Gå til innhold

Får opp feilmelding etter montering av Xenon-kit


trogha

Recommended Posts

Har ettermontert xenonkit i nærlys (H7) men får opp feilkode når de er i bruk.

Har hørt noe om at jeg må montere (for)motstander for å få bort feilkode men har null peil på akkurat dette.

Er det noen som har gjort dette før og vet hvilke motstander jeg trenger og hvor disse kan kjøpes/bestilles, evt. andre tips og triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Hvordan feilmeld får du? At pærene er gåen? hvis det er det må du koble på en slik motstand ja. Xenon lys trekker en del mindre strøm så da vil enkelte biler tru at pæra er kaputt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan feilmeld får du? At pærene er gåen? hvis det er det må du koble på en slik motstand ja. Xenon lys trekker en del mindre strøm så da vil enkelte biler tru at pæra er kaputt.

At pærene er gåen ja.

Men hvilken motstand med hvilke specs?

Evt. hvordan jeg regner det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

55W ballaster er mye kraftigere enn vanlig 35 watt og trenger også 55 xenon pærer. Man vil helt sikkert blende noe sinnsykt med slike i nærlysene. Slikt kan man bruke som fjernlys.

Fant en motstand her, men vet ikke om det riktig til til bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55W ballaster er mye kraftigere enn vanlig 35 watt og trenger også 55 xenon pærer. Man vil helt sikkert blende noe sinnsykt med slike i nærlysene. Slikt kan man bruke som fjernlys.

Fant en motstand her, men vet ikke om det riktig til til bil.

Etter det jeg har skjønt er det kun balasten som bestemmer effekten. Det er samme pære på 35W og 50W kitt, men levetiden er litt lengre med 35W effekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Etter det jeg har skjønt er det kun balasten som bestemmer effekten. Det er samme pære på 35W og 50W kitt, men levetiden er litt lengre med 35W effekt

Du har nok rett i det ja, når jeg tenker på det har jeg aldri sett egne 50w xenon pærer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lexgtturbo

Egne pærer for 55w ballaster? aldri hørt om det. Etter det eg har lest bytter de bare til en kraftigere ballast mot et lite mellomlegg. har vurdert 55w kit selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...