Gå til innhold

Reparere 3m sungun batteri?


bilmagikeren

Recommended Posts

bilmagikeren

Hallo!

Kjøpte en brukt 3m sungun for en tid tilbake. Etter at den kom i hus brukte jeg den ca 2min før den tok "kvelden".

Det er vel mest sansynlig batteriet, og ifølge tidligere eier fungerte den som den skulle, da den ble avlevert.

Burde kanske prøvet å heve kjøpet e.l den gang da, for nytt batteri er dyrt. Men den har ligget å samlet støv siden. Det er dumt for jeg vil jo bruke den.

Så til spørsmålet: Har fått snusen i at det skal være mulig å reparere gammelt batteri, men aner ikke noe mer rundt dette. Er det noen som har peiling på dette, ev kan anbefale en konkret butikk e.l?

Alternativ er å kjøpe nytt med en gang, men ikke så mange som har disse batteriene virker det som?

Innspill hadde vært strålende:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sorry men hva er 3m sungun?:-)

En kostbar lommelykt som visstnok skal produsere lys som er tilnærmet likt sollys :).

Endret av Fornavn Etternavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnsen`s  Autospa

Du burde se litt på ebay, eller så er det bare åpne de og se hvordan batteri som er der og hvordan de henger sammen. så er det bare å bestille på nettet, ikke i norge det blir for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hmmm. Elektronik.. Ja den gir veldig godt lys som viser defekter prima:)

Får kanskje få opnet batteri ev ebay.

Er jo bsre tull at den ligger å støver:/

Takk for innspill!

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian

Skal du først skifte celler i et batteri så skift alle.
Åpne batteriet sjekk diameter og lengde på cellene.
Sjekk spesifikasjonene på batteri: Spenning(V), kapasitet(Ah/mAh) og kjemi(NiCd,NiMh el.)
Om spenningen til batteriet er oppgitt til f. eks. 12V divider dette på antall celler for å få spenning pr. celle. Kapasiteten kan gjerne være høyere en originalt.

Ifølge linken til 3m er det NiCd celler, om laderen kan brukes på NiMh i tillegg vil jeg anbefale dette i stedet for NiCd

Hender jeg handler her http://www.altitec.no

Endret av Kristian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Kristian: tusen takk for veldig god info:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ville sjekket at det faktisk er batteriet . har to stk av samme lykten selv og har faktisk tilgode at det e batteriet som er feil. kjøpte to nye batteriet forrige gang den ene sluttet å virke og da vise det seg at det var dårlig kontakt ved pæren. bruker lykten hver dag og ett batteri pleier å vare ca 2 år før d blir skikkelig dårlig. så sjekk batteriet først med en batteritester eller noe i den duren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...