2014 Rapporter Share Skrevet 29 Mars, 2014 (endret) Heisann Tok fram sommerfelgene nå, som ble kjøpt nye av meg selv på denne tiden i fjor. Disse ble kjøpt fra England så garanti/reklamasjonsrett kan utelukkes ang disse. Når jeg fikk de så hadde de noen småriper fra shippingen, vet at det skjedde da siden han som kjøpte de for meg i England sendte bilder av alle sammen før de ble sendt videre. Det som var skjedd var nok at de har ligget og sklidd fram og tilbake i eskene, og gnisset mot innpakningen (de lå noe løst pakket). Det var klarlakken på fremsiden som hadde blitt litt matt og ripete, men det fikset jeg temmelig bra bare med Biltema dobbelthodet maskin og Megs Ultimate Compound. Gikk fra dette: til dette: igjen, fra dette: til dette: og sånn holdt de seg ut sesongen. Men den ene av de ser nå helt forferdelig ut. 3 av de har ligget ute i vinter, og 1 har stått inni garasjen. Den som sto inne var helt fin, akkurat som i fjor. Men en av de som har ligget ute (har vært en mild vinter her som alltid, kanskje en uke med snø og veldig få døgn med frost), ser helt forferdelig ut nå. Uten blitz ser den tålig bra ut: Men med blitzlys så kommer sannheten frem: Ser rett og slett ut som det har irret under klarlakken på diamond cut delen av felgen. Og i ekstremt stor grad også. Det er vel ikke mye annet å gjøre her enn å enten sende felgene inn for å få laget ny diamond cut på de og ny klarlakk? Er dette min egen feil siden jeg fjernet ripene som var når de var nye, og har slipt ned så mye klarlakk at det har gått hull på den ved kantene? Regner med alt håp er ute ang å fikse noe selv? Planen var forsåvidt helt fra i vinter av å sende disse til høyglanspolering, så har vel verdens beste påskudd til å få gjort det asap nå. Frustrerende uansett! Endret 29 Mars, 2014 av Haakon O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 29 Mars, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 29 Mars, 2014 Er dessverre ikke utenkelig at lakken som ble igjen etter grovkorrigering, ikke var tilstrekkelig til å beskytte underlaget. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon O 779 Skrevet 29 Mars, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 Mars, 2014 Nei, er nok det som har skjedd. Har nok tatt toppene (drar man fingrene over felgen så er finishen som en LP-plate, men kjenner jo rillene fra diamantkuttingen). Men da vet man det, godt at det er egne felger Rotiform NUE som er høyglanspolerte er jo ikke feil uansett og høyglanspolerte felger på en bil med matt lakk/folie gir en tøff kontrast, hadde det på forrige bilen: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandera 168 Skrevet 30 Mars, 2014 Rapporter Share Skrevet 30 Mars, 2014 Vet desverre ikke noe om skaden på felgene, men vil bare si at den lupoen er så stilig at det halve kunne vært nok. Nydelig, rett og slett! Siter Asbjørnsen Automobilvaskeri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim-arve 0 Skrevet 24 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 24 April, 2014 Jeg må spøre trådstarter her om hvor mye kom herlighetene på. Har sinnsykt lyst på rotiform felger, men i Norge fikk jeg pris på litt over 50 lapper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IvarB 206 Skrevet 24 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 24 April, 2014 (endret) http://www.partsandretards.no/felger/rotiform/nue/nue-17 Langt fra 50 Men har undersøkt på 3 delte rotiform i 10x20 med spesial farge, endte på 34 + frakt + moms. Endret 24 April, 2014 av IvarB Siter S&S Touran S&S LR Discovery S&S Audi Q5 S&S Tesla Åsen Zoo & poleringsbu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon O 779 Skrevet 24 April, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24 April, 2014 Jeg kjøpte disse fra Rotiform i England, og der kostet de £599 for alle sammen inkl shipping innad i England. Fikk en bekjent der borte til å kjøpe dem og sende videre, da de ikke ville sende ut av landet direkte fra importør. Kom vel på litt over 7500 alt i alt. Men disse er støpte da, man får Rotiform både som Monoblock billett felger (cnc-frest ut av et stort stykke alu) eller 3-delte. Da kommer de vel på ca 10k pr stk, alt etters diameter/bredde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon O 779 Skrevet 4 Mai, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 Mai, 2014 Jaja, da var iallfall skadene gjemt bort bak noen lag med plastidip Var så lang ventetid på vibrasjonspolering at treffsesongen er godt i gang før de kan tas.. så da blir det sånn som dette i en kortere periode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 4 Mai, 2014 Rapporter Share Skrevet 4 Mai, 2014 Blei jo også ganske kult! Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bangdalen 5 Skrevet 4 Mai, 2014 Rapporter Share Skrevet 4 Mai, 2014 Faktisk ikke det dummeste jeg har sett, Haakon Vurderer en "craaaazy" farge på felgene mine selv. Men jeg lever i ambivalensen og klarer ikke bestemme meg for om jeg skal gjøre det eller ei, og langt mindre hva slags farge jeg evt skulle hatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon O 779 Skrevet 4 Mai, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 Mai, 2014 POW!! Fargen er gaaanske drøy, og det at blått og oransje er akkurat motsatt av hverandre på fargehjulet gjør ikke kontrasten noe mindre! Er jo fluoriserende oransje sånn for sikkerhets skyld.. Kjøpte en gallonspann med plastidip, og tynner, for å bruke i lakksprøyte på luft. Men hadde sikkert fått bedre resultat med spraybokser Mest pga tull med å finne en rett setting på sprøyta. Vanskelig å legge merke til pga fargen, hehe ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.